email address

info@hkftradeco.ir

Support 24 hours

44001200(021)

بررسی عمر باتری پنل خورشیدی + راهکار افزایش عمر باتری سولار

Check the useful life of solar panel battery

عمر باتری پنل خورشیدی با توجه به اینکه قیمت باتری خورشیدی در چند سال گذشته به صورت صعودی افزایش پیدا کرده، اهمیت زیادی برای خریداران دارد. در نظر داشتن فاکتورهایی که بر روی عمر این محصول تاثیر دارند می تواند برای شما صرفه اقتصادی قابل توجهی داشته باشد. 

امروزه استفاده از پنل‌های خورشیدی محبوبیت زیادی پیدا کرده است و افراد زیادی برای تامین برق مورد نیاز خود از سلول‌های خورشیدی استفاده می‌کنند. زمان خرید و استفاده از این پنل‌ها باید بدانید که روند کاری این پنل‌ها تماماً به باتری متصل به آنها بستگی دارد. باتری پنل خورشیدی دارای عمر محدودی می‌باشد اما عوامل متعددی در کاهش یا افزایش طول عمر این محصول تأثیر دارند که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.  

بررسی نقش باتری پنل خورشیدی در سیستم سولار

به صورت کلی وظیفه سیستم خورشیدی تبدیل نور خورشید به انرژی الکتریکی به وسیله پنل خورشیدی می‌باشد. در اکثر اوقات مصرف ما از انرژی تولید شده کمتر است و در صورتی که سیستم خورشیدی مجهز به باتری نباشد، مازاد انرژی تولید شده توسط این سیستم به هدر می‌رود و یا در مواقعی مصرف دستگاه‌های متصل به سیستم سولار بیشتر از توان پنل‌ها می‌باشد که در این دو مورد، نیاز به استفاده از باتری برای پنل خورشیدی کاملاً احساس می‌شود.

باتری پنل خورشیدی یکی از مهم‌ترین اجزای هر سیستم خورشیدی به حساب می‌آید که نه تنها با ذخیره برق اضافی تولید شده توسط پنل خورشیدی از هدر رفتن انرژی تولید شده جلوگیری می‌کند، بلکه به شما این امکان را می‌دهد تا در ساعات تاریکی یا بازه‌های زمانی خاص که نیاز به انرژی الکتریکی بیشتری دارید به مدت محدود برای تامین برق مورد نیاز خود با مشکلی مواجه نشوید.

  نحوه کمک دوربین مدار بسته به کاهش جرایم اجتماعی

طول عمر باتری خورشیدی به صورت میانگین چقدر است؟

بالا بودن حجم تقاضا برای خرید باتری خورشیدی سبب شده شرکت‌های متعددی در داخل و خارج از کشور فعالیت خود را در زمینه تولید این محصول آغاز کنند. این شرکت‌ها محصولات خود را با کیفیت‌های مختلف و طول عمرهای متفاوتی روانه بازار می‌کنند، بنابراین می‌توان گفت که با توجه به برند باتری پنل خورشیدی عمر مفید آن بسیار متغیر می‌باشد. معمولاً عمر آن‌ها به صورت حدودی بین ۳ الی ۵ سال می‌باشد، البته باید در نظر داشت که نحوه استفاده و شرایط نگهداری از باتری پنل خورشیدی نقش بسیار پر رنگی در افزایش یا کاهش طول عمر آن دارد. البته ما در مقاله ای جداگانه به صورت مفصل طول عمر باتری سولار را مورد بررسی قرار داده ایم. پیشنهاد می کنیم در صورت تمایل مطالعه بفرمایید.

به صورت کلی از باتری‌های متنوعی مانند باتری سیلد اسید، باتری نیکل کادمیوم، لیتیوم یون و غیره در سیستم خورشیدی استفاده می‌شود که معمولاً طول عمر باتری‌های خورشیدی سیلد اسید به مراتب پایین‌تر از نمونه‌های دیگر می‌باشد. لازم به ذکر است که این متغیر بودن طول عمر باتری خورشیدی به دلیل تفاوت قیمت آنها نیز می‌باشد. باتری خورشیدی از نوع نیکل کادمیوم یکی از گران قیمت‌ترین باتری‌های موجود در بازار به حساب می‌آید که معمولا طول عمر بیشتری نسبت به ارقام دیگر دارد. 

چگونه عمر باتری پنل خورشیدی را افزایش دهیم؟

با توجه به قیمت بالای باتری پنل خورشیدی یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی که از سیستم‌های سولار برای تامین برق مورد نیاز خود استفاده می‌کنند، افزایش طول عمر این محصول و مانع شدن از فرسودگی زودرس باتری‌های خورشیدی می‌باشد. با رعایت اصولی راهکارهایی که در ادامه ذکر شده، می‌توانید عمر باتری پنل خورشیدی را تا چندین ماه یا سال افزایش دهید.

  معرفی انواع تولیدات باتری یو پی اس کارخانه آکو باتری (اشجع باتری)

باتری پنل خورشیدی را در دمای مناسب نگهداری کنید!

سعی کنید باتری پنل خورشیدی خود را حتی‌الامکان در محیطی با دمای اتاق (معادل ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد) نگهداری کنید و به هیچ عنوان اجازه ندهید دمای محیطی که باتری خورشیدی در آن قرار دارد، از ۴۰ درجه تجاوز کند. دماهای بالا می‌تواند ظرفیت باتری پنل خورشیدی را در مدت نه چندان طولانی به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.

متاسفانه برخی از فروشندگان نسبت به شرایط صحیح نگهداری از باتری خورشیدی آگاهی ندارند و این محصول را به روش نادرست انبار می‌کنند، در نتیجه ممکن است شما باتری خورشیدی نو را با طول عمر پایین خریداری کنید. قرار گرفتن باتری‌های خورشیدی در دمای بالا یا پایین تأثیر بسزایی بر روی طول عمر و کارایی آن دارد؛ بنابراین سعی کنید برای خرید این محصول به مراکز معتبر که باتری‌های آنها دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می‌باشد، مراجعه کنید.

تعداد شارژ و دشارژ باتری پنل خورشیدی را مد نظر داشته باشید

از فاکتورهای بسیار مهمی که در افزایش طول عمر باتری پنل خورشیدی مؤثر است، سیکل باتری است که در واقع به معنی پر و خالی شدن شارژ باتری است. سعی کنید زمانی که شارژ باتری پنل خورشیدی به ۲۰ درصد رسید، به استفاده از آن خاتمه دهید؛ این عمل بسیار مهم است به‌طوری که بعضی منابع می‌گویند به هیچ وجه نگذارید شارژ باتری پنل خورشیدی شما از ۵۰ درصد کمتر شود.

  تفاوت باتری یو پی اس سیلد اسید و باتری ماشین

ساختار باتری پنل خورشیدی

نوع باتری پنل خورشیدی از دیگر عوامل تأثیرگذار بر عمر آن می‌باشد. بهتر است از باتری‌های سیلد اسید استفاده کنید که ساختار آن‌ها با دیگر باتری‌ها متفاوت است و نیازی به اضافه کردن آب یا تعمیر ندارد و مشکل نشتی اسید به بیرون برای آن‌ها وجود ندارد. باتری‌های سیلد اسید طول عمر بالایی دارند.

عمر باتری پنل خورشیدی می‌توان حتی بیشتر هم باشد. انواع دیگری از باتری‌های پنل خورشیدی مانند نیکل-کادمیوم و لیتیوم یون و غیره نیز وجود دارند که عمر مفید آن‌ها از بقیه باتری‌ها بیشتر است اما به علت قیمت بسیار بالا، معمولاً استفاده تجاری و صنعتی دارد.

تاریخ تولید باتری پنل خورشیدی

صرفاً داشتن تاریخ انقضا برای استفاده حداکثری از عمر باتری پنل خورشیدی کافی نیست. این موضوع نیاز به توجه شما دارد که در هنگام سفارش محصول به تاریخ تولید آن توجه کنید که زمان زیادی از آن نگذشته باشد.

مطالعه دفترچه راهنما

یکی از اقداماتی که اولویت بالایی دارد، مطالعه دفترچه راهنمای باتری پنل خورشیدی می‌باشد زیرا در آن بهترین دما برای نگهداری و عملکرد مناسب به‌ اضافه نکات ایمنی، توان باتری و بسیاری از اطلاعات دیگر در مورد باتری پنل خورشیدی نوشته شده است.

طول عمر انواع باتری‌ پنل خورشیدی

باتری‌هایی که در سیستم برق خورشیدی به کار می‌رود به علت استفاده مداوم در درجه اول باید طول عمر بالایی داشته باشند. به صورت کلی طول عمر یک باتری بر حسب تعداد سیکل شارژ و دشارژ باتری بیان می‌شود. هرچه تعداد سیکل باتری بیشتر باشد به معنی طولانی‌تر بودن طول عمر آن می‌باشد. از میان باتری‌های سرب اسید خشک دو نوع باتری مناسب برای سیستم خورشیدی موجود است.

  باتری یو پی اس دوربین مدار بسته

باتری سرب اسید خشک AGM: این مدل از باتری‌ها را به هیچ عنوان نمی‌توان از روی ظاهر مشخص کرد که باتری پنل خورشیدی است یا باتری یو پی اس و تنها با خواندن لیبل روی باتری می‌توان به نوع آن پی برد. اگر در کاتالوگ آن‌ها نمودار عمر باتری ترسیم نشده باشد به این معنی است که از نوع یو پی اس می‌باشد.

باتری سرب اسید GEL: باتری ژل مقاومت دمایی بالاتری نسبت به مدل AGM دارد به این معنی که در محیط‌های گرم عمر بیشتری نسبت به نوع AGM دارند. در باتری‌های ژل به دلیل بیشتر بودن تعداد سیکل باتری، در کل عمر طولانی‌تری دارند.

نتیجه‌گیری

باتری پنل خورشیدی یکی از اجزاء مهم سیستم خورشیدی می‌باشد که وظیفه آن نگه داشتن انرژی الکتریکی تولید شده توسط پنل می‌باشد. سیستم‌های خورشیدی اغلب از باتری پنل خورشیدی استفاده می‌کنند که در طول روز شارژ و در شب در صورت مصرف دشارژ می‌شود. با توجه به توضیحات بالا می‌توان به این نتیجه رسید که عمر باتری پنل خورشیدی تا حد زیادی به نوع نگهداری و طریقه استفاده از آن بستگی دارد. برای خرید انواع باتری پنل خورشیدی می‌توانید وارد وب‌سایت هانیکا شده و از متخصصان ما به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید. 

خرید باتری سولار نیازمند دانش فنی و آگاهی کامل به تنوع برندها و محصولات دارد. جهت اخذ مشاوره رایگان می توانید با ما در تماس باشید.

۰۲۱-۴۴۰۰۱۲۰۰

۰۹۹۰۰۱۰۰۹۸۷

محبوب ترین مقالات

خبرنامه ایمیلی

برای با خبر شدن از مطالب جدید ،ف محصولات تخفیفات و …ایمیل خود را ثبت کنید

مقالات مرتبط
شرکت هانیکا برای شما دوستان عزیز چه خدماتی ارائه میدهند
RELATED POSTS
باتری سولار ژل از مهمترین اجزا یک سیستم سولار است. سیستم‌های خورشیدی در طول روزهای آفتابی انرژی لازم را از خورشید دریافت کرده و در...
باتری ضد اشتعال، باتری خود نسوز و باتری ضد انفجار اگرچه در نگاه اول شبیه به نظر می‌رسند اما تفاوت‌های عمده‌ای با هم دارند.
دانستن تفاوت ها و وجه مشترک استابلایزر و یو پی اس به شما کمک می کند تا در انتخاب و خرید هر چه بهتر تجهیزات...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا