email address

info@hkftradeco.ir

Support 24 hours

44001200(021)

علائم خرابی باتری یو پی اس و روش های تست سالم بودن باتری

علائم خرابی باتری یو پی اس

علائم خرابی باتری یو پی اس، می‌تواند موارد مختلفی را شامل شود که این موارد بر اساس رفتار باتری و شکل فیزیکی آن قابل تشخیص هستند! یو پی اس که یک سیستم ارائه برق اضطراری است، تمام انرژی خود را در هنگام وصل بودن برق شهر تامین کرده و در باتری‌های متصل به خود ذخیره می‌کند!

از این رو می‌توان دریافت که سلامت باتری یو پی اس تاثیر بسیار واضحی بر عملکرد این سیستم دارد. باتری‌های یو پی اس نیازمند نگهداری اصولی هستند و در صورتی‌که دچار مشکل شوند، علاوه بر اینکه توانایی تامین انرژی مورد نیاز سیستم را ندارند، حتی ممکن است که به سایر باتری‌ها و یا خود سیستم نیز آسیب وارد کنند.

با توجه به اهمیت سلامت باتری یو پی اس، در ادامه این نوشته از مجموعه بازرگانی مهندسی هانیکا قصد داریم به بررسی علائم خرابی باتری یو پی اس و عوامل آن بپردازیم؛ تا انتها همراه ما باشید.

علت خراب شدن باتری یو پی اس چیست؟

همانطور که پیشتر گفته شد، خرابی باتری یو پی اس را می‌توان از روی رفتار باتری و همچنین شکل و شمایل فیزیکی آن متوجه شد. در این بین مهم‌ترین علائم رفتاری که معمولا از روی یو پی اس قابل تشخصی است و باید به آنها توجه کنید به شرح زیر هستند:

  • عدم ارائه بکاپ
  • ایجاد پیغام خطا
  • شارژ نشدن باتری
  • روشن نشدن ال ‌ای دی هشدار
  • روشن نشدن چراغ تعویض باتری
  • روشن نشدن یو پی اس (این مشکل می‌تواند از خرابی خود دستگاه هم باشد)
  کاربرد استابلایزر چیست؟

همچنین علائم خرابی باتری یو پی اس از روی ظاهر خود باطری به شرح زیر هستند:

  • نشت الکترولیت
  • باد کردن بدنه باتری
  • داغ شدن بیش از اندازه باتری
  • سولفاته شدن و زنگ زدن ترمینال‌های باتری

توجه داشته باشید که در صورت نشت الکترولیت، از لمس کردن و بو کردن این ماده اسیدی و شیمیایی خطرناک پرهیز کنید.

مهمترین علل خرابی باتری ups یو پی اس شامل چیست؟

باتری یو پی اس دائما در حال شارژ و دشارژ است و با وجود اینکه این محصول دقیقا برای همین شرایط طراحی و ساخته شده، اما به هر جهت آسیب‌هایی نیز به آن می‌رسد! برخی از رایج‌ترین علل خرابی یک باتری یو پی اس به شرح زیر هستند:

  • کاهش الکترولیت
  • شکستگی جعبه
  • دمای بالای محیط
  • ولتاژ بیش از اندازه
  • خوردگی کابل‌ها یا سر باتری
  • سیکل شارژ و دشارژ بیش از حد
  • شل شدن بست‌های نگهدارنده باتری
  • عدم استفاده از باتری برای بیشتر از ۶ ماه
  • عدم همخوانی مشخصات باتری با مشخصات یو پی اس
  • عدم رسیدگی به باتری (برای باتری‌هایی که نیاز به رسیدگی دارند)

توجه داشته باشید که باطری یو پی اس، همانند تمامی انواع دیگر از باتری‌ها دارای یک مقدار عمر مفید مشخص است! از این رو حتی در صورت نگهداری درست از این باتری‌ها که در ادامه بیشتر راجع به این موضوع صحبت خواهیم کرد، باز هم بعد از اتمام عمر باتری، محصول فاسد شده و باید تعویض شود. توجه داشته باشید که عمر مفید باتری یو پی اس ثابت نبوده و بسته به برند تولید‌کننده و برخی عوامل دیگر است.

  بررسی مزایا و معایب باتری یو پی اس ایرانی و خارجی

علت خرابی باتری یو پی اس

اهمیت نگهداری صحیح از باتری یو پی اس

اگر خاطرتان باشد در مقدمه این نوشته گفتیم که باتری معیوب، می‌تواند عملکرد کل سیستم را مختل کند. جدا از این، باتری‌های یو پی اس محصولاتی هستند که نسبتا قیمت بالایی داشته و باید از آنها به خوبی مراقبت کرد. همچنین نگهداری مناسب از باتری می‌تواند عمر مفید باتری را به شکل چشمگیری افزایش داده و از بروز علائم خرابی باتری یو پی اس به صورت زودرس، جلوگیری کند. برخی از بهترین راهکارها برای نگهداری بهتر از باتری یو پی اس به شرح زیر هستند.

تست باتری یو پی اس

باتری یو پی اس از جهات زیادی در معرض خرابی است و از این رو تست دوره‌ای این باتری‌ها بسیار اهمیت دارد! روش‌های مختلفی برای تست باتری یو پی اس وجود دارد اما بهترین و دقیق‌ترین روش، استفاده از تستر باتری یو پی اس است! این دستگاه که ظاهری شبیه به مولتی متر دیجیتال دارد، برای بررسی جریان و در نهایت توان نیازی به حضور مصرف‌کننده نداشته می‌تواند سلامت یا خرابی باتری را تا حد زیادی مشخص کرده و همچنین یک‌سری اطلاعات مهم درباره باتری را ارائه دهد.

توصیه می‌شود که تست باتری یو پی اس هر شش ماه صورت گیرد اما در صورتی‌که باتری‌ها در شرایط سخت مثل بالا بودن دمای محیط و غیره نگه داری می‌شوند، می‌توان این کار را هر سه ماه یک بار نیز انجام داد. البته لازم به ذکر است که در صورت مشاهده علائم خرابی باتری یو پی اس باید خارج از نوبت باتری را تست کرده و در صورت خرابی آن را تعویض کنید.

  باتری سیلد اسید چیست و چگونه از محیط زیست محافظت می‌کند؟

تمیز کردن و بازرسی باتری سیستم یو پی اس

یکی از عواملی که می‌تواند باعث خراب شدن باتری یو پی اس شود، کثیف بودن بدنه آن خصوصا ترمینال‌ها است. همچنین در صورتی‌که باتری کثیف باشد، نخواهید توانست علائم خرابی باتری یو پی اس را به خوبی متوجه شوید. از این رو توصیه می‌شود علاوه بر نگهداری باتری‌ها در کیس‌های مخصوص، آنها را به صورت دوره‌ای تمیز کرده و به خوبی بازرسی فیزیکی کنید.

جلوگیری از شارژ بیش اندازه زیاد و یا کم

به خاطر داشته باشید که نه‌تنها باتری یو پی اس، بلکه هر نوع باتری شارژی دیگری را نباید به اندازه تمام ظرفیت یعنی ۱۰۰ درصد شارژ کرد و یا بیش از اندازه دشارژ کرد! بهترین حالت این است باتری‌ها بیشتر از ۱۵ درصد و کمتر ۹۰ درصد ظرفیت خود شارژ داشته باشند؛ نه بیشتر و نه کمتر. این موضوع کمک می‌کند تا عمر مفید باتری‌ها به شکل چشمگیری افزایش داشته و علائم خرابی باتری یو پی اس دیر‌تر بروز کنند.

نگهداری و جابجایی اصولی باتری

باتری یو پی اس باید در کیس‌های مخصوص خودش نگهداری شود تا از مشکلاتی مانند گرد و غبار، کثیفی و چربی محیط و نور خورشید در امان باشد. همچنین حمل و نقل این باتری‌ها نیز باید با دقت انجام شود؛ خصوصا باتری‌هایی که دارای الکترولیت مایع هستند! نباید وزن اضافه روی باتری‌ها باشد و در حمل و نقل نیز باید توجه کنید که ضربه محکمی به آنها نخورد. البته توصیه می‌شود که تا حد امکان این باتری‌ها را جابه جا نکرده و اجازه بدهید ثابت بمانند.

  بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت دوربین مداربسته

کلام آخر

علائم خرابی باتری یو پی اس، زنگ هشداری برای تعویض باتری‌ها است و باید به آن توجه شود! این علائم به صورت فیزیکی یا رفتاری خود را نشان می‌دهند و بنابراین برای تشخیص دقیق‌تر باید شرایط فیزیکی و رفتار باتری‌ها در سیستم را در کنار هم بررس کرد. برای تست عملکرد باتری‌های یو پی اس می‌توان از تست‌های مخصوصی استفاده کنید تا نتیجه بررسی دقیق‌تر باشد.

یکی از عواملی که می‌تواند بروز علائم خرابی باتری یو پی اس را به تعویق بیندازد، مراقبت اصولی از این باتری‌ها است! این امر نیازمند رعایت یک‌سری اصول خاص است که باید توسط متخصصان این حرفه و بسته به شرایط محیط مد نظر شما تعیین شود و ما در این نوشته کوشیدیم تنها نکاتی کلی را در این رابطه بازگو کنید.

مجموعه بازرگانی مهندسی هانیکا به عنوان یک مرجع تخصصی فروش و خدمات باتری یو پی اس، آماده ارائه تمامی مشاوره‌ها و خدمات فنی این زمینه به شما مشتریان گرامی است؛ برای بهره‌مندی از خدمات ما، تنها کافی است که با یکی از شماره‌های موجود در سایت تماس حاصل کنید.

محبوب ترین مقالات

خبرنامه ایمیلی

برای با خبر شدن از مطالب جدید ،ف محصولات تخفیفات و …ایمیل خود را ثبت کنید

مقالات مرتبط
شرکت هانیکا برای شما دوستان عزیز چه خدماتی ارائه میدهند
RELATED POSTS
باتری سولار ژل از مهمترین اجزا یک سیستم سولار است. سیستم‌های خورشیدی در طول روزهای آفتابی انرژی لازم را از خورشید دریافت کرده و در...
باتری ضد اشتعال، باتری خود نسوز و باتری ضد انفجار اگرچه در نگاه اول شبیه به نظر می‌رسند اما تفاوت‌های عمده‌ای با هم دارند.
دانستن تفاوت ها و وجه مشترک استابلایزر و یو پی اس به شما کمک می کند تا در انتخاب و خرید هر چه بهتر تجهیزات...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا