email address

info@hkftradeco.ir

Support 24 hours

44001200(021)

آشنایی کامل با دستگاه برق اضطراری خانه+انواع و کاربردهای آن

Home-emergency-power-device

تامین برق تجهیزات برقی موجود در خانه در مواقع قطعی برق یکی به یک دغدغه برای افراد زیادی تبدیل شده است. برای حل این مشکل می‌توان از دستگاه برق اضطراری خانه (یو پی اس) کمک گرفت. برخی از افراد به اشتباه بر این باورند که منازل و مجتمع‌های مسکونی نیازی به استفاده از دستگاه برق اضطراری خانگی ندارند، این در حالی است که بسیاری از وسایل خانه نسبت به اختلالات برق حساس هستند و ممکن است پس از نوسانات شدید یا قطعی‌های مکرر برق در بازه‌های زمانی نزدیک به هم، تجهیزات الکتریکی موجود در منزل با مشکل مواجه شوند.

دستگاه برق اضطراری خانگی چیست ؟

دستگاه برق اضطراری خانگی وسیله‌ای است که در هنگام قطعی برق شهری، برق اضطراری برای خانه را تأمین و از ریست یا خاموش شدن تجهیزات الکتریکی جلوگیری می‌کند. افراد با استفاده از تجهیزات مختلفی به دنبال تامین برق اضطراری برای خانه می‌باشند که از این میان می‌توان به پنل خورشیدی، ژنراتور یا موتور برق، UPS خانگی و اینوِرتر اشاره کرد که در حال حاضر بهترین و به صرفه‌ترین انتخاب دستگاه یو پی اس خانگی به حساب می‌آید.

از چه دستگاهی به عنوان منبع تامین برق اضطراری برای خانه استفاده کنیم؟

اگر به دنبال دستگاهی برای تامین برق اضطراری خانه می‌گردید (قطعاً یو پی اس بهترین انتخاب برای شما است). شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که چرا استفاده از UPS اخیراً رشد چشمگیری داشته و روزبه‌روز تقاضا برای خرید آن بیشتر می‌شود. علت محبوب شدن دستگاه برق اضطراری خانگی در واقع به این خاطر است که شما در اصل با یک تیر دو نشان می‌زنید چرا که یو پی اس خانگی به‌عنوان دستگاه برق اضطراری خانه علاوه بر اینکه در هنگام قطعی برق، توان مورد نیاز دستگاه‌های شما را تأمین، و از خاموش شدن ناگهانی آن‌ها جلوگیری می‌کند، همچنین از وسایل برقی شما در برابر نوسانات برق محافظت می‌کند که این امر سبب می‌شود تا عمر قطعات الکتریکی شما بیشتر شود.

خصوصیات دستگاه برق اضطراری خانه

یو پی اس ها درون خود باتری دارند و زمانی که برق شهری وصل می‌باشد و دچار نوسان نیست باتری‌ها در حال شارژ هستند و به محض قطعی برق منبع تغذیه به روی باتری سوئیچ می‌شود. یو پی اس با ثابت نگه داشتن ولتاژ از آسیب به دستگاه جلوگیری می‌کند که همین موضوع سبب می‌شود عمر وسایل شما بیشتر شود. دستگاه یو پی اس فضای زیادی را اشغال نمی‌کند و به طور کلی باعث کاهش هزینه‌های شما خواهد شد.

  نحوه کمک دوربین مدار بسته به کاهش جرایم اجتماعی

معرفی و بررسی اجزای یو پی اس خانگی

یو پی‌ اس خانگی دستگاه الکترونیکی است که از تجهیزات متصل به آن محافظت می‌کند و از آن می‌توان به عنوان منبعی برای تامین برق اضطراری خانگی استفاده کرد. اجزای درونی یو پی اس متشکل شده از یک یا دو باتری، اینورتر و یکسو کننده که در ادامه هر یک از آنها را به صورت کامل برای شما شرح خواهیم داد.

یکی از سه جزء اصلی قطعات درونی دستگاه برق اضطراری خانگی، باتری یو پی اس می‌باشد که با توجه به باری که بر روی دوش آن قرار دارد تعداد و ظرفیت‌های متفاوتی دارند. این باتری‌ها معمولاً ۱۲ ولت هستند و شما با توجه به نیاز خود می‌توانید تعداد آن را افزایش دهید. آمپر یا در اصل آمپر-ساعت باتری روی قیمت آن به مقدار قابل‌توجهی تأثیرگذار است که در حال حاضر از ۹ تا ۱۰۰ آمپر در بازار موجود است.

دومین جزء مهم دستگاه برق اضطراری خانه یک‌سو كننده است که وظیفه آن تبدیل جریان متناوب (AC) به جریان مستقیم (DC) و شارژ مجدد باتری یو پی اس می‌باشد.

سومین قطعه از اجزای حائز اهمیت، اینورتر می‌باشد که تنها زمانی استفاده می‌شود که منبع برق متناوب اصلی قطع شده باشد و وظیفه آن تبدیل برق مستقیم باتری‌ها به برق متناوب جهت مصرف توسط وسایل برقی شما است.

بررسی کاربردهای دستگاه برق اضطراری خانگی

به صورت کلی دستگاه یو پی اس خانگی وظیفه حذف نوسانات شدید برق در طول شبانه روز و تامین برق مورد نیاز دستگاه‌های متصل به خود در مواقع قطعی برق می‌باشد.

  مهم ترین تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین

یو پی اس خانگی کاربردهای بسیار قابل ملاحظه‌ای دارد و به عنوان یک جایگزین برای جریان برق شهری به حساب می‌آید. برای مثال اگر شما گیمر هستید و مشغول انجام بازی آنلاین می‌باشید، اگر برق برود سیستم شما روشن می‌ماند و شما می‌توانید با خیال راحت کار خود را پایان دهید و بعد سیستم خود را به روش صحیح خاموش کنید. از دیگر مزایای دستگاه یو پی اس خانگی این است که شما با قطعی برق با مشکل اینترنت روبه‌رو نمی‌شوید چرا که مودم شما روشن می‌ماند. حتی دیگر نیاز نیست نگران سرد شدن خانه در زمستان باشید زیرا شوفاژِ خانه می‌تواند تا چندین ساعت بسته به توان یو پی اس خانگی به کار خود ادامه دهد.

بعضی از دستگاه‌های الکتریکی داخل منزل مثل یخچال، موتور کولر، اجاق‌گاز برقی و یا کامپیوتر شخصی می‌توانند در برابر نوسانات ولتاژ آسیب‌پذیر باشند که در مورد این مسئله می‌توان به یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت یو پی اس خانگی اشاره کرد. یکی از مزایای قابل‌توجه یو پی اس خانگی نقش حفاظتی آن در برابر نوسانات ولتاژ است و رساندن جریان ثابت به تجهیزات الکتریکی است که همین امر سبب می‌شود از سوختن آن‌ها جلوگیری شود و عمر دستگاه‌های برقی شما به طرز چشمگیری بالا رود.

استفاده از یو پی اس خانگی می‌تواند مبلغ قبض برق شما را پایین آورد؛ به این صورت که شما در زمان‌های پیک مصرف می‌توانید بجای استفاده از برق شهری از انرژی ذخیره شده در باتری یو پی اس استفاده کنید که این امر سبب کاهش هزینه برق ماهانه شما می‌شود.

معرفی انواع  دستگاه برق اضطراری خانگی

دستگاه برق اضطراری خانه دارای انواع مختلفی می‌باشند که هر یک از آنها با قیمت‌های متفاوتی در بازار عرضه می‌شوند و معمولاً کاربردهای متفاوتی نیز دارند. به صورت کلی یو پی اس ها بر اساس نوع تکنولوژی به کار رفته در آن‌ها به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • برق اضطراری خانگی آفلاین:

در این نوع برق اضطراری برای خانه زمانی که منبع برق اصلی دچار نوسان نمی‌باشد باتری‌های خود را شارژ و آماده به کار نگه می‌دارند که اصطلاحاً به این حالت استندبای (Standby) می‌گویند. زمانی که برق اصلی (برق شهری) دچار اختلال یا قطعی می‌شود باتری یو پی اس خانگی در مدت‌زمان بسیار کمی در حد چند میلی‌ثانیه وارد مدار می‌شود و شروع به تغذیه دستگاه‌های متصل می‌کند.

  • یو پی اس خانگی آنلاین:

یو پی اس خانگی آنلاین تفاوتی کمی با نوع قبلی دارد و به این صورت است که در این مدل منبع تغذیه تجهیزات متصل، مستقیماً خود باتری یو پی اس خانگی می‌باشد که این امر باعث می‌شود دستگاه‌های متصل حتی متوجه نوسانات ولتاژ نشوند و برق شهری تنها برای شارژ کردن باتری آن به کار می‌رود.

  • یو پی اس خانگی لاین اینتراکتیو:

این مدل از یو پی اس خانگی در واقع ترکیبی از دو نوع آفلاین و آنلاین می‌باشد. زمانی که برق شهری متصل باشد این دستگاه به شارژ باتری و تنظیم ولتاژ خروجی می‌پردازد و هنگامی که برق قطع می‌شود اینورتر باتری را به خروجی متصل می‌کند. این مدل قیمت پایین‌تری دارد به همین علت معمولاً برای کسب و کارهای کوچک مورد استقبال قرار می‌گیرد.

  چرا خرید یو پی اس برای خانه یک ضرورت به صرفه برای ایرانیان است؟

معمولاً در منزل از یو پی اس خانگی آفلاین و یا لاین اینتراکتیو استفاده می‌شود. اگر یکی از دستگاه‌های متصل به یو پی اس کامپیوتر می‌باشد بهتر است از یو پی اس آفلاین استفاده کنید چرا که نوع موج یو پی اس خانگی اینتراکتیو شبه سینوسی می‌باشد و بیشتر مناسب درب یا کرکره برقی می‌باشد، همچنین زمان سوئیچ کردن منبع تغذیه از برق شهری به باتری در یو پی اس خانگی لاین اینتراکتیو کمی با تاخیر همراه است و برای کامپیوتر مناسب نمی‌باشد.

برای افزایش طول عمر این محصول باید آن را در دمای مناسب و به دور از گردوغبار نگه‌داری کنید که شرکتی شما از آن خریداری می‌کنید عملیات نصب و راه‌اندازی را برای شما انجام داده و توصیه‌های لازم را به شما ارائه می‌دهد.

بررسی دستگاه برق اضطراری خانگی از نظر اقتصادی

بررسی‌ها حاکی از آن است که به کارگیری برق اضطراری برای خانه از لحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه است. اگر در منطقه‌ای هستید که نوسانات برق زیاد است، بهتر است برای خرید دستگاه برق اضطراری خانگی اقدام کنید زیرا ممکن است به وسایل برقی شما مانند یخچال، مایکروویو و یا کامپیوتر شما خساراتی جبران‌ناپذیر وارد شود که در این صورت چندین برابر قیمت یو پی اس خانگی باید برای جبران خسارت هزینه کنید.

دستگاه برق اضطراری خانگی را از کجا بخریم؟

یکی از فاکتورهای مهمی که در هنگام خرید یو پی اس خانگی باید به آن توجه داشت، گارانتی محصول می‌باشد که باید توسط یک شرکت معتبر انجام پذیرد. یکی دیگر از بحث‌های مهم که به احتمالاً از دغدغه‌های شما می‌باشد قیمت یو پی اس خانگی است که در صورت تهیه محصول از خود تولیدی و بدون واسطه این قیمت به‌شدت پایین می‌آید.

  بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت دوربین مداربسته

شرکت هانیکا یکی از معتبرترین مراکز فروش یو پی اس خانگی است که توانسته جایگاه ویژه‌ای را در بازار به خود اختصاص دهد. انواع دستگاه برق اضطراری خانگی عرضه شده توسط وب‌سایت هانیکا دارای گارانتی معتبر می‌باشد و متخصصان این مرکز در صورت بروز هرگونه مشکل فوراً پاسخگوی شما می‌باشند. برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان با شماره تلفن‌های زیر تماس برقرار کنید.

واحد فروش ۰۹۹۰۰۱۰۰۹۸۷

دفتر فروش ۴۴۰۰۱۲۰۰-۰۲۱

نتیجه گیری

دستگاه برق اضطراری خانگی یکی از ضروری‌ترین دستگاه‌ها برای افرادی است که دائما قطعی برق و نوسانات شدید برق را تجربه می‌کند. با توجه به گران شدن روز به روز لوازم برقی منزل، خرید دستگاه برق اضطراری برای خانه یک تصمیم هوشمندانه به حساب می‌آید. یو پی اس خانگی با توجه به کاربردهای زیادی که دارد در سال‌های اخیر مورد توجه همگان قرار گرفته است. این ابزار به عنوان دستگاه برق اضطراری خانگی استفاده می‌شود و علاوه بر پشتیبانی در زمان قطعی برق می‌تواند از وسایل الکتریکی شما محافظت کند.

محبوب ترین مقالات

خبرنامه ایمیلی

برای با خبر شدن از مطالب جدید ،ف محصولات تخفیفات و …ایمیل خود را ثبت کنید

مقالات مرتبط
شرکت هانیکا برای شما دوستان عزیز چه خدماتی ارائه میدهند
RELATED POSTS
باتری سولار ژل از مهمترین اجزا یک سیستم سولار است. سیستم‌های خورشیدی در طول روزهای آفتابی انرژی لازم را از خورشید دریافت کرده و در...
باتری ضد اشتعال، باتری خود نسوز و باتری ضد انفجار اگرچه در نگاه اول شبیه به نظر می‌رسند اما تفاوت‌های عمده‌ای با هم دارند.
دانستن تفاوت ها و وجه مشترک استابلایزر و یو پی اس به شما کمک می کند تا در انتخاب و خرید هر چه بهتر تجهیزات...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا