email address

info@hkftradeco.ir

Support 24 hours

44001200(021)

بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت دوربین مداربسته

Factors-affecting-the-price-of-CCTV-cameras

عوامل تاثیرگذار بر قیمت دوربین مدار بسته متنوع و بسیار مهم است. دانستن و مقایسه دقیق این عوامل قبل از خرید کمک بسیار به انتخاب صحیح دارد. از سوی دیگر، دوربین مداربسته یکی از پرفروش‌ترین تجهیزات امنیتی و نظارتی می‌باشد که به واسطه کاربردهایی که دارد توانسته جایگاه ویژه‌ای در بازار کسب کند و در حال حاضر به دلیل افزایش تقاضا برای خرید دوربین‌های مداربسته، میزان تولید آن نیز با افزایش همراه شده و شرکت‌های متعددی در سراسر جهان در زمینه تولید انواع دوربین‌های مداربسته فعالیت می‌کنند.

با توجه به اینکه دوربین‌های تولید شده توسط این کمپانی‌ها تفاوت‌های عمده‌ای با یکدیگر دارند، قطعاً زمان خرید دوربین‌ مداربسته با قیمت‌های متغیری رو به رو خواهید شد و این موضوع ممکن است سبب گمراهی شما شود. بنابراین اگر قصد خرید دوربین مداربسته را دارید با ما همراه باشید تا در ادامه مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت دوربین مداربسته را به صورت کامل بررسی کنیم.

بررسی ۹ عامل اصلی تاثیرگذار بر روی قیمت دوربین مدار بسته

معمولاً دوربین‌های مداربسته قیمت نسبتاً بالایی دارند، به همین دلیل باید دقت بیشتری زمان خرید این محصول داشته باشید تا هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید ارزش دوربین مداربسته‌ای که خریداری می‌کنید را داشته باشد. بنابراین اکیداً توصیه می‌کنیم زمان خرید دوربین مداربسته به مشخصات فنی آن دقت ویژه‌ای داشته باشید و موارد زیر را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهید. برخی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت دوربین مداربسته شامل موارد زیر می‌باشد:

۱: نوع و کیفیت لنز دوربین مداربسته

به صورت کلی تمامی لنزهای دوربین‌های مداربسته را می‌توان به سه دسته زیر تقسیم بندی کرد:

  • لنز دوربین ثابت (Fix) : 

زاویه دید در این دسته از لنزها کاملاً ثابت است و تنها یک نقطه مشخص قابل مشاهده است. در واقع به دلیل فاصله کانونی ثابتی که دارند شما نمی‌توانید زاویه دید دوربین را تغییر دهید. لنز دوربین ثابت یا فیکس، پوشش دید محدودی دارد و نسبت به ارقام دیگر از قیمت مناسب‌تری نیز برخوردار است. معمولاً از دوربین مداربسته با لنز ثابت برای فروشگاه‌ها و یا کاربری‌های معمولی که نیاز شدیدی به تغییر زاویه دید نمی‌باشد، استفاده می‌شود.

  • متغیر یا وریفوکال (Vari-focal)

دوربین‌های مداربسته با لنز متغیر یا وریفوکال به شما این امکان را می‌دهند که زاویه دید را به صورت دستی تغییر دهید و به دلیل دارا بودن زوم اپتیکال می‌توانید بر روی محیط مد نظر خود با کیفیت تصویر بالا زوم کنید. دوربین‌هایی که دارای این لنز می‌باشند از قیمت بالاتری برخوردارند اما اگر محیطی که قصد نصب دوربین مداربسته را دارید از حساسیت بالایی برخوردار است، پیشنهاد می‌کنیم از لنز متغیر به جای ثابت استفاده کنید چرا که علاوه بر امکان بزرگنمایی تصویر، قابلیت تغییر فاصله کانونی نیز دارند.

  • لنز وریفوکال موتور دار (Motorized)

دوربین‌های مداربسته با لنز متغیر یا وریفوکال به شما این امکان را می‌دهند که زاویه دید را به صورت دستی تغییر دهید و بهاگر می‌خواهید فاصله کانونی و زاویه دید دوربین مداربسته را از راه دور کنترل و تنظیم کنید، باید از دوربین‌های با لنز دوربین خودکار یا موتوردار کمک بگیرید. این دسته از دوربین‌ها از دو نمونه قبلی قیمت بالاتری دارند و معمولاً در کاربری‌های حساس مانند بانک‌ها، ادارات و غیره از آنها استفاده می‌شود.

  استاندارد ها و مراحل طراحی نقشه ساختمان توسط شرکت مهندسین مشاور

در نهایت در نظر داشته باشید که یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر روی قیمت دوربین مداربسته، نوع لنز آن می‌باشد و شاخص‌ترین قابلیت لنز دوربین نیز امکان بزرگنمایی تصویر می‌باشد. به صورت کلی لنز زوم دوربین در دو حالت اپتیکال و دیجیتال می‌باشد که زوم اپتیکال به دلیل اینکه زمان بزرگنمایی کیفیت تصویر را کاهش نمی‌دهد، قیمت بالاتری دارد و همواره تقاضا برای خرید آن بیشتر می‌باشد.

۲: برند دوربین مداربسته

در حال حاضر تمامی دوربین‌های مداربسته موجود در بازار وارداتی هستند که توسط شرکت‌های ایرانی خریداری و در بازارهای سراسر کشور به فروش می‌رسند. کیفیت و امکانات دوربین‌های مداربسته به نسبت نام برند آنها متغیر می‌باشد و می‌توان از برند دوربین مداربسته به عنوان مهم‌ترین فاکتور تاثیرگذار بر روی قیمت این محصول یاد کرد. نکته‌ای که باید زمان خرید این محصول مد نظر قرار دهید این است که نام برند دوربین صرفاً به معنای کیفیت عالی آن نیست.

درست است که شما باید از برندهای معتبر خریداری کنید اما دقت داشته باشید که برخی از برندها به دلیل قدمت بالایی که دارند محصولات خود را با قیمت بیشتری در بازار عرضه می‌کنند و این در حالی است که ممکن است یک برند جدید همان دوربین را با قابلیت‌ها و کیفیت مشابه با قیمت پایین‌تری به فروش برساند. بنابراین زمان خرید این محصول صرفاً به دلیل اسم یک برند خاص اقدام به خرید آن نکنید و مشخصات فنی و کیفیت دوربین را مد نظر قرار دهید.

بررسی قیمت برخی از برندهای دوربین مداربسته در ایران 

در حال حاضر برندهای بوش، پاناسونیک، Axis و سونی به‌عنوان گران‌قیمت‌ترین دوربین‌های مداربسته در بازار شناخته می‌شوند. در خصوص برندهای میان رده نیز می‌توان به یونی آرک، هایک ویژن، آی تی آر و داهوا اشاره کرد. در نظر داشته باشید که قیمت بالای برندهای ذکر شده دلیل بر کیفیت بالاتر از برندهای با قیمت میان رده نمی‌باشد و ممکن است برخی از این برندها به دلیل شهرت و محبوبیت بالایی که دارند، محصولات خود را قیمت گذاری کنند.

  تفاوت استابلایزر و دستگاه محافظ برق

۳: جنس بدنه دوربین

فاکتور بعدی تاثیرگذار بر روی قیمت دوربین مداربسته، جنس بدنه دوربین می‌باشد. زمان خرید دوربین باید متناسب با محیطی که قصد نصب آن را دارید، نسبت به بررسی جنس بدنه و مناسب بودن آن برای مکان مد نظر خود اطلاعات کاملی به‌دست آورید. به صورت کلی جنس تمامی دوربین‌های مداربسته به صورت فلزی، پلاستیکی و یا ترکیبی از هر دو آنها می‌باشد که هر یک از آنها برای محیط‌های مشخصی طراحی و تولید شده‌اند.

به صورت کلی می‌توان گفت که دوربین‌هایی که جنس بدنه آنها فلزی است مقاومت بالاتری در شرایط جوی مختلف دارد و معمولاً از آنها در محیط‌های بیرونی که امکان باد، باران و تابش نور مستقیم خورشید دارد استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که قیمت دوربین‌هایی که بدنه فلزی دارند، نسبت به نمونه پلاستیکی بیشتر می‌باشد.

۴: آنالوگ یا دیجیتال بودن دوربین

به صورت کلی تمامی دوربین‌های مداربسته را می‌توان از نظر تکنولوژی به دو دسته دیجیتال (دوربین IP تحت شبکه) و آنالوگ تقسیم بندی کرد که آنالوگ نیز دارای دو مدل مختلف HD و ساده می‌باشد. دوربین‌های دیجیتال دارای قیمت به مراتب بیشتری نسبت به نمونه آنالوگ می‌باشند و دوربین آنالوگ AHD نیز قیمت بالاتری نسبت به نمونه ساده آن دارد. معمولاً برای کاربری‌های معمولی که نمی‌خواهند هزینه زیادی برای خرید دوربین مداربسته تقبل شوند، از دوربین مداربسته آنالوگ استفاده می‌شود.

دوربین آنالوگ معمولی به عنوان قدیمی‌ترین رقم دوربین مداربسته شناخته می‌شود و در حال حاضر تقاضای زیادی برای خرید ندارد اما نمونه دیجیتال به دلیل امکان ذخیره تصاویر با کیفیت بسیار بالا با تقاضای بالا برای خرید مواجه است. برای ذخیره تصاویر دوربین آنالوگ به دستگاه DVR و تصاویر دوربین دیجیتال به NVR نیاز دارید.

۵: شکل و ظاهر دوربین مداربسته

انواع دوربین مداربسته را از نظر شکل و ظاهر می‌توان به دسته‌های زیر تقسیم بندی کرد:

  • دام DOME:

دوربین‌ دام دارای شکل گنبدی می‌باشد و به دلیل اینکه درصد زیادی از آنها دارای بدنه پلاستیکی می‌باشند، عموماً در محیط‌های مسقف نصب می‌شوند. این دسته از دوربین‌ها مقاومت زیادی در برابر شرایط آب و هوایی خاص و ضربه ندارند. بنابراین سعی کنید در محیط‌هایی مانند ادارات، هتل‌ها، فروشگاه و غیره از آن استفاده کنید.

  • بولت Bullet

معمولا دوربین‌ بولت شکل استوانه‌ای دارند و به دلیل بدنه فلزی و مقاومی که دارند، بهترین گزینه برای نصب در فضای آزاد می‌باشد. دوربین‌های بولت در زیر سقف یا بر روی دیوار قابل نصب هستند و مقاومت به مراتب بالاتری به نسبت نمونه دام در برابر نور خورشید، بارش باران، باد و غیره دارد.

  باتری پنل خورشیدی چیست؟ همه چیز درباره باطری خورشیدی

  • تورت Turret

دوربین مداربسته تورت تقریباً ظاهری مشابه با نمونه دام دارد. دوربین دام برای محافظت از دوربین از یک طلق شیشه‌ای استفاده می‌شود این در حالی است که در نمونه تورت طراحی این بخش متفاوت می‌باشد. در نظر داشته باشید که عملکرد این دو رقم دوربین تا حدودی شبیه به هم می‌باشد اما اگر وضوح تصویر و دید در شب برای شما فاکتورهای مهمی به حساب می‌آیند، پیشنهاد می‌کنیم از دوربین تورت کمک بگیرید.

  • PTZ یا اسپید دام

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین Pan-tilt-zoom می‌توان به امکان حرکت به سمت بالا، پایین، چپ و راست می‌باشد. دوربین اسپید دام امکان بزرگنمایی تصویر را دارد و بهترین گزینه برای مکان‌هایی که وسعت بالایی دارند به حساب می‌آید.

۶: کیفیت تصویر دوربین مداربسته

با توجه به اینکه از دوربین‌های مداربسته برای نظارت و تأمین امنیت استفاده می‌شود، می‌توان گفت که کیفیت تصویر یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید زمان خرید این محصول به آن توجه داشته باشد. به صورت کلی نوع لنز دوربین و آنالوگ یا دیجیتال بودن آن مشخص کننده کیفیت تصویری است که شما در نهایت دریافت می‌کنید. زمان خرید دوربین به رزولوشن دوربین مداربسته دقت داشته باشید چرا که رابطه مستقیمی با کیفیت تصویر دارد و هر چه رزولوشن بیشتر باشد شما تصویر باکیفیت‌تری خواهید داشت.

از جمله رزولوشن دوربین مداربسته موجود در بازار می‌توان به ۱ مگاپیکسل، ۲ مگاپیکسل، ۳ مگاپیکسل، HD ،Full HD و غیره اشاره کرد. در نظر داشته باشید که هر چه رزولوشن تصویر بیشتر باشد، قیمت دوربین مداربسته نیز بالاتر خواهد بود.

۷: گارانتی دوربین مداربسته

با توجه به حساسیت بالای دوربین‌های مداربسته و امکان بروز مشکلات در زمان نصب و راه اندازی دوربین، سعی کنید این محصول را از مراکزی تهیه کنید که دوربین مداربسته را با گارانتی معتبر عرضه می‌کنند. قیمت دوربین‌های مداربسته‌ای که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند بالاتر از ارقام بدون گارانتی می‌باشد.

  بهترین پکیج گازی جایگزین موتورخانه

۸: نوع و برد دید در شب

اگر شما هم جزء آن دسته از افراد هستید که فکر می‌کنید دید در شب یکی از قابلیت‌های مشترک بین تمامی دوربین‌های مدار بسته است و تاثیری در قیمت گذاری این محصول ندارد، باید بدانید که رنگی بودن دید در شب، برد دید در شب و کیفیت تصویری که در تاریکی مطلق دریافت می‌کنید به صورت مستقیم بر روی قیمت دوربین مداربسته تاثیر دارد.

۹: قابلیت ها و امکانات هوشمند دوربین مداربسته

در سال‌های اخیر کمپانی‌های تولیدکننده دوربین‌های مداربسته امکانات هوشمند و قابلیت‌های جدیدی را به محصولات خود اضافه می‌کنند که این موضوع به صورت مستقیم بر روی قیمت نهایی محصول ارائه شده توسط این شرکت‌ها تأثیر دارد. برخی از این قابلیت‌ها شامل امکان تشخیص چهره، قابلیت شمارش نفرات، خواندن پلاک خودرو، تعقیب سوژه و غیره می‌باشد.

کدام یک از امکانات بالا در خرید دوربین مداربسته ضروری است؟

در نظر داشته باشید که داشتن امکانات و قابلیت‌های ذکر شده در بالا ضروری نیست و شما باید مطابق با نیاز خود نسبت به خرید دوربین مداربسته اقدام کنید. بنابراین اگر برای یک کاربری معمولی نیاز به دوربین دارید هزینه‌های اضافی پرداخت نکنید و سعی کنید با هزینه مناسب بهترین دوربین مداربسته که کارایی مد نظر شما را دارد و پاسخگوی نیازتان می‌باشد خریداری کنید.

در این راستا می‌توانید از مشاوران متخصص هانیکا کمک بگیرید و قبل از خرید دوربین مداربسته با ما در تماس باشید و پس از بررسی کاربری مد نظرتان بهترین دوربین را با همراهی کارشناسان فروش هانیکا انتخاب کنید. جهت تماس با مشاوران هانیکا اینجا کلیک کنید.

نتیجه گیری

امروزه با پیشرفت تکنولوژی دوربین‌های مداربسته هوشمند متعددی در بازار توسط کمپانی‌های مختلف عرضه می‌شود که هر یک از آنها ویژگی‌ها و قابلیت‌های متفاوتی دارند و با قیمت‌های متغیری نیز به فروش می‌رسند. با توجه به اینکه تعداد برندها و ارقام دوربین‌های مداربسته بسیار زیاد است باید زمان خرید این محصول با یک کارشناس فروش متخصص مشورت کنید. در نظر داشته باشید که ویژگی‌های زیادی از جمله کیفیت دوربین، نوع دید در شب دوربین، آنالوگ بودن دوربین و غیره در قیمت گذاری دوربین مداربسته تاثیر دارد. در این مقاله سعی داشتیم تمامی عوامل تاثیرگذار بر قیمت دوربین مداربسته را به صورت کامل بیان کنیم. امیدواریم این مقاله مفید واقع شده باشد.

محبوب ترین مقالات

خبرنامه ایمیلی

برای با خبر شدن از مطالب جدید ،ف محصولات تخفیفات و …ایمیل خود را ثبت کنید

مقالات مرتبط
شرکت هانیکا برای شما دوستان عزیز چه خدماتی ارائه میدهند
RELATED POSTS
باتری سولار ژل از مهمترین اجزا یک سیستم سولار است. سیستم‌های خورشیدی در طول روزهای آفتابی انرژی لازم را از خورشید دریافت کرده و در...
باتری ضد اشتعال، باتری خود نسوز و باتری ضد انفجار اگرچه در نگاه اول شبیه به نظر می‌رسند اما تفاوت‌های عمده‌ای با هم دارند.
دانستن تفاوت ها و وجه مشترک استابلایزر و یو پی اس به شما کمک می کند تا در انتخاب و خرید هر چه بهتر تجهیزات...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا