email address

info@hkftradeco.ir

Support 24 hours

44001200(021)

چرا هرگز نباید استابلایزر ارزان قیمت خرید؟

Why-should-you-never-buy-a-cheap-stabilizer

گران یا ارزان؟ این اولین سوالی است که برای خرید هر محصولی با آن مواجه می‌شویم این است که محصول مورد نظر خود را با قیمت ارزان‌تری خریداری کنیم یا گران تر! زمان خرید استابلایزر نیز با این سوال مواجه خواهید شد. از آنجا که استابلایزر‌ها علاوه بر افزایش کیفیت برق برای حفاظت از مصرف کننده‌ها نیز به کار گرفته می‌شوند، دقت عملکرد این دستگاه‌ها اهمیت بالایی دارد. اما سوال اصلی که در این بین مطرح می‌شود این است که آیا استابلایزر ارزان قیمت می‌تواند به‌‌‌‌‌‌خوبی وظیفه خود را انجام دهد؟

اگر این سوال برای شما نیز مطرح است، تا انتهای این نوشته از هانیکا همراه ما باشید تا بررسی کنیم که چرا نباید هرگز استابلایزر ارزان قیمت خرید.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت دستگاه استابلایزر

پیش از اینکه ببینیم چرا هرگز نباید استابلایزر ارزان قیمت خرید، بهتر است که بررسی شود چه عواملی می‌توانند بر قیمت استابلایزر تاثیر گذار باشند؟ برخی از این عوامل مهم به شرح زیر هستند:

برند تولید‌کننده

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت استابلایزر، برند تولید‌کننده است! خوشبختانه این محصول در کشور ما به وفور تولید می‌شود و برند‌های خارجی معتبری نیز در بازار وجود دارند. البته منظور این نیست که برند‌های معتبر حتما محصولات گران‌قیمتی ارائه می‌دهند اما با توجه به اینکه قیمت استابلایزرهای خارجی بر حسب دلار تعیین می‌شود، می‌توان گفت که قیمت استابلایزرهای وارداتی تا حدودی بالاتر از نمونه‌های تولید داخلی می‌باشند. 

قابلیت‌های جانبی

تمامی ارقام استابلایزر موجود در بازار یک کار مشخص دارند و برای محافظت از دستگاه‌های مصرفی در برابر نوسانات برق و افزایش کیفیت جریان برق به کار گرفته می‌شوند و تنها کیفیت انجام این فرایند می‌تواند متفاوت باشد. اما در این بین برخی قابلیت‌های جانبی ممکن است برای دستگاه‌ها وجود داشته باشد؛ به عنوان مثال مانیتورینگ پیشرفته یکی از قابلیت‌هایی است که روی هر دستگاهی وجود ندارد. البته باید توجه داشته باشید که مهم کیفیت عملکرد اصلی یک استابلایزر ‌است و قابلیت‌های اضافه مواردی هستند که نیاز زیادی به آنها وجود ندارد.

  تفاوت استابلایزر و دستگاه محافظ برق

نوع استابلایزر

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت استابلایزرها، نوع و تکنولوژی ساخت یا به عبارت دیگر اخطار دستگاه است! این دستگاه‌ها در انواع مختلفی ساخته می‌شوند که هر کدام نیز ویژگی‌های خاص خود را دارند و در هر دسته‎‌بندی نیز استابلایزر ارزان و گران وجود دارد. برخی از این ساختارها عبارت‌اند از:

  • استابلایزر رله‌‎ای
  • استابلایزر سروو موتور
  • تثبیت‌کننده ولتاژ استاتیکی

البته لازم به ذکر است که استابلایزرها را بر اساس نوع برق ورودی، یعنی سه فاز یا تک فاز هم می‌توان دسته‌بندی کرد.

چرا هرگز نباید استابلایزر ارزان تهیه کرد؟

استابلایزر یک دستگاه محافظتی است و اغلب دستگاه‌هایی که به آن متصل می‌شوند، حساس هستند. تا همین‌جا می‌توان نتیجه گرفت که اگر دستگاه دقت مناسبی نداشته باشد و یا اینکه کار خود را به خوبی انجام ندهد، احتمال آسیب به دستگاه‌ها بالا‌تر می‌رود. البته در برخی مواقع، این مشکل جدی‌تر شده و حتی خود استابلایزر‌های بی‌کیفیت و خیلی ارزان هم می‌توانند برای دستگاه‌های متصله خطرساز باشند.

اما سوال اصلی این است که آیا استابلایزر ارزان لزوما به معنی استابلایزر بی‌کیفیت است؟ اصلا چه حدود قیمتی‌ای برای استابلایزر وجود دارد که بتوانیم بر اساس آن استابلایزر ارزان و بی‌کیفیت را تشخیص دهیم؟ از آنجا که قیمت استابلایزر در بازار ثابت نیست، نمی‌توان کف قیمت را برای این محصول در نظر گرفت اما به صورت کلی، اگر قدری در این حوزه تجربه داشته باشید، می‌توانید پایین بودن غیرمنطقی قیمت یک استابلایزر را تشخیص دهید. اینکه چرا باید چنین محصولی را تهیه کنیم، موضوعی است که در ادامه بیشتر بررسی شده.

پایین بودن کیفیت محصول

بدیهی است که بین قیمت و کیفیت یک محصول مانند استابلایزر رابطه مستقیمی وجود دارد. البته توجه داشته باشید که منظور ما این نیست که حتما باید محصولات گران قیمت را تهیه کنید؛ بلکه باید با شناسایی درست نیاز خود و بررسی نمونه‌های مختلف، یک محصول مناسب با قیمت منطقی تهیه کنید.

  تفاوت انواع باتری صنعتی

در صورتی که اطلاعات کافی در خصوص خرید استابلایزر ندارید، می‌توانید با مشاوران و متخصصان شرکت بازرگانی هانیکا تماس برقرار کرده و به صورت رایگان مشاوره تخصصی دریافت کنید.

۰۲۱-۴۴۰۰۱۲۰۰

۰۹۹۰۰۱۰۰۹۸۷

همانطور که پیشتر گفته شد، استابلایزر برای بهبود کیفیت برق و محافظت از دستگاه‌ها در برابر نوسانات برقی استفاده می‌شود و اگر نمی‌خواهید که دستگاه‌های متصل به استابلایزر تحت تاثیر این نوسانات قرار بگیرند، نمونه‌های خیلی ارزان و بی‌کیفیت را تهیه نکنید!

امکان تقلبی بودن استابلایزر ارزان

انواع زیادی از استابلایزر، از برند‌های خارجی و داخلی در کشور ما یافت می‌شود و این موضوع بسیار اهمیت دارد که تمام محصولات برند‌های معتبر را تهیه کنید! منظور از برند‌های معتبر برند‌های خیلی معروف نیست بلکه برند‌های عادی‌ای نیز که فعالیت قانونی داشته باشند، در قبال مشتری مسئول بوده و محصولات مناسبی ارائه می‌دهند. سعی کنید محصولاتی را خریداری کنید که دارای گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش باشد تا در صورت بروز هرگونه مشکل امکان برطرف کردن آن با کمترین هزینه فراهم باشد. 

حال در این بین متاسفانه محصولات تقلبی زیادی در بازار وجود دارد و یک استابلایزر از یک برند معتبر اما با قیمت خیلی پایین‌تر از قیمت اصلی، به احتمال زیاد نمونه تقلبی یا‌ های‌کپی است!

خدمات پس از فروش ضعیف

اگر استابلایزر ارزان تهیه کنید و خوش شانس باشید و محصول تقلبی دریافت نکرده باشد، احتمالا محصول خریداری شده توسط شما یا خدمات پس از فروش ندارد و یا اینکه این خدمات بسیار ضعیف هستند! یکی از نشانه‌های خدمات پس از فروش ضعیف، شرایط پیچیده برای گارانتی و همچنین مدت زمان بسیار پایین است! اغلب برند‌های معتبر گارانتی یک تا دوساله محصولات خود را با شرایط بسیار عالی ارائه می‌کنند اما در مقابل نباید انتظار زیادی از محصولات بی‌کیفیت و ارزان داشته باشید.

  تاثیر دما بر عمر باتری یو پی اس

عمر مفید پایین دستگاه

در دستگاه‌های الکتریکی و الکترونیکی، عمر مفید موضوعی بسیار مهم است و حتی به صورت جداگانه از مقوله کیفیت مطرح می‌شود! عمر مفید دستگاه‌ها بسته به نوع مهندسی و کیفیت قطعات به کار رفته در دستگاه است و البته که رفتار مصرف‌کننده نیز تاثیر زیادی در این موضوع دارد.

شاید در ابتدا دیدن یک استابلایزر ارزان شما را به اشتباه بیندازد و فکر کنید که همین محصول هم می‌تواند انتظارات شما را برآورده کند. اما مطمئن باشید یک استابلایزر بی‌کیفیت و ارزان عمر مفید بسیار کوتاهی دارد و از آنجا هم که به‌خوبی گارانتی نشده، خیلی سریع باید یکی دیگر تهیه کرده و جایگزین قبلی کنید! بنابراین توصیه می‌شود از همان ابتدا برای یک بار محصول با کیفیت تهیه کنید.

خطر بالا در استفاده

استفاده از یک استابلایزر ارزان و بی‌کیفیت، می‌تواند خطراتی نظیر آتش سوزی، برق دزدی و امکان برق گرفتگی و برخی موارد دیگر را به همراه داشته باشد. این موضوع زمانی جدی‌تر می‌شود که استابلایزر از نوع صنعتی بوده و به صورت تک فاز یا سه فاز با توان‌های بالا عمل کند.

خرید انواع استابلایزر با بهترین قیمت 

همانطور که پیشتر گفته شد، استابلایزر با برند‌های مختلف زیادی در بازار ایران یافت می‌شود که بعضی از این محصولات تولید داخل بوده و بعضی دیگر وارداتی هستند. این موضوع باعث شده تا برای خرید، انواع مختلفی از این محصول با رنج قیمتی متفاوت در دسترس باشد. در این بین متاسفانه فعالیت شدید واسطه‌ها در بازار باعث شده و از این رو محصولات بی کیفیت و فیک و در بازار بیشتر یافت می‌شوند.

  نکات طراحی و اجرا چاه جذبی فاضلاب

در این شرایط، مجموعه بازرگانی مهندسی هانیکا تلاش می‌کند تا با ارسال مستقیم محصولات سفارشی از انبار اصلی تولید‌کننده یا وارد‌کننده برای مشتری، واسطه‌ها را از میان برداشته و محصولات را با قیمتی نزدیک به قیمت خرید ارائه بدهد. هانیکا به عنوان نمایندگی رسمی برند‌های زیادی از استابلایزر در ایران فعالیت می‌کند و تمامی محصولات ارائه شده توسط این شرکت با گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید می‌توانید با یکی از شماره تلفن‌های موجود در سایت تماس گرفته و از کارشناسان ما مشاوره رایگان دریافت کنید. برای خرید حضوری از هانیکا می‌توانید به یکی از دفتر ما در تهران و کرج مراجعه کنید و همچنین برای خرید غیر حضوری و دریافت محصول در سراسر کشور، تنها کافی است که محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید. 

کلام آخر

اینکه استابلایزر ارزان خوب است یا نه،احتمالا سوال بسیاری از افرادی است که قصد خرید این دستگاه را دارند. استابلایزرها تجهیزاتی هستند که از دستگاه‌های معمولا مهم محافظت می‌کنند و از این رو توجه به کیفیت این دستگاه اهمیت زیادی دارد. همین موضوع باعث شده تا در نهایت این سوال پیش بیاید که آیا یک استابلایزر ارزان قیمت می‌تواند کاربردی و مناسب باشد یا نه؟ با توجه به همه این موضوعات، ما در این نوشته کوشیدیم تا با جزئیات کامل این موضوع را بررسی کنیم و امید است که مطالب مذکور برای شما مفید بوده باشند.

ضمناً پیشنهاد می شود، در صورتی که علاوه بر خرید استابلایزر با کیفیت علاقه مند به دیدن یو پی اس (ups) علاقه مند هستید از فروشگاه ما بازدید نمایید.

محبوب ترین مقالات

خبرنامه ایمیلی

برای با خبر شدن از مطالب جدید ،ف محصولات تخفیفات و …ایمیل خود را ثبت کنید

مقالات مرتبط
شرکت هانیکا برای شما دوستان عزیز چه خدماتی ارائه میدهند
RELATED POSTS
باتری سولار ژل از مهمترین اجزا یک سیستم سولار است. سیستم‌های خورشیدی در طول روزهای آفتابی انرژی لازم را از خورشید دریافت کرده و در...
باتری ضد اشتعال، باتری خود نسوز و باتری ضد انفجار اگرچه در نگاه اول شبیه به نظر می‌رسند اما تفاوت‌های عمده‌ای با هم دارند.
دانستن تفاوت ها و وجه مشترک استابلایزر و یو پی اس به شما کمک می کند تا در انتخاب و خرید هر چه بهتر تجهیزات...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا