email address

info@hkftradeco.ir

Support 24 hours

44001200(021)

انواع روش های اتصال باتری سیلد اسید یو پی اس به یکدیگر

اتصال باتری سیلد اسید

این روزها انواع مختلفی از اتصال باتری سیلد اسید را می توان در بازار دید که هنگام استفاده از آن ها می توان متوجه این موضوع شد که کاملا خشک می باشند. در واقع به بیان ساده تر می توان گفت، در ساختار این باتری ها هیچگونه اسید و یا آب مقطری دیده نمی شود. باتری های سیلد اسید نسبت به باتری های قدیمی از میزان دوام و ماندگاری بالاتری برخوردار بوده و برای استفاده از آن ها نیز نیازی به تعمیر نخواهید داشت.

ممکن است بپرسید چه چیزی باعث طول عمر باتری سیلد اسید ups می شود؟ در پاسخ به این پرسش لازم است بگوییم در تولید این باتری ها از مواد اولیه متفاوتی استفاده می گردد. این مواد ویژگی های خاص خود را دارند، به همین جهت از میزان ماندگاری بیشتری برخوردار می باشند.

انواع اتصال باتری

توجه داشته باشید، به طور تقریبی ماندگاری باتری های سیلد اسید نسبت به دیگر باتری های موجود در بازار حداقل یک سال بیشتر است و این موضوعی است که نمی توان آن را نادیده گرفت چرا که اهمیت بسیار زیادی دارد. بستن باتری ها و اتصال آن ها به یک دیگر موجب جمع شدن ولتاژها شده و همین روند باعث ثابت ماندن جریان در این باتری ها می گردد. به نظر شما چگونه می توان باتری های سیلد اسید را به یک دیگر متصل نمود؟

  انواع باتری سولار، معرفی و بررسی ویژگی ها

انواع روش های اتصال باتری سیلد اسید

به طور کلی به سه روش می توان باتری های سیلد اسید را به یک دیگر متصل نمود. هرکدام از این روش ها مزیت ها و ویژگی های خاص خود را دارند. در ادامه به بررسی هرچه بیشتر انواع روش های اتصال باتری سیلد اسید خواهیم پرداخت.

اتصال سری

در حالت اتصال سری، باتری های سیلد اسید دقیقا پشت سرهم قرار می گیرند. این روش را با نام اتصال سریالی نیز می شناسند و ساختار آن به این شکل است که قطب مثبت باتری اول به قطب منفی باتری بعدی وصل می گردد. به این طریق باتری های دیگر را نیز می توان به صورت سریالی به یک دیگر متصل نمود. توجه داشته باشید، هر زمان که نیاز به ولتاژ بالاتری در باتری سیلد اسید باشد، اتصال سریالی باتری ها اهمیت می یابد. چنین شرایطی موجب می گردد تا شما بتوانید ولتاژ را افزایش دهید در حالی که ظرفیت باتری کاملا ثابت باقی خواهد ماند.

اتصال موازی

پرسشی که در این بخش مطرح می گردد این است که چرا بایستی باتری سیلد اسید را به صورت موازی بست؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم، به طور کلی باتری ها دارای دو فاکتور بسیار مهم می باشند. اگر بخواهیم به طور مختصر اشاره ای به این دو فاکتور داشته باشیم می توان ولتاژ و ظرفیت را نام برد. ولتاژ دارای واحدی با نام ولت بوده و ظرفیت را با واحد آمپر ساعت می شناسند.

  باتری سولار (خورشیدی) در کجا استفاده می شوند؟

باتری ها دارای دو قطب مثبت و منفی هستند و زمانی از آن ها استفاده می کنید الکترون های موجود در باتری از قسمت منفی آن ها به قسمت مثبت جریان می یابند. چنین شرایطی موجب می شود تا کمبود الکترون های مربوط به بخش منفی از بین برود. حال باید بدانید، بستن باتری ها موجب می شود تا بتوان جریان ثابتی را از باتری سیلد اسید شاهد بود.

در چنین شرایطی بستن باتری های سیلد اسید به صورت موازی موجب اتصال قطب های مثبت باتری ها به یک دیگر شده و در سمت مقابل نیز قطب های منفی را به یک دیگر متصل می نماید. با این تفاسیر می توان به این نتیجه دست یافت که بستن موازی باتری ها موجب کنار هم قرار گرفتن باتری سیلد اسید می شود. اتصال موازی باتری های سیلد اسید مزیت های قابل توجه ای دارد. این مزایا شامل افزایش ظرفیت و ثابت ماندن ولتاژ باتری می شوند.

اتصال ترکیبی

نکته دیگری بایستی درباره اتصال باتری سیلد اسید بدانید این است که در مواقع نیاز می توان باتری ها را به صورت ترکیبی به یک دیگر متصل نمود. بر این اساس تعدادی از باتری ها به صورت موازی و مابقی به صورت سریالی بسته می شوند. با توجه به مطالبی که در بخش های قبل بیان شد می توان به این نتیجه دست یافت که اتصال موازی باتری های سیلد اسید موجب افزایش ظرفیت باتری ها شده و در مقابل اتصال سریالی باعث افزایش ولتاژ می گردد.

  انواع باتری شارژی و نکات مهم قبل از خرید

کاربرد اتصال ترکیبی باتری های سیلد اسید زمانی است که شما بخواهید همزمان ولتاژ و ظرفیت باتری را افزایش دهید. در چنین شرایطی می توانید اگر امکان طراحی سیستم الکتریک را دارید، از اتصال ترکیبی باتری سیلد اسید استفاده کنید تا بتوانید به هدف خود دست یابید. اتصال ترکیبی این باتری ها را بایستی تا جایی ادامه داد که نیاز شما را برآورده سازد. نکته ای که لازم است درباره اتصال باتری های سیلد اسید با هرکدام از روش های نام برده شده بدانید این است که چنین کاری نیاز به دانش و مهارت بالایی دارد. برای این امر توصیه داریم حتما به سراغ کارشناسانی بروید که سابقه درخشانی در این زمینه دارند.

محبوب ترین مقالات

خبرنامه ایمیلی

برای با خبر شدن از مطالب جدید ،ف محصولات تخفیفات و …ایمیل خود را ثبت کنید

مقالات مرتبط
شرکت هانیکا برای شما دوستان عزیز چه خدماتی ارائه میدهند
RELATED POSTS
باتری سولار ژل از مهمترین اجزا یک سیستم سولار است. سیستم‌های خورشیدی در طول روزهای آفتابی انرژی لازم را از خورشید دریافت کرده و در...
باتری ضد اشتعال، باتری خود نسوز و باتری ضد انفجار اگرچه در نگاه اول شبیه به نظر می‌رسند اما تفاوت‌های عمده‌ای با هم دارند.
دانستن تفاوت ها و وجه مشترک استابلایزر و یو پی اس به شما کمک می کند تا در انتخاب و خرید هر چه بهتر تجهیزات...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا