email address

info@hkftradeco.ir

Support 24 hours

44001200(021)

تفاوت استابلایزر و یو پی اس

تفاوت استابلایزر و یو پی اس

یو پی اس و استابلایزر؛ دو دستگاه بسیار کاربردی و رایج که هر دو برای محافظت و بهبود عملکرد دستگاه‌های الکتریکی و الکترونیکی ساخته شده‌اند. تشابه در اهداف استفاده از استابلایزر و یو پی اس باعث شده تا برخی از افراد این دو دستگاه را باهم اشتباه بگیرند و از ویژگی‌های اختصاصی هر کدام نیز بی‌خبر باشند.

از این رو ما در ادامه این نوشته از هانیکا قصد داریم به بررسی تفاوت استابلایزر و یو پی اس، موارد کاربرد و جزئیات عملکرد هر کدام بپردازیم؛ تا انتها همراه ما باشید.

تفاوت استابلایزر و یو پی اس

واحد فروش ۰۹۹۰۰۱۰۰۹۸۷

دفتر فروش ۴۴۰۰۱۲۰۰-۰۲۱

استابلایزر چیست و چه کاربردی دارد؟

برای درک بهتر تفاوت استابلایزر و یو پی اس، بهتر است ابتدا هر کدام را به شکل مجزا بررسی کنیم. استابلایزر به شکل کلی یک دستگاه محافظ است و مصرف‌کننده‌ها را از نوسانات برق در امان نگه می‌دارد. این دستگاه‌ها ساختار خیلی پیچیده‌ای ندارند؛ مهم‌ترین بخش آنها ترانسفورماتور‌های افزاینده و کاهنده است که در هنگام کمبود جریان برق آن را زیاد کرده و در هنگام ازدیاد جریان برق آن را کم می‌کنند و به حد استاندارد برای مصرف‌کننده می‌رسانند. به عبارت دیگر، این دستگاه‌ها می‌توانند کیفیت انرژی برق را بهبود دهند تا مصرف‌کننده‌ها از نوسانات و کمبود کیفیت جریان برق دچار آسیب نشوند.

مزیت استابلایزر نسبت به محافظ‌های عادی این است که استابلایزر‌ها بدون قطع کردن برق از دستگاه‌های متصل محافظت می‌کنند. البته عملکرد این دستگاه‌ها بستگی به عوامل مختلفی دارد که بررسی آنها در این نوشته نمی‌گنجد.

  بررسی انواع تکنولوژی دید در شب دوربین مداربسته

یو پی اس چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه Uninterruptible power supply یا به اختصار UPS، بیشتر از اینه یک دستگاه محافظ باشد، یک منبع تغذیه پشتیبان است. این دستگاه‌ها در هنگام وصل بودن برق، انرژی را درون باتری‌های مخصوص ذخیره کرده و در هنگام قطع شدن برق، با بهره‌گیری از یک اینورتر سینوسی یا شبه سینوسی، برق ذخیره شده را به مصرف کننده‌ها ارائه می‌کنند. دستگاه‌های یو پی اس به سه نوع آنلاین، آفلاین و لاین اینتراکتیو تقسیم می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند اما به شکل کلی وظیفه اصلی همه این دستگاه‌ها ارائه انرژی بکاپ است.

البته که این دستگاه‌ها نیز توانایی محافظت از مصرف‌کننده و تثبیت انرژی برق را دارند اما عملکرد استابلایزر‌ها در این زمینه بهتر است. بنابراین، اولین تفاوت استابلایزر و یو پی اس در هدف اصلی این دو دستگاه است؛ استابلایزر با هدف محافظت از مصرف‌کننده‌ها ساخته شده اما محافظت‌کنندگی یک قابلیت جانبی برای یو پی اس‌ها است.

فرق استابلایزر و یو پی اس

تفاوت دستگاه یو پی اس و استابلایزر

تا به اینجا هر دو دستگاه را معرفی کرده و عملکرد هر کدام را به شکل کلی بررسی کردیم. توجه داشته باشید که معرفی هر دو دستگاه به شکل کامل‌تر در وبلاگ تخصصی مجموعه هانیکا صورت گرفته. جدا از تفاوت، باید توجه داشته باشیدکه شباهت‌هایی نیز بین این دو دستگاه وجود دارد. هر دو محصول برای بهبود و کیفیت تغذیه‌رسانی به مصرف‌کننده‌های الکتریکی و الکترونیکی ساخته شده‌اند اما روش کار هر کدام متفاوت است. برخی دیگر از موارد جزئی‌تر تفاوت استابلایزر و یو پی اس را در ادامه بررسی کرده‌ایم.

  عوامل و پارامترهای تاثیرگذار در موتورخانه استاندارد با راندمان بالا

تفاوت قیمت استابلایزر و یو پی اس

به شکلی کلی دستگاه‌های یو پی اس ساختار پیچیده‌تری نسبت به استابلایزر‌ها دارند و از این رو می‌توان نتیجه گرفت که قیمت یو پی از استابلایزر بالا‌تر است. البته در برخی موارد ممکن است که این قاعد برقرار نباشد. قیمت هر دستگاه بسته به برند، امکانات، ظرفیت، ساختار و بسیاری عوامل دیگر است.

تفاوت ابعاد استابلایزر و یو پی اس

همانطور که پیشتر گفته شد، دستگاه‌های یو پی اس دارای ساختار پیچیده‌تری نسبت به استابلایزر‌ها هستند. این دستگاه‌ها به واسطه دارا بودن بخش‌های مختلف ابعاد بزرگ‌تری نیز دارند اما در مقابل، استابلایزر‌ها ابعاد کوچکی داشته و سبک‌تر هم هستند.

تفاوت نحوه نصب و راه اندازی استابلایزر و یو پی اس

استابلایزر‌ها دستگاه‌های ساده‌ای هستند و نیاز به هیچ‌گونه متعلقات اضافی ندارند. تنها کافی است که خود دستگاه را به برق متصل کرده و مصرف کننده‌ها را به استابلایزر متصل کنید. اما در مقابل، نصب و راه‌اندازی یو پی اس‌ها کار سختی است و نیاز به تخصص و تجربه دارد. یو پی اس‌ها دارای تعداد مشخصی باطری هستند که اتصال بین باتری‌ها با دستگاه باید به شکل استاندارد صورت گیرد.

برای محافظت استابلایزر بهتر است یا یو پی اس؟

در خرید استابلایزر یا یو پی اس باور‌های غلط زیادی وجود دارد و مهم‌ترین مورد هم اینکه این دو دستگاه از نظر ویژگی محافظت کنندگی با هم مقایسه می‌شوند. باید بدانید که این مقایسه از ابتدا غلط است چرا که این دو دستگاه هر دو به خوبی می‌توانند از مصرف کننده‌ها محافظت کنند.

  نحوه کمک دوربین مدار بسته به کاهش جرایم اجتماعی

بنابراین توصیه می‌شود که به جای مقایسه، به بررسی نیاز‌های خود بپردازید. در صورتی‌که نیاز به تامین انرژی بکاپ برای مصرف‌کننده‌ها دارید، می‌توانید برای خرید دستگاه یو پی اس اقدام کنید اما اگر تنها نیازمند یک محافظ استاندارد و مناسب هستید، نیازی به هزینه اضافی نیست و می‌توانید از دستگاه‌های استابلایزر استفاده کنید.

خرید انواع استابلایزر و یو پی اس با بهترین قیمت

هانیکا به عنوان مرجع تخصصی ارائه محصولات و خدمات صنعت برق، با سابقه طولانی آماده ارائه تمامی محصولات مورد نیاز به مشتریان گرامی است. سفارشات شما در هانیکا به شکل مستقیم از انبار تولید‌کننده یا وارد‌کننده اصلی ارسال می‌شود و با توجه به این روش‌ تامین موجودی شرکت، قیمت محصولات به قیمت خرید نزدیک شده‌ است. برای ثبت سفارش تنها کافی است که از فروشگاه هانیکا محصول مد نظر خود را انتخاب کرذه و فرایند خرید را تکمیل کنید. کارشناسان فروش ما آماده از طریق شماره تلفن …. ثبت سفارشات شما و ارائه مشاوره خرید به صورت تلفنی هستند. همچنین برای خرید حضوری می‌توانید از طریق آدرس‌های موجود در سایت به یکی از دفتر ما در تهران یا کرج مراجعه کنید.

تفاوت ups و استابلایزر چیست؟

کلام آخر

تفاوت بین استابلایزر و یو پی اس، یکی از موضوعات مهمی است که کم‌تر به آن پرداخته شده و از این رو، افرادی که شناخت فنی کافی از صنعت برق را ندارند این دو دستگاه را با هم اشتباه می‌گیرند. با توجه به این موضوع، ما در این نوشته تمام تلاش خود را به کار بستیم تا به بررسی تفاوت بین یو پی اس و استابلایز و جزئیات عملکرد هر کدام بپردازیم و امید است که مطالب مذکور برای شما مفید بوده باشند.

  انواع باتری شارژی و نکات مهم قبل از خرید

واحد فروش ۰۹۹۰۰۱۰۰۹۸۷

دفتر فروش ۴۴۰۰۱۲۰۰-۰۲۱

محبوب ترین مقالات

خبرنامه ایمیلی

برای با خبر شدن از مطالب جدید ،ف محصولات تخفیفات و …ایمیل خود را ثبت کنید

مقالات مرتبط
شرکت هانیکا برای شما دوستان عزیز چه خدماتی ارائه میدهند
RELATED POSTS
باتری سولار ژل از مهمترین اجزا یک سیستم سولار است. سیستم‌های خورشیدی در طول روزهای آفتابی انرژی لازم را از خورشید دریافت کرده و در...
باتری ضد اشتعال، باتری خود نسوز و باتری ضد انفجار اگرچه در نگاه اول شبیه به نظر می‌رسند اما تفاوت‌های عمده‌ای با هم دارند.
دانستن تفاوت ها و وجه مشترک استابلایزر و یو پی اس به شما کمک می کند تا در انتخاب و خرید هر چه بهتر تجهیزات...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا