email address

info@hkftradeco.ir

Support 24 hours

44001200(021)

بررسی تخصصی پکیج دیواری و زمینی به همراه مقایسه، تفاوت، مزایا و معایب

ground and wall Mounted Boiler-min

پکیج دیواری و پکیج زمینی دستگاه‌هایی هستند، که وظیفه تأمین آب گرم و گرمایش محیط در انواع واحد‌های ساختمانی را بر عهده دارند. این لوازم بنابر شرایطی می‌توانند جایگزین موتورخانه مرکزی شوند و با ویژگی‌های خاصی که دارند، در کمترین زمان و با اشغال فضایی به‌مراتب کمتر نصب و راه‌اندازی می‌شوند.

با پیدایش پکیج گازی استفاده از آن نیز با رشد روزافزونی همراه بوده است و این را می‌توان به مواردی مانند بازدهی بالا، مصرف سوخت پایین و عدم نیاز به لوله‌کشی‌های زیاد نسبت داد. برای بررسی جامع این وسایل باید آنها را از نظرهای متفاوتی مورد بررسی قرار داد و با مقایسه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی که دارند در مورد انتخاب هریک، تصمیم صحیح را گرفت. برای مشاهده و خرید پکیج دیواری زمینی گازی برگه پیوست فروشگاه ما را بازدید نمایید.

معرفی اجمالی پکیج دیواری و زمینی

همان‌طور که بیان شد پکیج‌ها در دو مدل عمده به نوع دیواری و زمینی تقسیم‌بندی می‌شوند که در گام نخست اطلاعات اولیه‌ای از آنها ارائه می‌شود.

· پکیج دیواری

امروزه پکیج دیواری به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین سیستم‌های گرمایشی شناخته می‌شود. این دستگاه در توان‌های مختلفی در دسترس بوده و قادر است آب گرم مورد نیاز یک واحد را تأمین کند. همچنین از طریق رادیاتورها می‌تواند گرمایش مطلوبی در فضای داخلی ساختمان ایجاد کند. ویژگی‌های منحصربه‌فردی زیادی برای پکیج دیواری مطرح است که به لطف همین موارد به‌کارگیری آن در انواع ساختمان‌ها توجیه‌پذیر است.

این نوع دستگاه که در برخی مواقع با عنوان پکیج گازی نیز شناخته می‌شود، امکان کوپل شدن با کولرهای گازی را دارد که در این شرایط گرمای بسیار مطبوع‌تری را تولید می‌کند. این در حالی است که در میزان مصرف انرژی و به‌تبع آن، هزینه‌ها به میزان قابل‌ توجهی صرفه‌جویی می‌شود. آنچه درباره این نوع پکیج‌ها اهمیت فراوانی دارد نصب صحیح دودکش است به‌طوری‌که هوا به‌خوبی جریان داشته باشد.

· پکیج زمینی

پکیج زمینی در حقیقت تلفیق هوشمندانه‌ای از موتورخانه‌ها و آبگرمکن‌های قدیمی است که می‌تواند در حجم گسترده‌تری نسبت به نوع دیواری، آب گرم و گرمای مورد نیاز یک ساختمان را تأمین کند. با توجه به اینکه ابعاد پکیج زمینی بزرگتر است، برای نصب و راه‌اندازی بر روی زمین قرار می‌گیرد. از طرفی عملکرد آن اغلب با سر و صدا همراه است که همه‌ی این موارد موجب شده تا برای پیاده‌سازی آن فضاهای بیرونی ساختمان مانند پارکینگ، انباری و زیر پله انتخاب شود.

  بررسی مهم‌ترین پارامترهای تاثیرگذار بر کیفیت دوربین مداربسته

پکیج زمینی در دو مدل گازی و گازوئیلی تولید می‌شود. عملکرد این دستگاه به طوری است که سوخت مصرفی به همراه هوا وارد محفظه احتراق می‌شود و شعله‌ای ایجاد می‌گردد. این شعله که در معرض مبدل حرارتی تعبیه شده است موجب افزایش دمای آب موجود در آن می‌شود و به‌این‌ترتیب آب گرم تأمین می‌گردد. این آب گرم می‌تواند به شوفاژهای داخل ساختمان نیز منتقل شود و سبب گرما شود.

موارد استفاده از پکیج به ‌جای موتورخانه

با توجه به وظایف یکسانی که در انواع پکیج زمینی و پکیج دیواری با موتورخانه قابل ‌مشاهده است، در برخی موارد می‌توان آنها را جایگزین سیستم گرمایش مرکزی نمود. اولین مورد زمانی است که افراد قصد بازسازی یک سازه قدیمی را دارند. در این شرایط موقعیت مناسبی برای تعویض سیستم‌های گرمایش و سرمایش و پایپینگ واحدها وجود خواهد داشت.

همچنین در برخی مواقع که تجهیزات موتورخانه بسیار فرسوده شده باشد، استفاده از پکیج دیواری یا زمینی گزینه مقرون به‌صرفه‌تری خواهد بود. از طرفی موتورخانه با توجه به اینکه دارای تجهیزات متعددی است، فضای زیادی از ساختمان را اشغال می‌کند، ازاین‌رو ساکنین برای افزایش فضا برای مصارف مختلف مانند انباری یا پارکینگ ترجیح می‌دهند از یک پکیج گازی استفاده کنند.

ازآنجایی‌که استفاده از پکیج‌ها می‌تواند به استقلال واحدها از سیستم گرمایش مرکزی منجر شود، اغلب افراد نسبت به ‌جایگزینی آنها اقدام می‌کنند تا به این ترتیب، صورت‌حساب مصرف گاز هر خانه تفکیک‌شده و مشخص باشد.

تفاوت‌های پکیج دیواری و زمینی

بین پکیج زمینی و دیواری از جنبه‌های مختلفی تفاوت وجود دارد. مهمترین موردی که باید به آن اشاره کرد ظرفیت این دو، در تأمین گرما است. بر این اساس انواع پکیج دیواری قادر هستند گرمای مورد نیاز فقط یک واحد را تأمین کند که این خود یک محدودیت‌ تلقی می‌شود، درحالی‌که پکیج زمینی را می‌توان برای چند واحد مسکونی یا تجاری مورد استفاده قرار داد. البته در برخی مواقع از مدل زمینی هم برای یک واحد مستقل بهره برده می‌شود. به‌طورکلی برای محیط‌هایی مانند مدرسه، ادارات، واحدهای تجاری و فضای عمومی از مدل‌های زمینی استفاده می‌شود.

  عوامل و پارامترهای تاثیرگذار در موتورخانه استاندارد با راندمان بالا

مورد دیگری که مطرح است تفاوت بین توان این دو دستگاه است. پکیج‌های زمینی معمولاً در اشل صنعتی تولید می‌شوند و دارای طیف توان گسترده‌ای هستند؛ اما برای مدل‌های دیواری توان حداکثر ۳۲ هزار وات دیده می‌شود.

از نظر راندمان نیز پکیج دیواری شرایط بهتری نسبت به مدل زمینی دارد. در اغلب دستگاه‌های دیواری کنترل بر روی دما بیشتر بوده و از طرفی حجم لوله‌کشی نیز کمتر می‌باشد که این موضوع به طور مؤثری از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند.

مزایا و معایب پکیج دیواری

بررسی مزیت‌ها و محدودیت‌های که یک دستگاه می‌تواند داشته باشد از مهم‌ترین اطلاعاتی است که باید کسب کنید، چراکه این موارد، دید بسیار خوبی برای انتخاب آنها ایجاد می‌کند.

مزیت‌های پکیج دیواری

پکیج دیواری به‌واسطه فضای کمی که اشغال می‌کند بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. البته مواردی مانند امکان نصب بر روی دیوار، سازگاری با ضوابط اجرا و طراحی آپارتمان شهری و همچنین راندمان بالا نیز در این موضوع تأثیر بسزایی دارند.

از طرفی این دستگاه‌ها در حین کار با کمترین آلودگی صوتی ممکن همراه هستند و نصب، راه‌اندازی و حتی تعمیر و تأمین قطعات آنها بسیار آسان و سریع انجام می‌گیرد. همین موضوع سبب شده است تا بسیاری از شرکت‌های معتبر، نسبت به تولید پکیج دیواری اقدام کنند.

این دستگاه از نظر قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه است به‌طوری‌که هزینه خرید و تعمیرات آن نسبت به مدل زمینی کمتر می‌باشد. لازم به ذکر است که برخی از این تجهیزات با انرژی برق هم کار می‌کنند.

معایب پکیج دیواری

همانطور که بیان شد توان این دستگاه‌ها با محدودیت‌هایی همراه است، به‌این‌ترتیب استفاده از آنها در واحدهایی با متراژ بالا منطقی نیست. توان پایین پکیج دیواری بخصوص در شرایطی که چندین نفر به‌طور همزمان شیر آب گرم را باز کنند کاملاً احساس می‌شود و کاهش فشار آب هم می‌تواند بر عملکرد آن تأثیر بگذارد.

  سیستم برق یو پی اس (ups) چیست؟

اشغال فضای داخلی خانه و همچنین پایین بودن عمر دستگاه نسبت به سایر سیستم‌های گرمایشی، از دیگر معایب پکیج دیواری محسوب می‌شوند. از طرفی این مورد که دستگاه انرژی مورد نیاز خود را تنها از گاز یا برق تأمین می‌کند نیز نکته‌ای است که در برخی مواقع محدودیت‌هایی را برای بهره‌وری از آن ایجاد می‌کند.

مزیت‌ها و معایب پکیج زمینی

توانایی پکیج‌هایی زمینی در تأمین آب گرم و گرمای محیط، به‌خصوص در سازه‌های با متراژ بالا مهمترین ویژگی‌ این سری لوازم می‌باشد؛ اما بدیهی است که هر دستگاهی دارای نقطه‌ ضعف‌هایی نیز هست.

مزایای پکیج زمینی

اولین نکته که در مورد مزیت‌های این دستگاه باید به آن اشاره شود، سوخت مصرفی است. سوخت پکیج زمینی با گازی و گازوئیلی است و از این حیث با محدودیتی همراه نیست. همان‌طور که بیان توان این نوع پکیج‌ها بسیار بالا بوده و می‌تواند نیاز گرمایشی چند واحد از یک ساختمان را نیز برطرف کند.

اغلب شرکت‌های تولیدکننده، شرایطی را فراهم کرده‌اند که مصرف‌کننده بتواند بسته به نیاز خود یک مدل شخصی‌سازی‌شده را سفارش بدهد که این قابلیت بسیار ویژه‌ای به‌حساب می‌آید. امکان تولید در ابعاد صنعتی و همچنین توانایی اتصال به سیستم‌های هوشمند از دیگر نکاتی است که در مورد پکیج زمینی قابل‌ ذکر هستند.

معایب پکیج‌ زمینی

برای این نوع پکیج‌ها عیب‌های نیز مطرح است که مشهودترین آنها نیاز به فضای بیشتر نسبت به مدل‌های دیواری است. همچنین تهیه پکیج زمینی و تعمیر و نگهداری آن در مقایسه با سایر سیستم‌های گرمایشی بیشتر بوده و برای سرویس دستگاه نیاز به تعمیرکار حرفه‌ای باتجربه است.

در کنار این موارد، محدودیت‌هایی از نظر تنوع محصول و برند نیز وجود دارد. در این زمینه می‌توان گفت پکیج‌های دیواری موقعیت به‌مراتب بهتری دارند و در هنگام خرید، گزینه‌های بیشتری برای انتخاب وجود دارد. البته ضوابط اجرا و طراحی خاصی از دیگر مشکلاتی است که برای کاربرد این مدل‌ها مطرح می‌شود.

  چطور طراحی موتورخانه بهینه میزان آسایش محیط را افزایش می‌دهد؟

برخی از مصارف پکیج دیواری و زمینی

بر اساس مشخصاتی که برای پکیج‌های دیواری و زمینی تا به اینجا مطرح شد، طبیعی است که این تجهیزات کاربری‌های متفاوت داشته باشند. با توجه به توان پکیج زمینی امکان استفاده از آنها در سازه‌هایی با متراژ بالا مانند، مکان‌های مذهبی، آموزشی، تجاری، اقامتی و مهمانسراها، کارخانه‌ها و صنایع، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها وجود دارد؛ اما پکیج دیواری را می‌توان بهترین گزینه‌ برای منازل مسکونی، آپارتمان‌ها، ویلاها و سرویس‌های بهداشتی عمومی دانست.

مهم‌ترین نکات در مورد نصب پکیج گازی

ضروری است که نصب و راه‌اندازی پکیج گازی طبق دستورالعمل شرکت سازنده و توسط تکنیسین‌های خبره صورت گیرد. این مورد علاوه بر اینکه به لحاظ فنی و ایمنی اهمیت زیادی دارد، برای عدم باطل شدن گارانتی نیز مهم هستند.

مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام نصب پکیج دیواری و پکیج زمینی به آن توجه کرد شامل موارد زیر می‌شوند:

  • حصول اطمینان از موارد ایمنی در هنگام لوله‌کشی گاز
  • توجه به اینکه لوله‌کشی آب گرم برای هر واحد به‌طور مجزا صورت گرفته است یا نه
  • نصب دودکش در ارتفاع مناسب از کوتاه‌ترین مسیر ممکن با کمترین پیج و خم
  • بررسی صحت نصب شیر جریان آب و لوله‌های رفت ‌و برگشت
  • انجام هواگیری رادیاتور پس از تکمیل فرآیند نصب
  • بررسی اتصالات برای اطمینان از عدم نشتی

انجام کلیه خدمات محاسبه، طراحی و اجرا موتورخانه توسط مهندسی و بازرگانی هانیکا

خدمات طراحی و اجرای سیستم‌های گرمایشی ازجمله اقداماتی است که نیاز به دانش و تجربه فراوانی دارد. با توجه به اینکه چنین فرآیندهایی بسیار زمان‌بر و پر هزینه هستند، ضروری است برای انجام آنها به سراغ مجموعه‌های باسابقه و معتبر بروید.

شرکت مهندسی و بازرگانی هانیکا به‌عنوان یک مجموعه موفق در ارائه خدمات متنوع در زمینه محاسبه، طراحی و اجرا موتورخانه و سایر دستگاه‌های گرمایشی آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان می‌باشد.

 

محبوب ترین مقالات

خبرنامه ایمیلی

برای با خبر شدن از مطالب جدید ،ف محصولات تخفیفات و …ایمیل خود را ثبت کنید

مقالات مرتبط
شرکت هانیکا برای شما دوستان عزیز چه خدماتی ارائه میدهند
RELATED POSTS
باتری سولار ژل از مهمترین اجزا یک سیستم سولار است. سیستم‌های خورشیدی در طول روزهای آفتابی انرژی لازم را از خورشید دریافت کرده و در...
باتری ضد اشتعال، باتری خود نسوز و باتری ضد انفجار اگرچه در نگاه اول شبیه به نظر می‌رسند اما تفاوت‌های عمده‌ای با هم دارند.
دانستن تفاوت ها و وجه مشترک استابلایزر و یو پی اس به شما کمک می کند تا در انتخاب و خرید هر چه بهتر تجهیزات...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا