email address

info@hkftradeco.ir

Support 24 hours

44001200(021)

انواع دستگاه یو پی اس (ups)

دستگاه یو پی اس (ups) منبع تغذیه کاربردی است که در انواع مختلفی طراحی و تولید می شود. تا کاربر با توجه به نیاز و ضرورت بتواند از این تکنولوژی روز دنیا استفاده کند. معمولاً دستگاه های یوپی اس از لحاظ قیمت، زمان فعال شدن، تکنولوژی، حفاظت الکتریکی، مشخصات و توان ظاهری و فیزیکی و حتی نوع کاربرد آنها در صنایع مختلف با یکدیگر تفاوت پیدا می کنند. در این بخش به مهمترین تفاوت انواع یو پی اس می پردازیم:

تفاوت انواع دستگاه های یو پی اس از لحاظ باتری های آنها

در حال حضر تقریبا بر اساس تمام نیاز های خانگی و سنگین دستگاه های ups تجاری سازی شده اند. یکی از عواملی که برای تقسیم بندی این دستگاه ها مهم است، نحوه و محل قرار گیری باتری یو پی اس است.

معمولاً بر این اساس دستگاه های یو پی اس به سه نوع :۱-اینترنال ۲- اکسترنال ۳- متغیر تقسیم می شوند.

دستگاه یو پی اس اینترنال (internal) چیست ؟

دستگاه یو پی اس اینترنال (internal) دستگاهی است که باتری های تامین کننده انرژی الکتریکی درون خود دستگاه قرار می گیرند. این نوع تجهیزات به صورت معمول از دستگاه های اکسترنال ابعاد بزرگتری دارند. به همین علت باتری یو پی اس  درون دستگاه است. معمولا سنگین تر و دارای محدودیت هایی نیز هستند. بدیهی است با توجه به محدودیت فیزیکی و حجم این دستگاه ها معمولا توان پایین تری نسبت به نمونه اکسترنال دارند. کاربرد این نوع یوپی اس ها برای مصارف محدود خانگی و یا فروشگاه ها است.

  باتری یو پی اس دوربین مدار بسته

دستگاه یو پی اس اکسترنال (external) چیست ؟

دستگاه یو پی اس اکسترنال (external) دستگاهی است که باتری ups تامین کننده انرژی بیرون خود دستگاه قرار می گیرند. این نوع دستگاه ها بر خلاف سیستم های اینترنال معمولا محدودیت حجم کمتری دارند. چرا که باتری های یو پی اس بیرون دستگاه و داخل محفظه ای به نام کابینت (cabinet) قرار می گیرند. جنس این کابینت ها معمولا از ورق های فلزی و با رنگ های کوره ای و یا استاتیک است. این کابینت ها وظیفه حفاظت از باطری یو پی اس  را در مقابل شرایط محیطی و فیزیکی بر عهده دارند.

دستگاه یو پی اس پرتابل یا متغیر (اینترنال / اکسترنال)

دستگاه های یو پی اس قابلیت نصب باتری به صورت اکسترنال و اینترنال را به طور همزمان دارند. این نوع دستگاه ها کمتر نسبت به ۲ نوع قبلی استفاده می شوند. معمولا بر اساس نیاز مشتری سفارشی سازی و طراحی می گردد.

تفاوت انواع دستگاه های یو پی اس از لحاظ فناوری و نحوه عملکرد

در اینجا به بررسی دو مدل از یو پی اس ها از لحاظ فناوری و نحوه عملکرد و  استاندارد های موجود در آنها می پردازیم:

دستگاه یو پی اس آنلاین

دستگاه یو پی اس آنلاین اینورتر همواره فعال و در مدار تامین برق عادی است. این نوع تجهیز همواره زیر بار مصرف الکتریکی قرار می گیرد و علاوه بر شارژ باتری ها، همزمان توان خروجی مصرف الکتریکی را نیز تامین می کند. در واقع یو پی اس آنلاین، همواره بار ورودی به مصرف کننده توسط یک ولتاژ تنظیم کننده تغذیه می شود، تا بیشترین حفاظت از دستگاه ها را داشته باشد. وظیفه انتقال و تثبیت و حفاظت برق شهری به مصرف کننده ها به عهده این تجهیز است.

  نکات طراحی و اجرا چاه جذبی فاضلاب

دستگاه یو پی اس لاین اینتراکتیو و یا اصطلاحا لاین

دستگاه یو پی اس لاین اینتر اکتیو در بازار ایران مختصرا لاین نامیده می شود. همان طور که از نام این دستگاه مشخص است. از لحظ معنایی به این دستگاه، یو پی اس در تعامل با خط گفته می شود. تمامی این نوع از یو پی اس ها داخل خود یک اینورتر دارند.  به زبان ساده تر یو پی اس لاین اینتر اکتیو در هر لحظه ولتاژ دو سر مدار را اندازه می گیرد. اینورتر این دستگاه همواره روشن بوده و به خروجی یو پی اس متصل است. در حالت طبیعی باتری ها را فول شارژ نگه می دارد.  به محض خارج شدن توان ورودی از میزان مجاز توان (قطع برق) ، محل تامین انرژی الکتریکی جابجا می شود. خروجی یو پی اس از اینورتر و انرژی ذخیره شده در باتری ها تامین می شود. این جابجایی توسط UPS معمولا در حدود چند میلی ثانیه طول می کشد. این قطعی لحظه ای برای خریداران و مشتریان مهم ترین عامل و فاکتور تاثیر گذار در خرید است. لذا از این نوع یوپی اس معمولا در تجهیزات فوق حساس هم چون سرور ها، بانک های اطلاعاتی، تجهیزات اندازه گیری و آزمایشگاهی حساس استفاده می شود.

مقایسه انواع دستگاه یو پی اس (UPS) آنلاین با اینتراکتیو لاین

قیمت:

در توان های ثابت و یک برند سازنده معمولا قیمت ‏ups لاین اینتراکتیو از یو پی اس آنلاین ارزان تر است.

  تفاوت باتری یو پی اس سیلد اسید و باتری ماشین

وزن:

از لحاظ وزنی معمولاً یو پی اس اینتراکتیو لاین سنگین تر است. این سنگینی به دلیل وجود ترانس داخلی دستگاه است.

سرعت اتصال:

مدل لاین اینتراکتیو در حالت قطع برق شهر حدود ۴ الی ۱۵ میلی ثانیه قطعی برق دارد. اما مدل آنلاین حتی یک لحظه هم بی برقی ایجاد نمی کند. لذا به این دلیل به یو پی اس آنلاین اصطلاحاً صفر ثانیه هم گفته می شود.

حفاظت الکتریکی:

سطح حفاظت دستگاه یو پی اس اینتراکتیو لاین به نسبت محافظت دستگاه آنلاین کمتر است. این به مسئله است که، دستگاه های آنلاین دائم در مدار هستند. در صورت بروز هر خطایی در زمان برقراری برق شهری، کلیه تجهیزات آسیب جدی خواهند دید.

تعداد فاز خروجی:

ups اینتراکتیو معمولا به صورت تک فاز ورودی و تک فاز خروجی طراحی و ساخته می شود.  اما آنلاین به صورت تک به تک، مدل های سه به تک و ۳ به ۳ ساخته می شود. لذا در حوزه یو پی اس های صنعتی که نیاز به تنوع بیشتر است. تکنولوژی آنلاین مصرف بیشتری دارد.

عمر مفید:

با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی تقریبا هر دو این فناوری دارای عمر مفید یکسان هستند.

در انتها، لازم به ذکر است طراحی و اجرا و حتی انتخاب و خرید دستگاه یو پی اس نیاز به تجربه و دانش فنی و صرف هزینه و وقت زیاد دارد. لذا قویا پیشنهاد می کنیم قبل از هرگونه اقدام خرید از خدمات مشاوره رایگان ما نیز بهره مند شوید. سعی کردیم با توسعه کالاهای سبد خرید مجموعه مان طیف گسترده ای از قیمت و کیفیت و تکنولوژی را بنا بر نیاز و ضرورت مشتریان عزیز خود تامین و تقدیم نماییم.

  بررسی انواع تکنولوژی دید در شب دوربین مداربسته

صفحات شبکه های اجتماعی ما در اینستاگرام با عناوین باتریون و صفحه رسمی شرکت هانی کامیاب فرنیا تجارت دنبال کنید.

محبوب ترین مقالات

خبرنامه ایمیلی

برای با خبر شدن از مطالب جدید ،ف محصولات تخفیفات و …ایمیل خود را ثبت کنید

مقالات مرتبط
شرکت هانیکا برای شما دوستان عزیز چه خدماتی ارائه میدهند
RELATED POSTS
باتری سولار ژل از مهمترین اجزا یک سیستم سولار است. سیستم‌های خورشیدی در طول روزهای آفتابی انرژی لازم را از خورشید دریافت کرده و در...
باتری ضد اشتعال، باتری خود نسوز و باتری ضد انفجار اگرچه در نگاه اول شبیه به نظر می‌رسند اما تفاوت‌های عمده‌ای با هم دارند.
دانستن تفاوت ها و وجه مشترک استابلایزر و یو پی اس به شما کمک می کند تا در انتخاب و خرید هر چه بهتر تجهیزات...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا