email address

info@hkftradeco.ir

Support 24 hours

44001200(021)

بررسی انواع تکنولوژی دید در شب دوربین مداربسته

Types-Of-Night-Vision-Security-Cameras

انواع تکنولوژی دید در شب در دوربین مداربسته، موضوعی است که شاید ذهن شمایی که قصد خرید دوربین مداربسته دارید، را مشغول کرده باشد!. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های دوربین‌های مداربسته که امروزه تبدیل به یک عنصر رقابتی بین تولید کنندگان دوربین مداربسته شده، قابلیت دید در شب است که می‌تواند با استفاده از روش‌هایی، تصاویر را در تاریکی آشکار کند!

روش‌های مختلف آشکارسازی تصویر در شب یا همان دید در شب دوربین‌های مداربسته، موضوعی است که با جزئیات کامل در ادامه این نوشته از هانیکا بررسی خواهیم کرد؛ البته برای بازدید از انواع تکنولوژی و تنوع محصول دوربین مدار بسته دید در شب می توانید از فروشگاه بازدید نمایید.

تکنولوژی دید در شب چیست؟

پیش از بررسی انواع دید در شب دوربین مداربسته و تکنولوژِ‌های آشکار ساز، بهتر است قدری درباره خود قابلیت دید در شب صحبت کنیم! قابلیت دید در شب امروزه تقریبا در هر دوربین مداربسته‌ای وجود دارد و اینکه چه عملکردی داشته باشد، کاملا وابست به تکنولوژی و کیفیت آن است! اشعه‌های نامرئی زیادی در اطراف انسان وجود دارند که چشم انسان قابلیت دیدن فضا از طریق آنها را ندارد. اما در تکنولوژی‌های دید در شب در دوربین‌ها، تلاش می‌شود تا این تصاویر را آشکار کرد و از همین رو به آن، آشکار ساز تصویر در شب نیز گفته می‌شود!

همانطور که پیشتر گفته شد، تکنولوژی دید در شب امروزه یکی از عناصر رقابتی شرکت‌های مختلف سازنده دوربین مداربسته در جهان است و جدا از این، کاربرد خیلی بالایی نیز داشته و می‌تواند دقت یک سیستم نظارتی را تا حدود زیادی بالا ببرد.

انواع تکنولوژی دید در شب

آشکارسازی در شب، جدا از سیستم‌های امنیتی و نظارتی برای مصارف دیگری نیز کاربرد دارد و از این رو تحقیقات زیادی بر روی توسعه این تکنولوژی صورت می‌گیرد! در این بین برخی از انواع آشکارسازی در شب که برای دوربین‌های مداربسته مناسب بوده و همچنین خیلی گران نباشند، توسط تولید کنندگان دوربین انتخاب می‌شود. در ادامه برخی از این تکنولوژی‌ها تشریح شده‌اند.

  آیا خرید باتری یو پی اس ارزان مناسب است؟

دید در شب مادون قرمز

اولین و رایج‌ترین نوع از تکنولوژی دید در شب، تکنولوژی مادون قرمز است! اگر به لنز دوربین‌های مداربسته دقت کنید، به احتمال زیاد تعدادی لامپ ال‌ ای دی بسیار کوچک را در اطراف لنز خواهید دید که این لامپ‌ها وظیفه‌دار روشن کردن فضای اطراف از طریق نور مادون قرمز روشن هستند! نور مادون قرمز برای چشم انسان قابل تشخیص نیست و از این رو، عملکرد دوربین مداربسته در شب بهتر و ایمن‌تر نیز می‌شود.

در ادامه، سنسور‌های آشکارساز نور مادون قرمز، تصویر دریافتی از فضای قابل مشاهده را که کاملا سیاه و سفید است را آشکار کرده و به عنوان تصویر اصلی به نمایش در می‌آورد. این فرایند مصرف انرژی بیشتری از حالت عادی دوربین دارد و در صورتی‌که منبع تغذیه توانایی تامین این انرژی را نداشته باشد، دید در شب دوربین فعال نخواهد شد. دوربین‌های مادون قرمز برای فضاهای کوچک مناسب هستند و همچنین برد کوتاهی نیز دارند و از این رو بهتر است از این دوربین‌ها فقط برای فضا‌های بسته استفاده کنید.

برخی از مزایای تکنولوژی مادون قرمز برای دید در شب عبارت‌اند از:

  •       کم هزینه بودن
  •       عمر مفید طولانی
  •       مصرف انرژی کم
  •       امکان نظارت بر تاریک‌ترین محیط‌ها

دید در شب حرارتی

بر خلاف دید در شب مادون قرمز، دید در شب حرارتی از انواع دید در شب دوربین مداربسته است که خیلی رایج نیست و کمتر استفاده می‌شود! همانطور که از نام این تکنولوژی پیدا است، در آن با استفاده از حرارت بدن موجودات و اجسام، تصویر‌سازی در شب انجام می‌شود. این دوربین‌ها معمولا برای مصارف امنیتی و نظارتی به کار گرفته نمی‌شوند و بیشتر مصارف نظامی دارند چرا که از طریق یک دید در شب حرارتی امکان تشخیص جزئیات به شکل دقیق وجود ندارد. اما در مقابل، دوربین‌های دید در شب تقریبا هر نوع حرکتی را ثبت می‌کند.

وظیفه تشخیص حرارت در دوربین‌های حرارتی، به عهده سنسور‌های بسیار دقیق و قوی حرارتی است. این سنسور‌ها توانایی دریافت حرارت اجسام مختلف موجود در محیط را داشته و حتی می‌توانند شدت حرارت را نیز با دقت بالایی تخمین بزنند.

  بررسی تخصصی باتری زیکو

برخی از مزایای تکنولوژی دید در شب حرارتی عبارت‌اند از:

  •       امکان پوشش مناطق وسیع
  •       مقاومت و طول عمر مفید بالا
  •       دقت بالا در تشخیص کوچک‌ترین حرکات

در مقابل، برخی معایب این دوربین‌ها عبارت‌اند از:

  •       بالا بودن قیمت
  •       پایین بودن رزولوشن تصویر
  •       ناتوانی در تشخیص دقیق جزئیات و چهره افراد

دید در شب استارلایت

از این جا به بعد، انواع تکنولوژی دید در شب دوربین مداربسته که پیشرفته‌تر هستند را بررسی خواهیم کرد! یکی از مشکلاتی که همواره افراد با تکنولوژی‌های قبلی مربوط به دید در شب دارند، این است که تصاویر به شکل سیاه و سفید ارائه می‌شوند و از این رو بسیاری از جزئیات تصاویر قابل مشاهده نیستند! اگر این موضوع برای شما مهم است، می‌توانید از دید در شب رنگی استارلایت استفاده کنید. در تکنولوژی استارلایت، بدون هیچ‌گونه سنسور و آشکارسازی فعالیت می‌کند اما در مقابل، تصویری بسیار شفاف و دقیق ارائه می‌دهد.

در دوربین‌های استارلایت، تلاش می‌شود تا کمترین میزان نور موجود در محیط که شاید برای چشم انسان خیلی مشخص نباشد را برجسته‌تر کرده و به نحوی تصاویر را تقویت و سپس آشکار کرد. با توجه به این شرایط می‌توان نتیجه گرفت که تکنولوژی استارلایت برای مکان هایی که خیلی خیلی تاریک هستند مناسب نیست! اما اگر از این دوربین‌ها در فضاهایی با حداقل نور در شب استفاده کنید، تصویری رنگی، با جزئیات و بسیار با کیفیت دریافت خواهید کرد!

مزایای دید در شب استارلایت عبارت‌اند از:

  •       عمر مفید طولانی
  •       کیفیت بالای تصاویر
  •       ارائه تقریبا تمام جزئیات تصویر

در مقابل مزایای دوربین‌های استارلایت، تنها می‌توان قیمت نسبتا بالا را به عنوان ایراد در نظر گرفت.

  تفاوت استابلایزر و دستگاه محافظ برق

دید در شب وارم لایت

دوربین وارم لایت، در واقع همان دوربین استارلایت است که یک نور افکن کوچک در مقابل خود دارد! در این شرایط، آن حداقل نوری که برای نمایش تصویر در دوربین‌های استارلایت لازم است تامین شده و حتی در تاریک‌ترین نقاط هم این دوربین می‌تواند فعالیت کند! البته استفاده از دوربین وارم لایت می‌تواند چالش برانگیز باشد چراکه نورافکن آن جای دوربین را مشخص کرده و این شرایط برای فضاهایی که امنیت آنها اهمیت خیلی زیادی دارد، مناسب نیست!

دوربین‌های وارم لایت برای دید در شب مانند دوربین‌های استارلایت کیفیت بالایی را ارائه می‌کنند و همچنین تصویرشان نیز رنگی است! اما توجه داشته باشید که برای محیط‌هایی با وسعت بالا، دوربین‌های وارم لایت خیلی مناسب نیستند چرا که محدوده پخش نور این دوربین‌ها محدودیت دارد.

برخی از مزایای تکنولوژی دید در شب وارم لایت عبارت‌اند از:

  •       کیفیت تصویر بسیار بالا
  •       ارائه تمام جزئیات تصویر
  •       عملکرد مناسب در سیستم‌های امنیتی

برخی از معایب تکنولوژی دید در شب وارم لایت عبارت‌اند از:

  •       قیمت بالا
  •       عمر مفید نه‌چندان طولانی
  •       آشکار شدن محل دوربین در هنگام فعالیت

کدام تکنولوژی دید در شب دوربین مداربسته مناسب است؟

انواع دید در شب دوربین مداربسته را تا به اینجا با هم بررسی کردیم. اکنون امکان دارد از خود بپرسید که کدام یک از موارد مذکور از همه بهتر است؟! پاسخ این سوال به نیازها و بودجه شما بستگی دارد! به صورت کلی، رایج‌ترین نوع دید در شب دوربین مداربسته نوع مادون قرمز یا IR است که پیشتر بررسی شد اما در این بین باز هم باید با توجه به اینکه در چه فضایی دوربین‌ها را نصب کرده و چه انتظاراتی از آن دارید، اقدام به خرید دوربین مد نظر کنید.

برای تصمیم‌گیری بهتر در این رابطه توصیه می‌شود حتما با یک متخصص ماهر در زمینه سیستم‌های امنیتی و نظارتی صحبت کنید.

خرید دوربین مداربسته دید در شب با تکنولوژی‌های مختلف

تکنولوژی دید در شب یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت دوربین‌های مداربسته است! اما مهم‌تر از این موضوع، فعالیت شدید واسطه‌ها در بازار است که قیمت انواع دوربین مداربسته را افزایش داده. در این بین، مجموعه هانیکا توانسته با ارسال مستقیم محصولات از انبار تولید‌کننده، این واسطه‌ها را از بین برده و محصولات را با قیمتی نزدیک به قیمت خرید به مشتریان گرامی ارائه کند!

  راهنمای انتخاب نوع و تکنولوژی دوربین بر اساس فضای نصب

جهت خرید دوربین مداربسته در تهران و کرج به صورت حضوری، می‌توانید به آدرس یکی از دفتر ما در این دو استان مراجعه کنید. اما برای خرید آنلاین و دریافت محصول در سراسر ایران، تنها کافی است با محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و فرایند خرید را تکمیل کنید. همچنین لازم به ذکر است که هانیکا علاوه ر فروش انواع دوربین مداربسته، خدمات طراحی و نصب انواع سیستم‌های امنیتی و نظارتی را نیز ارائه می‌کند؛ در صورت نیاز به این خدمات با هانیکا تماس گرفته و نیازهای خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

کلام آخر

بعد از بحث کیفیت و رزولوشن تصویر، دید در شب مهم‌ترین ویژگی دوربین‌های مداربسته است! این قابلیت امروزه به‌قدری اهمیت پیدا کرده که شرکت‌های تولید‌کننده، هر ساله هزینه قابل توجهی را برای تحقیق و توسعه آن در نظر می‌گیرند! این موضوع باعث شده تا قابلیت دید در شب از طریق تکنولوژی‌های مختلفی در اختیار ما قرار بگیرد و در این شرایط بدیهی است که هر تکنولوژی ویژگی‌های خاص خود را دارد!

این تنوع در انواع دید در شب دوربین مداربسته، معمولا باعث می‌شود تا افراد در هنگام خرید قدری سردرگم باشند! از این رو ما در این نوشته کوشیدیم تا تفاوت تکنولوژی‌های دید در شب دوربین‌های مداربسته را بازگو کنیم و امید است که مطالب مذکور برای شما مفید بوده باشند.

در صورتی که قصد خرید دوربین مدار بسته را دارید می توانید از فروشگاه ما بازدید نمایید و یا از خدمات مشاوره تلفنی ما استفاده نمایید.

۴۴۰۰۱۲۰۰

۰۹۹۰۰۱۰۰۹۸۷

 

محبوب ترین مقالات

خبرنامه ایمیلی

برای با خبر شدن از مطالب جدید ،ف محصولات تخفیفات و …ایمیل خود را ثبت کنید

مقالات مرتبط
شرکت هانیکا برای شما دوستان عزیز چه خدماتی ارائه میدهند
RELATED POSTS
باتری سولار ژل از مهمترین اجزا یک سیستم سولار است. سیستم‌های خورشیدی در طول روزهای آفتابی انرژی لازم را از خورشید دریافت کرده و در...
باتری ضد اشتعال، باتری خود نسوز و باتری ضد انفجار اگرچه در نگاه اول شبیه به نظر می‌رسند اما تفاوت‌های عمده‌ای با هم دارند.
دانستن تفاوت ها و وجه مشترک استابلایزر و یو پی اس به شما کمک می کند تا در انتخاب و خرید هر چه بهتر تجهیزات...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا