email address

info@hkftradeco.ir

Support 24 hours

44001200(021)

آیا باتری خورشیدی ۱۰۰ آمپر بهترین انتخاب برای سیستم خورشیدی است؟چرا؟

قیمت باتری 100 سولار

اینطور گفته می‌شود که باتری خورشیدی ۱۰۰ آمپر بهترین انتخاب برای سیستم خورشیدی است. باتری‌ها دارای نقش بسیار مهمی در سیستم‌های برق خورشیدی هستند و در کنار پنل خورشیدی باید مورد استفاده قرار بگیرند. به همین دلیل در بسیاری از پروژه‌ها، بخش زیادی از هزینه‌ها صرف تهیه باتری مناسب برای سیستم خورشیدی می‌شود. در سیستم‌های برق خورشیدی، پنل‌های خورشیدی هستند که وظیفه تولید انرژی را بر عهده دارند اما در زمان‌هایی که پنل‌های خورشیدی قادر به تولید انرژی الکتریکی نیستند، از باتری خورشیدی استفاده می‌شود. سوالی که برای بسیاری از افراد وجود دارد، این است که برای یک سیستم خورشیدی، باید از باتری با چه ظرفیتی استفاده شود؟ آیا انتخاب یک باتری خورشیدی با ظرفیت ۱۰۰ آمپر برای سیستم خورشیدی انتخاب مناسبی است یا خیر. در ادامه قصد داریم به این موضوع بپردازیم، با ما همراه شوید.

باتری 100 آمپر برای سولار

چرا بهترین انتخاب برای دستگاه خورشیدی باتری ۱۰۰ آمپر است؟

هر سیستم خورشیدی شامل مجموعه‌ای از باتری‌ها می‌باشد تا از انرژی آن‌ها در ساعاتی که به دلیل نبود نور خورشید، امکان استفاده از پنل خورشیدی وجود ندارد، استفاده کرد. هر کدام از باتری‌هایی که در سیستم خورشیدی مورد استفاده قرار می‌گیرند، دارای ظرفیتی مشخص و ولتاژ مشخصی هستند که در انتخاب یک باتری باید مورد توجه قرار بگیرند.

ظرفیت باتری‌های مورد استفاده در سیستم خورشیدی، با واحد آمپرساعت (Ah) مشخص می‌گردد که نشان دهنده میزان جریانی می‌باشد که باتری در طول یک ساعت اعمال می‌کند تا ظرفیت آن به پایان برسد.

  چرا هرگز نباید استابلایزر ارزان قیمت خرید؟

اگر می‌خواهید بدانید که آیا باطری خورشیدی صد آمپر بهترین انتخاب برای سیستم خورشیدی است یا خیر باید بگوییم در صورتی که یک باتری خورشیدی ۱۰۰ آمپر را برای سیستم خورشیدی انتخاب کنید و از آن جریان ۱۰۰ آمپر را دریافت کنید، انرژی که در این باتری ذخیره شده است، پس از گذشت یک ساعت به پایان می‌رسد و باید دوباره شارژ شود.

در صورتی که جریانی که از باتری کشیده می‌شود، کم‌تر شود، انرژی که در باتری ذخیره می‌شود، کمتر‌ می‌گردد. در صورتی که از باتری ۱۰۰ آمپر ساعت جریانی برابر با ۵۰ آمپر کشیده شود، باتری برای مدت زمان بیشتری می‌تواند جریان دهی داشته باشد.

چگونه یک باتری با ظرفیت مناسب را برای سیستم خورشیدی انتخاب کنیم؟

یکی از چالش‌های اصلی و مهمی که افراد در سیستم خورشیدی با آن مواجه هستند، اندازه گیری ظرفیت باتری مورد نیاز است. در ادامه به مهم‌ترین نکات برای انتخاب یک باتری با ظرفیت مناسب برای سیستم خورشیدی اشاره کرده‌ایم.

  • عمر باتری
  • قابلیت جریان دهی باتری
  • قابلیت شارژ مجدد باتری

به منظور راهنمایی شما عزیزان برای رسیدن به پاسخ سوال آیا باتری خورشیدی ۱۰۰ آمپر بهترین انتخاب برای سیستم خورشیدی است؟ در ادامه پیرامون هر یک از این موارد، توضیحات بیشتری را آورده‌ایم.

عمر باتری‌ها در سیستم برق خورشیدی

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در انتخاب باتری برای سیستم پنل خورشیدی مورد توجه قرار بگیرد، عمر باتری است. عمر باتری‌ها وابسته به ساختار باتری خورشیدی و روش استفاده از آن‌ها متغیر است. در واقع نوع تکنولوژی به کار برده شده در باتری و استفاده صحیح از آن تاثیر زیادی در طول عمر آن خواهد داشت.

  استابلایزر چیست؟

معمولا در سیستم‌های خورشیدی، از باتری‌هایی که از یکی انواع باتری خشک (Seald Leed Acid)، باتری لیتیوم (Li-Ion) و باتری خورشیدی (Gel) هستند، استفاده می‌گردد. باتری‌هایی که از نوع خشک هستند، در مقایسه با دو نوع دیگر، دارای عمر کمتری می‌باشند و قیمت پایین‌تری نیز دارند. در انتخاب باتری با ظرفیت مناسب برای سیستم خورشیدی، بهتر است به سراغ باتری‌های Gel بروید که از عمق دشارژ خوبی نیز برخوردار می‌باشند.

اگر بخواهیم به سوال آیا باتری خورشیدی ۱۰۰ آمپر بهترین انتخاب برای سیستم خورشیدی است؟ چرا؟ با توجه به عمر باتری‌ها پاسخ دهیم، باید بگوییم که عمق دشارژ در باتری‌های خشک برابر با ۶۰ درصد است و به همین دلیل این نوع باتری‌ها دارای دو الی سه سال عمر مفید هستند. در صورتی که به یک باتری با ظرفیتی برابر با ۱۰۰ آمپرساعت نیاز باشد، با رعایت عمق دشارژ ۶۰ درصدی، در واقع به یک باتری با ظرفیتی برابر با ۱۷۰ آمپرساعت نیاز خواهد بود. بنابراین در انتخاب باتری با ظرفیت مناسب، باید عمق دشارژ باتری نیز مد نظر قرار داده شود.

توجه به قابلیت جریان دهی در روز های ابری

زمانی پنل‌های خورشیدی دارای بیشترین راندمان هستند که هوا آفتابی باشد. این در حالی است که در برخی از روزهای سال، هوا ابری است و پنل خورشیدی دارای راندمان مناسبی برای شارژ باتری‌ها نمی‌باشد.

برای اینکه از باتری با ظرفیت مناسب برای روزهای ابری استفاده شود، معمولا تعداد روزهای متوالی که هوا در آن ابری است، محاسبه می‌شود و در ظرفیت باتری‌ها ضرب می‌گردد. برای مثال اگر در سیستم خورشیدی شما از باتری ۱۰۰ آمپر استفاده شده است و بر اساس پیش بینی‌ها حداکثر سه روز ابری پیش رو باشد، باید ظرفیت باتری نیز سه برابر یعنی ۳۰۰ آمپرساعت انتخاب شود.

  آشنایی کامل با دستگاه برق اضطراری خانه+انواع و کاربردهای آن

خرید باتری 100 سولار

شارژ باتری پنل خورشیدی

ضریب جریان شارژ باتری، متناسب با نوع باتری و شرکت سازنده باتری، مشخص می‌گردد. برای مثال ضریب جریان شارژ باتری، برای باتری‌های خشک تقریبا در حدود ۰.۱ است. برای اینکه بتوان به جریان شارژ باتری رسید، این ضریب در ظرفیت باتری ضرب می‌شود. برای درک بهتر این موضوع توجه داشته باشید در باتری‌های ۱۰۰ میلی‌ آمپر ساعت، به جریان شارژی برابر با ۱۰ آمپر نیز نیاز است و اینگونه باتری در طی مدت زمان ۱۰ ساعت به صورت کامل شارژ می‌گردد.

در نظر داشته باشید که حداکثر توانایی جریان دهی پنل‌های خورشیدی برابر با ۶ ساعت در طول روز می‌باشند و این یعنی قادر به شارژ باتری‌ها که نیاز به ده ساعت زمان برای شارژ داشتند، نیستند. البته باتری‌ها در زمان دشارژ تا حد مشخصی که عمق دشارژ است، تخلیه می‌شوند؛ بنابراین انتظار می‌رود باتری‌ها سریع‌تر از ده ساعت شارژ شوند. در صورتی که بخواهید زمان مورد نیاز برای شارژ باتری را کاهش دهید، باید ظرفیت باتری‌ها را بالا ببرید.

گارانتی

با توجه به اهمیت باتری‌های سولار در سیستم سولار،‌ داشتن گارانتی معتبر بسیار ارزشمند است. گارانتی باتری‌ سولار ژل با برندهای معتبر ۱۸ الی ۲۴ ماه است. این باتری‌ها از قابلیت تخلیه عمیق یا دیپ سایکل برخورداند که باعث می‌شود چرخه شارژ و دشارژ باتری در طول روز تکرار شود. این نوع عملکرد باتری را در تمام طول روز در حال کار نگه می‌دارد، به همین دلیل وجود گارانتی برای چنین باتری‌هایی یک امر بدیهی است.

  آیا خرید باتری یو پی اس ارزان مناسب است؟

باتری خورشیدی 100 آمپر

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به سوال آیا باتری خورشیدی ۱۰۰ آمپر بهترین انتخاب برای سیستم خورشیدی است پاسخ دهیم. امیدواریم مطالعه این مقاله به شما کمک کند تا بتوانید به نتیجه‌ای که انتظار دارید، برسید.

در تعیین اینکه آیا یک باتری ۱۰۰ آمپر برای سیستم خورشیدی انتخاب مناسبی است یا خیر، فاکتورهای مختلفی تاثیرگذار می‌باشند و نمی‌توان به صورت کلی اعلام کرد که آیا این باتری با این ظرفیت، برای سیستم خورشیدی مناسب است یا خیر، نظر داد. از همراهی شما تا انتهای این مقاله متشکریم.

محبوب ترین مقالات

خبرنامه ایمیلی

برای با خبر شدن از مطالب جدید ،ف محصولات تخفیفات و …ایمیل خود را ثبت کنید

مقالات مرتبط
شرکت هانیکا برای شما دوستان عزیز چه خدماتی ارائه میدهند
RELATED POSTS
باتری سولار ژل از مهمترین اجزا یک سیستم سولار است. سیستم‌های خورشیدی در طول روزهای آفتابی انرژی لازم را از خورشید دریافت کرده و در...
باتری ضد اشتعال، باتری خود نسوز و باتری ضد انفجار اگرچه در نگاه اول شبیه به نظر می‌رسند اما تفاوت‌های عمده‌ای با هم دارند.
دانستن تفاوت ها و وجه مشترک استابلایزر و یو پی اس به شما کمک می کند تا در انتخاب و خرید هر چه بهتر تجهیزات...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا