email address

info@hkftradeco.ir

Support 24 hours

44001200(021)

راهنمای انتخاب نوع و تکنولوژی دوربین بر اساس فضای نصب

which-camera-is-suitable-for-which-space-1

راهنمای انتخاب دوربین بسته و اینکه کدام دوربین برای کدام فضا مناسب است، احتمالا سوالی باشد که همه افراد قبل از خرید و یا انتخاب دوربین مدار بسته از خود پرسیده‌اند! دوربین‌های مدار بسته در انواع مختلفی تولید می‌شوند که اگر به ساختار هر کدام مقداری دقت کنید، متوجه خواهید شد که هر نوع برای یک شرایط خاص ساخته شده است. استفاده از دوربین نامناسب برای یک فضا و یا محوطه نه تنها میزان خطای سیستم امنیتی یا نظارتی شما را بالا می‌آورد، بلکه حتی باعث افزایش استهلاک دوربین‌ها هم می‌شود.

با توجه به این موضوع، در ادامه این نوشته از هانیکا قصد داریم به بررسی کامل انواع دوربین مداربسته، ویژگی‌ها و موارد استفاده هر کدام بپردازیم؛ تا انتها همراه ما باشید.

انواع دسته بندی دوربین‌ها

پیش از بررسی اینکه کدام دوربین برای کدام فضا مناسب است، بهتر است با انواع دسته‌بندی دوربین‌ها قدری بیشتر آشنا شوید. دوربین‌های مداربسته ویژگی‌های زیادی دارند و از جهات زیادی می‌توان آنها را از هم جدا و دسته‌بندی کرد که برخی از این دسته‌بندی‌ها در ادامه آمده است:

  •       دسته‌بندی بر اساس لنز
  •       دسته‌بندی بر اساس قابلیت‌ها
  •       دسته‌بندی بر اساس کیس و بدنه
  •       دسته‌بندی بر اساس نوع دید در شب
  •       دسته‌بندی بر اساس تکنولوژی انتقال تصویر

شناخت انواع دسته‌بندی دوربین از آنجا اهمیت دارد که برای فضا‌های مختلف، نیاز به ویژگی‌های گوناگونی از دوربین‌ها است.

نحوه عملکرد انواع دوربین در فضاهای مختلف

به احتمال قوی، دوربین‌های مداربسته در نظر شما وظیفه ساده‌ای دارند؛ تنها باید فیلم محیط را ضبط کرده و برای نمایشگر شما بفرستند! اما اگر یکی از دوربین‌های مداربسته شما، فرضا در شب عملکرد خوبی نداشته باشد و یا در فضاهای بسته به خوبی عمل نکند، احتمالا از کیفیت دوربین شاکی می‌شوید؛ غافل از اینکه مشکل از کیفیت دوربین نیست بلکه شما نوع دوربین مناسبی را برای آن فضا انتخاب نکرده‌اید! اینکه کدام دوربین برای کدام فضا مناسب است را در ادامه بیشتر بررسی کرده‌ایم. 

  معرفی انواع تولیدات باتری یو پی اس کارخانه آکو باتری (اشجع باتری)

لازم به ذکر است که دوربین‌هایی که در ادامه بررسی خواهند شد از نظر فیزیکی مناسب برای یک فضا هستند و مواردی همچون کیفیت و تکنولوژی انتقال تصویر و غیره، باید بر اساس نیازهای کاربر تعیین شود. 

راهنمای انتخاب دوربین بسته در فضاهای مختلف

راهنمای انتخاب دوربین مناسب برای فضا‌های بسته

منظور از فضای بسته، فضایی با ابعاد دقیق و مشخص مثل مغازه‌ها، اتاق‌ها یا سایر موارد اینچنینی است. در این فضا‌ها معمولا مطلوب است که کل فضا به خوبی پوشش داده شود و هیچ نقطه پنهانی وجود نداشته باشد. برخی از انواع دوربین مناسب برای فضای بسته به شرح زیر هستند:

  •       دوربین مداربسته دام
  •       دوربین مداربسته بولت
  •       دوربین مداربسته کیوب
  •       دوربین مخفی و پین هول
  •       دوربین مداربسته چشم ماهی

به صورت کلی در فضا‌های بسته، گستره دید خیلی اهمیت ندارد و نیازی نیست برای دوربین‌هایی با گستره دید بالا هزینه اضافی برای خود بتراشید و خرید دوربین مداربسته دام، بولت و موارد ذکر شده می‌تواند برای شما کافی باشد.

دوربین مناسب برای فضا‌های باز

در خرید دوربین مدار بسته برای فضای باز نیاز است دو فاکتور در نظر گرفته شوند؛ اول گستره دید بالا و دوم مقاومت دوربین در برابر عوامل محیطی! در فضای باز عواملی همچون گرد و خاک، رطوبت، بارش، نور خورشید و غیره وجود دارند که می‌توانند عمر مفید دوربین را کاهش دهند. بنابراین باید از دوربین‌هایی استفاده کنید که در برابر این عوامل مقاوم باشند. دوربین‌های مناسب فضای باز عبارت‌اند از:

دوربین مناسب برای فضای کم نور

پاسخ این سوال که کدام دوربین برای کدام فضا مناسب است، برای محیط‌های کم نور قدری سخت‌تر می‌شود! امروزه تکنولوژی‌های زیادی برای دوربین دید در شب، نظیر مادون قرمز، دید در شب رنگی و دید حرارتی وجود دارند که همه انواع دوربین مداربسته می‌توانند از این تکنولوژی‌ها بهره ببرند! البته برخی دوربین‌های مخصوص دید در شب نیز ساخته شده‌اند که به صورت کلی برای فضاهای کم نور و تاریک دائمی کاربرد دارند اما توصیه می‌شود در این شرایط از دوربین‌های عادی با قابلیت دید در شب استفاده کنید.

  باتری سولار (خورشیدی) در کجا استفاده می شوند؟

دوربین مناسب برای فضای صنعتی

در یک فضای صنعتی، عوامل مخرب زیادی وجود دارند که می‌توانند دوربین را تخریب کنند. جدا از این، در محیط‌های صنعتی نویز‌های زیادی نیز وجود دارند که می‌توانند عملکرد دوربین را نیز مختل کنند و از این رو نیاز‌ است تا دوربین‌های مقاوم‌تری را برای چنین محیط‌هایی انتخاب کرد. برخی از تولید کنندگان، دوربین‌های مختلف ماند دوربین بولت و غیره را بهینه‌سازی کرده و برای محیط‌های صنعتی آماده کرده‌اند اما با این حال، بهترین نوع دوربین صنعتی دوربین باکس است چرا که به صورت اختصاصی برای محیط‌های صنعتی تولید شده و بهترین عملکرد را دارد.

لنز دوربین‌های باکس نسبت به هر نوع نویز مقاوم است و همچنین بدنه آن نیز به نحوی طراحی شده که آلودگی‌های صنعتی بر روی آن تاثیر نذاشته باشند.

دوربین مناسب برای فضای حساس

بررسی اینکه کدام دوربین برای کدام فضا مناسب است، برای فضاهای امنیتی و حساس بسیار چالش برانگیز است! مناطقی همچون مناطق نظامی، امنیتی، بانک‌ها و سازمان‌های دولتی و غیره نیازمند انواع خاصی از دوربین‌ها با عملکرد قوی هستند و نمی‌توان از دوربین‌های عادی برای چنین فضاهایی استفاده کرد!

انتخاب دوربین برای محیط‌های اینچنینی نباید بر اساس ساختار و مثل موارد قبل صورت گیرد بلکه می‌توان از همه انواع دوربین‌های دام، اسپید دام، بولت و غیره استفاده کرد بلکه تنها باید به ویژگی‌های دوربین توجه نمود. برخی از ویژگی‌های مهم برای دوربین مناسب محیط‌های حساس عبارت‌اند از: 

  •       کیفیت بالا
  •       امکان زوم قوی
  •       دید در شب رنگی
  •       امکان چرخش دوربین
  •       تکنولوژی انتقال تصویر مناسب
  •       امکان اتصال دوربین به سیستم‌های نظارتی

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باید برای دوربین در محیط‌های حساس در نظر بگیرید، این است که دوربین‌ها بیسیم نباشند! دوربین‌های بیسیم به سادگی قابل هک و نفوذ هستند و از این رو نباید در مکان‌های حساس مورد استفاده قرار بگیرند.

  نکات کلیدی در نگهداری باتری یو پی اس

دوربین مناسب برای فضای حساس

چگونه بهترین دوربین را برای یک محیط انتخاب کنیم؟

تا به اینجا به صورت کل بررسی کردیم که کدام دوربین برای کدام محیط مناسب است. اما اگر بخواهیم جزئی‌تر صحبت کنیم، برای انتخاب دوربین برای یک محیط مسیر پیچیده‌تری خواهیم داشت. به عنوان مثال اگر قصد تهیه دوربین برای یک فضای باز را داریم، صرفا به واسطه اینکه محیط باز است نباید اقدام به خرید دوربین دام یا بولت کنیم؛ بلکه باید بررسی شود که آیا محیط مرطوب است یا نه؟ نظارت بر محیط تا چه حد اهمیت دارد؟ آیا قصد داریم دوربین را به سیستم‌های امنیتی متصل کنیم یا نه و برخی دیگر موارد از این قبیل.

به عنوان مثال اگر محیط مد نظر، حیاط یک کارخانه باشد، می‌توان تنها به یک دوربین بولت یا دام عادی با قابلیت دید در شب و امکان اتصال به شبکه کفایت کرد. اما اگر محیط مد نظر حیات یک سازمان دولتی مهم باشد، باید حتما دوربین‌هایی با مقاومت بدنه بالا، امکان اتصال به سیستم امنیتی، امکان کنترل حرکت دوربین، دید در شب قوی و قدرت زوم بالا تهیه کرد. 

با توجه به موارد مذکور، تنها راه برای انتخاب دوربین مناسب برای یک فضا این است که از کمک متخصصین با تجربه در این حوزه کمک بگیرید. با طرح یک نقشه دقیق و انتخاب دوربین‌های مناسب توسط متخصصین این حوزه، بهره وری سیستم نظارتی شما بالا ر رفته و هزینه‌های اجرا نیز کاهش پیدا می‌کنند!

خرید دوربین مداربسته با بهترین قیمت از هانیکا

دوربین‌های مداربسته در انواع مختلفی به تولید می‌رسند که برخی از این انواع را در سطرهای پیشین بررسی کردیم. قیمت نهایی یک دوربین مداربسته به کیفیت، قابلیت‌ها و ساختار فیزیکی آن بستگی دارد که این موضوع امری طبیعی است. اما در این بین برخی واسطه‌ها نیز در بازار دوربین حضور دارند که باعث افزایش قیمت‌ها در بازار شده‌اند!

  علائم خرابی باتری یو پی اس و روش های تست سالم بودن باتری

اگر قصد خرید دوربین مداربسته بدون واسطه و به صورت مستقیم از واردکنندگان را دارید، خبر خوش برای شما اینکه هانیکا توانسته با اعمال سیاست‌های خاص فروش و تهیه محصولات به صورت مستقیم از انبار وارد‌کننده، تمامی واسطه‌ها را از میان بردارد! فعالیت هانیکا به عنوان نمایندگی رسمی فروش برند‌های مختلف دوربین مدار بسته صورت می‌گیرد و از این رو، محصولات ما با قیمت مناسب و تمامی خدمات پس از فروش به مشتریان ارائه می‌شود.

برای خرید دوربین مداربسته به صورت حضوری، می‌توانید به دفاتر هانیکا در تهران یا کرج مراجعه کنید. همچنین برای خرید غیر حضوری و دریافت محصول در سراسر کشور، با کارشناسان ما تماس بگیرید یا به وب‌سایت رسمی شرکت مهندسی و بازرگانی هانیکا مراجعه نمایید.

خدمات اجرای دوربین مداربسته در هانیکا

اگر همچنان برای شما سوال است که کدام دوربین برای کدام فضا مناسب است، کارشناسان ما در هانیکا آماده ارائه پاسخ این سوال به شما مشتریان گرامی هستند! در هانیکا علاوه بر امکان خرید دوربین مداربسته می‌توانید از خدمات نصب و راه اندازی دوربین مداربسته، توسط متخصصین مجرب ما در تهران و کرج نیز بهره‌مند شوید. برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس گرفته و نیاز‌های خود را در میان بگذارید.

کلام آخر

اگر بخواهید برای هر مکانی یک سیستم نظارتی اجرا کنید، احتمالا اینکه کدام دوربین برای کدام فضا مناسب است اولین سوالی است که می‌پرسید! امروزه دوربین‌های زیادی در بازار وجود دارند که هر کدام برای مصارف مختلفی بهینه شده‌اند و انتخاب دوربینی که بتواند دقیقا نیاز‌های ما را برطرف کند، قدری سخت است! با توه به این مشکل، ما در این نوشته کوشیدیم تا به صورت کامل انواع دوربین مدار بسته برای انواع محیط‌ها را بررسی کرده و یک‎سری اطلاعات کلی را در این باره به شما ارائه دهیم.

همچنین برای مشاهده جزئیات این محصول می‌توانید به صفحه خرید دوربین مدار بسته مراجعه نمایید.

توجه داشته باشید که برای بررسی بیشتر جزئیات و تهیه دوربین مناسب، حضور یک متخصص در این زمینه می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

۰۹۹۰۰۱۰۰۹۸۷

۰۲۱-۴۴۰۰۱۲۰۰

محبوب ترین مقالات

خبرنامه ایمیلی

برای با خبر شدن از مطالب جدید ،ف محصولات تخفیفات و …ایمیل خود را ثبت کنید

مقالات مرتبط
شرکت هانیکا برای شما دوستان عزیز چه خدماتی ارائه میدهند
RELATED POSTS
باتری سولار ژل از مهمترین اجزا یک سیستم سولار است. سیستم‌های خورشیدی در طول روزهای آفتابی انرژی لازم را از خورشید دریافت کرده و در...
باتری ضد اشتعال، باتری خود نسوز و باتری ضد انفجار اگرچه در نگاه اول شبیه به نظر می‌رسند اما تفاوت‌های عمده‌ای با هم دارند.
دانستن تفاوت ها و وجه مشترک استابلایزر و یو پی اس به شما کمک می کند تا در انتخاب و خرید هر چه بهتر تجهیزات...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا