email address

info@hkftradeco.ir

Support 24 hours

44001200(021)

معرفی جامع یو پی اس شبه سینوسی

یو پی اس شبه سینوسی

یو پی اس شبه سینوسی را می‌توان یکی از رایج‌ترین انواع یو پی اس، حداقل در بازار ایران در نظر گرفت؛ البته که احتمالا شما این دستگاه را با نام یو پی اس آفلاین می‌شناسید. این دستگاه‌ها کاربرد‌های زیادی دارند و از طرفی توسط برند‌های مختلف با امکانات مختلفی نیز به تولید می‌رسند و این موضوعات باعث سردرگمی افراد برای خرید یو پی اس شبه سینوسی شده.

با توجه به این مشکل، ما در این نوشته از هانیکا قصد داریم بررسی کنیم یو پی اس شبه سینوسی چیست، چه کاربرد‌هایی دارد و شرایط خرید این دستگاه به چه صورت است؛ تا انتها همراه ما باشید.

یو پی اس شبه سینوسی

ساختار ups شبه سینوسی به چه شکل عمل می‌کند؟

پیش از اینکه بررسی کنیم ups شبه سینوسی چیست، ابتدا باید ساختار شبه سینوسی را تعریف کنیم. همانطور که می‌دانید، شکل موج برق AC شهری به شکل کاملا سینوسی است یعنی اینکه از مقدار پیک منفی تا مدار پیک مثبت به شکل آنالوگ و پیوسته تغییر می‌کند و هیچگونه جهش ناگهانی‌ای ندارد. در این بین باید بدانید که برق ذخیره شده در باتری‌های یک دستگاه یو پی اس، حال هر نوعی از این دستگاه‌ها برق DC است چرا که برق AC امکان ذخیره‌سازی را ندارد.

از این رو باید برای ارائه برق ذخیره شده در باتری‌ها با استفاده از اینورتر برق DC را به برق AC تبدیل کنیم اما باید بدانید که این کار بسیار سخت است و چنین اینورتری ساختاری بسیار پیچیده و قطعات زیادی دارد و در مجموع بسیار گران‌قیمت خواهد بود. از طرفی اگر از اینورتر‌های نامناسب استفاده شود، شکل موج خروجی کیفیت مناسب را نداشته و می‌تواند به مصرف کننده‌ها آسیب بزند.

  راهنمای انتخاب نوع و تکنولوژی دوربین بر اساس فضای نصب

برای حل این مشکل بهترین راهکار استفاده از اینورترهای شبه سینوسی است. شکل موج شبه سینوسی چیزی بین شکل موج مربعی DC و شکل موج سینوسی AC است و برای مصرف کننده‌ها نیز مشکل خاصی به وجود نمی‌آورد.

یو پی اس شبه سینوسی چیست؟

یو پی اس شبه سینوسی چیست؟

یو پی اس شبه سینوسی آفلاین، ups است که با اینورتر شبه سینوسی کار می‌کند و شکل موج خروجی آن نیز شبه سینوسی است. این یو پی اس‌ها از نظر عملکردی در دسته دستگاه‌های آفلاین قرار می‌گیرند چرا که در هنگام وصل بودن برق غیر فعال هستند و به محض قطع شدن برق با یک سرعت سوئیچینگ بسیار بالا وارد شبکه می‌شوند.

یو پی اس شبه سینوسی یا همان یو پی اس آفلاین ابتدایی‌ترین نوع یو پی اس است که ساختاری ساده و ارزان‌قیمت دارد و در مقابل، عملکرد آن نیز قابل قبول است و به همین واسطه این دستگاه‌ها بسیار رایج هستند.

کاربرد یو پی اس شبه سینوسی چیست؟

همانطور که گفته شد، یو پی اس شبه سینوسی از ابتدایی‌ترین انواع یو پی اس به شمار می‌رود و قابلیت‌های خاصی هم ندارد. برخی از کاربرد‌های یو پی اس شبه سینوسی به شرح زیر هستند:

  • دزدگیرها
  • دستگاه‌های خودپرداز
  • کامپیوتر‌های شخصی
  • ساختمان‌های هوشمند
  • سیستم‌های امنیتی و نظارتی

به صورت کلی، یو پی اس‌های شبه سینوسی اطمینان‌پذیری بالایی ندارند و از این رو برای مکان‌های حساس مانند بیمارستان‌ها یا مراکز نظامی مناسب نیستند. از طرفی نهایت ظرفی این دستگاه‌ها ۱ کیلو ولت آمپر است و اگر هم دستگاهی با ظرفیت بالاتر تولید شود، عملکرد مناسبی نخواهد داشت. یو پی اس‌های آفلاین به هیچ وجه برای مصرف کننده‌های صنعتی و توان‎‌بالا مناسب نیستند.

  تفاوت انواع باتری صنعتی

بهترین برند یو پی اس شبه سینوسی چیست؟

خوشبختانه یو پی اس‌های شبه سینوسی در کشور ما، هم به شکل گسترده وارد شده و هم تولید می‌شوند و اگر قصد خرید یو پی اس ups را داشته باشید، دست‌تان باز است. اگر می‌پرسید که بهترین برند یو پی اس شبه سینوسی چیست، لیست زیر را مطالعه کنید.

  • یو پی اس آفلاین فاران
  • یو پی اس آفلاین ولتامکس
  • یو پی اس آفلاین کی استار

هر کدام از برند‌های مذکور محصولات خود را با ویژگی‌های مختلفی به تولید می‌رسانند. برای انتخاب محصول مناسب می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان مجموعه هانیکا استفاده کنید.

قیمت یو پی اس شبه سینوسی

یو پی اس شبه سینوسی را می‌توان ارزان‌ترین نوع یو پی اس در نظر گرفت. اگر می‌پرسید که دلیل ارزان بودن یو پی اس شبه سینوسی چیست، باید بگوییم که این دستگاه‌ها از ساده‌ترین ساختار ذخیره و ارائه برق استفاده می‌کند و از این رو، پیچیدگی کمی داشته و تولید راحت‌تری دارند. البته قیمت دستگاه می‌تواند بسته به برند و امکانات متفاوت باشد.

آیا یو پی اس شبه سینوسی دستگاه مناسبی است؟

متاسفانه برخی از افراد حتی متخصصین حوزه برق تاکید دارند که فقط باید از یو پی اس آفلاین استفاده شود! اما بر خلاف این نظر اشتباه باید بگوییم که انتخاب نوع یو پی اس بسته به انتظاراتی است که از دستگاه دارید. اگر نیازهایی مشابه با مواردی که در کاربرد‌های یو پی اس شبه سینوسی بررسی کردیم دارید، این دستگاه برای شما کفایت می‌کند و نیازی نیست که برای خرید یو پی اس آنلاین و سینوسی بیشتر هزینه کنید. اما در صورتی‌که قصد دارید مصرف کننده‌های حساس یا توان بالا را تغذیه کنید، این دستگاه‌ها ابدا مناسب نیستند.

  استاندارد ها و مراحل طراحی نقشه ساختمان توسط شرکت مهندسین مشاور

همچنین در این بین شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه یو پی اس شبه سینوسی برای دستگاه‌های مصرف‌کننده مضر است. در پاسخ به این موضوع نیز باید بگوییم که شاید یو پی اس‌های شبه سینوسی نتوانند صددرصد مصرف کننده‌ها را تغذیه کنند اما هیچ آسیبی به دستگاه‌ها نرسانده و برعکس، محافظان خوبی نیز به شمار می‌روند.

خرید یو پی اس شب سینوسی

خرید یو پی اس شبه سینوسی از هانیکا

شرکت بازرگانی هانیکا به عنوان نمایندگی رسمی فروش محصولات برند‌های زیادی در ایران فعالیت می‌کند و از این رو تنوع مدل و برند‌های بالایی را در اختیار مشتریان قرار داده است. با مراجعه به قسمت فروشگاه مجموعه می‌توانید در بین نمونه‌های مختلف این دستگاه، بهترن گزینه را مطابق با نیاز‌های خود خریداری کنید تا محصول در هر کجای کشور برای شما ارسال شود. همچنین کارشناسان فروش ما آماده ارائه هرگونه مشاوره خرید به شکل کاملا رایگان به شما مشتریان گرامی هستند.

کلام آخر

ups شبه سینوسی، دستگاهی با شکل موجی نه کاملا سینوسی و نه‌کاملا مربعی است که می‌تواند برای تغذیه مصرف کننده‌های توان‌پایین و نه‌چندان حساس بسیار مناسب باشد. این دستگاه‌ها ساختار ساده و قیمت پایینی دارند واز این رو بسیار رایج هستند. با توجه به این موضوعات، ما در این نوشته کوشیدیم تا این محصولات کاربردی را معرفی کنیم و امید است که مطالب مذکور برای شما مفید بوده باشند.

واحد فروش ۰۹۹۰۰۱۰۰۹۸۷

دفتر فروش ۴۴۰۰۱۲۰۰-۰۲۱

محبوب ترین مقالات

خبرنامه ایمیلی

برای با خبر شدن از مطالب جدید ،ف محصولات تخفیفات و …ایمیل خود را ثبت کنید

مقالات مرتبط
شرکت هانیکا برای شما دوستان عزیز چه خدماتی ارائه میدهند
RELATED POSTS
باتری سولار ژل از مهمترین اجزا یک سیستم سولار است. سیستم‌های خورشیدی در طول روزهای آفتابی انرژی لازم را از خورشید دریافت کرده و در...
باتری ضد اشتعال، باتری خود نسوز و باتری ضد انفجار اگرچه در نگاه اول شبیه به نظر می‌رسند اما تفاوت‌های عمده‌ای با هم دارند.
دانستن تفاوت ها و وجه مشترک استابلایزر و یو پی اس به شما کمک می کند تا در انتخاب و خرید هر چه بهتر تجهیزات...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا