email address

info@hkftradeco.ir

Support 24 hours

44001200(021)

بررسی ارتباط قیمت و کیفیت دوربین مداربسته به همراه معیار قیمت گذاری

Does-the-high-price-of-the-camera-reflect-its-quality-and-performance

نیاز به تخصص و دانش فنی و تجربی دارد. در این مقاله به موضوع معیار قیمت گذاری دوربین مداربسته پرداخته ایم.

بررسی ارتباط قیمت و کیفیت دوربین مداربسته، همواره یکی از مهم‌ترین موضوعات قابل بحث برای خرید هر محصول، خصوصا خرید دوربین مداربسته بوده است! احتمالا این سوال برای شما مطرح باشد که آیا قیمت بالای دوربین نشان دهنده کیفیت و کارایی آن است و یا نه؟ مهمترین معیار قیمت گذاری دوربین مداربسته چیست؟

در ظاهر که می‌توان پاسخ سریع به این سوال داد اما در واقع این موضوع نیازمند بررسی‌های دقیق‌تری است چرا که کارایی یک دوربین مداربسته را می‌توان از جهات مختلفی سنجید و همچنین کارایی و عملکرد مناسب برای دوربین مداربسته، لزوما وابسته به امکانات دستگاه نیست!

اگر مشتاق به کسب اطلاعات بیشتری درباره ارتباط کیفیت و قیمت دوربین مداربسته هستید، تا انتهای این نوشته از هانیکا همراه ما باشید تا این موضوع را به شکل دقیق‌تری این موضوع را بررسی کنیم.

عملکرد مناسب یک دوربین مداربسته به چه شکل است؟

ارتباط کیفیت و قیمت یک دوربین مداربسته را نباید تنها بر اساس قابلیت‌های ذکر شده در کاتالوگ دوربین سنجید؛ بلکه در نهایت، اینکه آیا دوربین می‌تواند نیازهای کاربر را برطرف کند مناسب بودن دوربین را مشخص می‌کندبب و نیازهای کاربران نیز با هم متفاوت است. عملکرد مناسب یک دوربین مداربسته صرفا به معنی پیشرفته بودن آن نیست! شما می‌توانید میلیون‌ها تومان برای خرید یک دوربین با پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیا هزینه کنید اما در نهایت، آن چیزی که انتظار دارید در اختیار شما قرار نگیرد و برعکس، شاید یک دوربین ارزان و معمولی به بهترین شکل ممکن کارتان را راه بیندازد!

برای اینکه بتوان یک شبکه دوربین مداربسته را کارآمد و مناسب دید، در درجه اول دوربین‌ها باید یک‌سری از قابلیت‌ها مورد نیاز برای آن محیط را داشته باشند و همچنین اجرای شبکه از نظر قیمتی نیز بهینه باشد. بنابراین، توصیه می‌شود در ابتدا نیازهای خود را سنجیده و با ویژگی‌های دوربین‌های مختلف مطابقت دهید و سپس به دنبال بررسی قیمت دوربین‌ها باشید.

  بررسی انواع تکنولوژی دید در شب دوربین مداربسته

معیار قیمت گذاری دوربین مداربسته

برای اینکه ارتباط بین قیمت و کیفیت دوربین مداربسته را بهتر بشناسیم، باید معیار قیمت گذاری دوربین‌ها را بخ خوبی بشناسیم. اگر مواردی همچون تورم و سیاست‌های قیمت گذاری تولید کننده و وارد کننده را در نظر نگیریم، معیارهای مهم در قیمت گذاری به شرح زیر هستند.

سخت‌افزار

مهم‌ترین عامل در قیمت گذاری دوربین مداربسته سخت‌افزار آن است که موارد مختلفی را شامل می‌شوند.

اولین و مهم‌ترین فاکتور در بحث سخت‌افزار، لنز یک دوربین است که همواره شرکت‌های تولید‌کننده بر سر این موضوع رقابت شدیدی دارند. یک لنز با کیفیت علاوه بر اینکه تصاویر با کیفیت‌تری را به ثبت می‌رساند، توانایی پوشش‌دهی زوایای بیشتری را نیز داشته و در نهایت از قیمت بالا‌تری نیز برخوردار است! اما نکته جالب اینکه اگر دوربین‌های با کیفیت‌تر و با زاویه پوشش‌دهی بیشتر تهیه کنید، در صورت نصب مناسب احتمالا به تعداد دوربین‌های کم‌تری نیاز خواهید داشت و از این جهت هزینه‌های شما بهینه‌تر می‌شوند.

لنز دوربین در وضوح جزئیات تاثیر تاثیر گذار است اما مهم‌ترین عامل در کیفیت تصویر، سنسور تصویر است که رزولوشن یا همان چند مگاپیکسل بودن دوربین را مشخص می‌کند! سنسور تصویر خود دارای مشخصات مختلفی است که قصد نداریم وارد مباحث فنی آن شویم اما به هر صورت باید بدانید که هرچه این لنز با کیفیت‌تر باشد، طبیعتا قیمت دوربین هم بالاتر می‌رود.

کیس دوربین دیگر عامل تاثیر گذار در قیمت دوربین مداربسته است. کیس دوربین تاثیر خاصی در عملکرد فنی دوربین ندارد و تنها یک حفاظ برای سخت‌افزار دوربین است و می‌تواند از سخت‌افزار در برابر عوامل مختلفی نظیر رطوبت و گرد و خاک محافظت کند.

دوربین دید در شب ویژگی دیگری است که تقریبا روی همه دوربین های مداربسته وجود دارد و عملکرد ان، بیشتر به تکنولوژی آن وابسته است! تکنولوژی رایج دید در شب برای دوربین های عادی معمولا تکنولوژی مادون قرمز است که اجرای آن خیلی ساده بوده و تاثیر چشم‌گیری در قیمت دوربین مداربسته ندارد.

  تفاوت دستگاه NVR و DVR

برند تولید‌کننده

مانند هر محصول دیگری، برند تولید‌کننده برای دوربین‌های مداربسته نیز نقش مهمی در تعیین قیمت محصول دارند! البته نقش برند در تعیین قیمت، نسبتا کم‌تر از نقش امکانات و قابلیت‌های دوربین است و همین نقش کوچک نیز به بحث پشتیبانی و گارانتی دوربین‌ها بر می‌گردد.

کیفیت خدمات پشتیبانی و گارانتی‌ای که بر روی دوربین‌های مداربسته ارائه می‌شود در هر برندی متفاوت است و از این جهت، در هنگام خرید دوربین مداربسته باید به موضوع برند خیلی دقت کنید. دسته‌بندی کلی قیمتی انواع دوربین مداربسته به شرح زیر است:

  • دوربین‌های ارزان‌قیمت: ویوتک، ژئوویژن،‌ای وی تک
  • دوربین‌های قیمت مناسب: ویزیترون ، ITR ، هایک ویژن، یونی ویو، داهوا
  • دوربین‌های گران‌قیمت: سونی، پاناسونیک، بوش، دالمایر
  • در صورتی که علاقه مند به بازدید از برند های متفاوت هستید می توانید از فروشگاه ما با برند های زیر بازدید نمایید

تکنولوژی انتقال تصویر

در کلی‌ترین حالت ممکن، دوربین‌های مداربسته به دو دست آنالوگ و IP تقسیم‌بندی می‌شوند که هر کدام مزایای فنی خود را درند. دوربین‌های IP به واسطه اینکه امکان اتصال به سیستم‌های هوشمند را دارند، گران‌تر هستند اما از نظر امنیت و کیفیت تصویر، معمولا دوربین‌ آنالوگ ahd مناسب‌تر هستند.

قابلیت‌های جانبی

یک دوربین به صورت کلی باید بتواند تصویر را با کیفیت مطلوب به ثبت برساند اما در این بین یک‌سری قابلیت‌های جانبی نیز برای دوربین‌های مختلف در نظر گرفت می‌شود. ارتباط بین کیفیت و قیمت دوربین در این گزینه بیشتر خودش را نشان می‌دهد چرا که دوربین‌های با قابلیت‌های بیشتر، قطعا قیمت بالا‌تری نیز دارند.

برخی از این قابلیت‌های جانبی عبارت‌اند از:

  • شمارش
  • تعقیب هدف
  • تشخیص چهره
  • دید در شب رنگی
  • بیسیم بودن دوربین
  • سنسور تشخیص حرکت
  • امکان حرکت لنز یا کیس دوربین
  تفاوت باتری یو پی اس سیلد اسید و باتری ماشین

این قابلیت‌ها بیشتر عناصر رقابتی برای شرکت‌های تولید‌کننده دوربین مداربسته هستند و معمولا تلاش می‌شود که یک دوربین با قابلیت‌های زیاد، اما با قیمت پایین تولید شود.

آیا قیمت بالای دوربین نشان دهنده کیفیت و کارایی آن است؟

تا به اینجا با مهم‌ترین فاکتور‌های قیمت‌گذاری دوربین مداربسته آشنا شدیم و همچنین بررسی شد که معمولا دوربین‌هایی با قابلیت‌های بیشتر، دارای قیمت بالا‌تری نیز هستند. بنابراین می‌توان گفت که ارتباط بین کیفیت و قیمت دوربین مداربسته وجود دارد اما اگر بخواهیم یک جمع‌بندی کلی داشته باشیم، آیا الزاما می‌توان گفت که آیا قیمت بالای دوربین نشان دهنده کیفیت و کارایی آن است؟

خب اگر کارایی را همانطور که در ابتدا بررسی شد، بر مبنای نیازهای کاربر در نظر بگیریم، خیر چنین الزامی وجود ندارد! اگر شما برای یک انبار یا یک فضای عادی یک دوربین مداربسته عادی با قابلیت‌های عادی نیاز داشته باشید، طبیعتا یک دوربین با قابلیت تشخیص چهره و اتصال به سیستم‌های هوشمند و سایر قابلیت‌های پیشرفته برای شما کارایی نخواهد داشت و با خرید این دوربین تنها پول خود را هدر داده‌اید!

همچنین در نقطه مقابل یک دوربین ارزان و ساده نمی‌تواند برای فضایی مثل بانک‌ها یا مراکز دولتی مناسب باشد و برای حفظ امنیت چنین فضاهایی نیاز است تا دوربین‌های گران‌قیمت‌تری تهیه کنید. البته بحث این که کدام دوربین برای کدام فضا مناسب است، در این نوشته نمی‌گنجد و در نوشته‌ای جداگانه در هانیکا به صورت دقیق‌تر به آن پرداخته‌ایم. همچنین از نظر کیفیت نیز به صورت کلی می‌توان دوربین‌های گران‌قیمت‌تر و دارای برند‌های معتبر را با کیفیت‌تر و با پشتیبانی قوی‌تر در نظر گرفت. اما با این وجود در موارد معدودی پیش می‌آید که یک دوربین با قیمت پایین‌تر، قابلیت‌ها و کیفیت بالاتری از یک دوربین با قیمت بالاتر داشته باشد.

با توجه به موارد مذکور، مجددا توصیه می‌شود که قیمت را معیار اصلی خود برای خرید دوربین مداربسته قرار ندهید و بیشتر به نیاز‌های‌تان دقت کنید و سعی کنید که دوربین با قیمت و قابلیت‌هایی مطابق با نیازتان تهیه کنید.

  بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت دوربین مداربسته

بهترین قیمت خرید دوربین مداربسته با گارانتی معتبر

خوشبختانه اغلب برند‌های معتبر دوربین مداربسته در ایران یافت می‌شوند. قیمت دوربین‌ها علاوه بر ویژگی‌های فنی، بر اساس تورم و سیاست‌های قیمت‌گذاری وارد‌کننده یا تولید‌کننده نیز تغییر پیدا می‌کند که امری کاملا طبیعی است. اما در این بین، یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت دوربین مداربسته، واسطه‌ها هستند که متاسفانه به شکل شدیدی در بازار دوربین فعالیت دارند.

اگر قصد خرید دوربین مداربسته بدون واسطه و با بهترین قیمت را دارید، خبر خوش برای شما اینکه مجموعه بازرگانی مهندسی هانیکا، با ارسال تمام محصولات از انبار اصلی وارد‌کننده توانسته واسطه‌ها را کاملا از میان بردارد. در هانیکا طیف وسیعی از دوربین‌های مداربسته با ویژگی‌های مختلف وجود دارند که با بهره‌مندی از مشاوره متخصصین ما، می‌توانید بهترین دوربین مورد نیاز خودتان را تهیه کنید.

برای خرید دوربین مداربسته به صورت حضوری در تهران و کرج، می‌توانید به یکی از دفتر ما در این دو شهر مراجعه کنید و همچنین برای خرید غیر حضوری، تنها کافی است که دوربین را انتخاب کرده و فرایند خرید را طی کنید تا محصول در کوتاه‌ترین زمان ممکن در هر کجای کشور به دستتان برسد.

کلام آخر

کیفیت، کارایی و قیمت، ویژگی‌های مهم هر نوعی از کالا هستند که ارتباطی قطع نشدنی بین آنها وجود دارد! در این بین، این موضوع برای محصولاتی مثل دوربین‌های مداربسته که دارای ویژگی‌های مختلف و کابردهای حساس هستند، اهمیت بیشتری دارد و باید به شکل دقیق‌تری به آن نگاه شود.

از این رو ما در این نوشته کوشیدیم تا به صورت کامل و با جزئیات بررسی کنیم که ارتباط بین کیفیت و قیمت دوربین مداربسته به چه شکل است و آیا قیمت بالای دوربین نشان دهنده کیفیت و کارایی آن است یا نه؟ امید است که مطالب مذکور برای شما مفید بوده باشند.

محبوب ترین مقالات

خبرنامه ایمیلی

برای با خبر شدن از مطالب جدید ،ف محصولات تخفیفات و …ایمیل خود را ثبت کنید

مقالات مرتبط
شرکت هانیکا برای شما دوستان عزیز چه خدماتی ارائه میدهند
RELATED POSTS
باتری سولار ژل از مهمترین اجزا یک سیستم سولار است. سیستم‌های خورشیدی در طول روزهای آفتابی انرژی لازم را از خورشید دریافت کرده و در...
باتری ضد اشتعال، باتری خود نسوز و باتری ضد انفجار اگرچه در نگاه اول شبیه به نظر می‌رسند اما تفاوت‌های عمده‌ای با هم دارند.
دانستن تفاوت ها و وجه مشترک استابلایزر و یو پی اس به شما کمک می کند تا در انتخاب و خرید هر چه بهتر تجهیزات...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا