email address

info@hkftradeco.ir

Support 24 hours

44001200(021)

مهم ترین تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین

Difference-between-Online-UPS-and-Offline-UPS

تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین و دانستن مزایا و معایب هر کدام بسیار حائز اهمیت است. دستگاه‌ها یو پی اس، به صورت کلی دارای دو نوع هستند. انواع آفلاین و آنلاین محبوب‌ترین انواع به شمار می‌روند. یو پی اس آنلاین و یو پی اس آفلاین هر دو در نهایت یک کار را انجام می‌دهند. اما در این بین روش انجام کار و برخی قابلیت‌ها برای این دو دستگاه متفاوت است. بنابراین، اگر قصد دارید یک دستگاه یو پی اس مناسب با نیاز‌های خود را تهیه کنید، باید حتما این دو نوع را به خوبی و با جزئیات بشناسید.

اگر قصد خرید دستگاه یو پی اس را دارید، باید حتما پیش از خرید مشخص کنید که انتظارات شما از یو پی اس و باتری ups یو پی اس چیست؟

از این رو در ادامه این نوشته از هانیکا قصد داریم به بررسی تفاوت یو پی آنلاین و آفلاین بپردازیم؛ تا انتها همراه ما باشید.

یو پی اس آنلاین چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر به دنبال یک دستگاه یو پی اس هستید که دقت عملکرد بسیار بالایی داشته باشد، یو پی اس آنلاین مناسب شما است! یو پی اس آنلاین، رایج‌ترین و کاربردی‌ترین نوع یو پی اس در ایران است که البته خود، انواع مختلفی دارد.

یو پی اس آنلاین، برق شهری دریافت شده توسط دستگاه با استفاده از یک یکسو ساز، تبدیل به برق DC شده و سپس برق DC با استفاده از یک اینورتر به برق AC با دامنه مطلوب و با کیفیت تبدیل می‌شود. مصرف کننده‌هایی که به یو پی اس آنلاین متصل هستند، تا زمانی‌که برق شهری در دسترس باشد، باز هم از طریق اینورتر و باتری‌ها تغذیه می‌شوند و زمانی‌که برق شهری قطع شد، تنها اتفاقی که می‌افتد این است که یکسو‌ کننده از مدار خارج شده و برق بدون نیاز به سوئیچینگ مکانیکی توسط باتری‌ها تامین می‌شود. اگر از هر متخصصی تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین را بپرسید، احتمالا اولین موضوعی که به شما می‌گوید همین نحوه عملکرد خاص دستگاه‌های آنلاین است!

  بررسی انواع تکنولوژی دید در شب دوربین مداربسته

به صورت کلی، در دستگاه‌های یو پی اس سرعت سویچینگ اهمیت بسیار زیادی دارد! اگر این سرعت به اندازه کافی زیاد نباشد، مصرف کننده‌هایی نظیر کامپیوتر‌ها و … بعد از قطع شدن برق خاموش شده و یا ری‌استارت می‌شوند. در اینجا یکی از مهم‌ترین مزایای یو پی اس آنلاین، یعنی عدم نیاز به سوئیچینگ فیزیکی به چشم می‌خورد.

یو پی اس‌های آنلاین در توان‌های متنوعی ارائه می‌شوند و هم می‌توان برای مصارف خانگی و هم برای مصارف صنعتی و سنگین از این دستگاه‌ها استفاده کرد. در این بین معمولا برای توان‌های بیشتر از ۱۰ کیلو وات از یو پی اس آنلاین استفاده می‌شود اما به هر جهت، محدودیتی برای استفاده وجود ندارد.

یو پی اس آفلاین چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

نقطه مقابل یو پی اس آنلاین، یو پی اس آفلاین است. که رایج‌ترین نوع یو پی اس، البته در مصارف نه‌چندان بزرگ و حساس به شمار می‌رود! دلیل رایج بودن این دستگاه مناسب بودن قیمت آن در بین سایر انواع دستگاه یو پی اس و در مقابل، عملکرد قابل قبول آن است.

در یو پی اس‌های آنلاین، مصرف کننده‌ها به شکل مستقیم از برق شهری تغذیه شده و در این زمان، باتری‌های دستگاه به خوبی شارژ می‌شوند. در این شرایط، بعد از قطع شدن برق، برق پشتیبان از طریق یک سوئیچینگ سریع در اختیار مصرف کننده‌ها قرار می‌گیرد! سوئیچینگ در این دستگاه‌ها با سرعت خیلی بالایی اتفاق می‌افتد و از این رو، فرایند سوئیچینگ معمولا روی عملکرد مصرف کننده‌ها تاثیری ندارد!

  بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت دوربین مداربسته

موضوع سوئیچینگ دقیقا اصلی‌ترین تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین از نظر عملکرد است. این موضوع در نگاه اول خیلی مهم نیست چرا که سوئیچینگ در یو پی اس‌های آفلاین به قدری سریع است که دستگاه‌های متصل قطع نشوند اما در این بین به واسطه وجود سوئیچینگ مکانیکی، استهلاک دستگاه در دراز مدت بالا‌تر می‌رود.

یو پی اس‌های آفلاین نیز مانند یو پی اس‌های آنلاین در توان‌های مختلفی، برای مصارف عادی و صنعتی استفاده می‌شوند اما بیشترین کاربرد این دستگاه‌ها، همانطور که پیشتر گفته شد، مصارف خانگی و عادی است. البته که این محصول عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند در سیستم‌های حساس نیز فعالیت کند.

تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین

تا به اینجا یو پی اس آنلاین و آفلاین به صورت جداگانه و با توجه به ویژگی‌های‌شان بررسی شدند و به احتمال زیاد تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین را از نظر فنی متوجه شده‌اید. با این وجود در ادامه تفاوت‌های بین این دو دستگاه را به صورت جزئی‌تر بررسی خواهیم کرد.

تفاوت در نوع عملکرد

همانطور که پیشتر گفته شد، یو پی اس‌های آنلاین با استفاده از یک فرایند خاص، کیفیت جریان برق را بالا‌تر برده و به نحوی شبیه به استابلایزر هم عمل می‌کند. اما یو پی اس‌های آفلاین در شرایط عادی برق شهری را مستقیم و بدون هیچ تغییری به مصرف‌کننده‌ها ارائه می‌دهند و تنها در زمان قطعی برق وارد مدار می‌شوند.

با توجه به این شرایط، اگر قصد دارید مصرف‌کننده‌های حساسی را به یو پی اس متصل کنید، توصیه می‌شود از یو پی اس آنلاین استفاده کنید.

تفاوت در قیمت

با توجه به ساختار پیچیده‌تر یو پی اس آفلاین، بدیهی است که این دستگاه‌ها قیمت بالاتری داشته باشند. تفاوت قیمت در بین مدل‌های مختلف این دو دستگاه می‌تواند خیلی کم و یا خیلی شدید باشد.

  آشنایی کامل با دستگاه برق اضطراری خانه+انواع و کاربردهای آن

تفاوت در شرایط باتری‌ها

شاید برایتان جالب باشد که بدانید عملکرد دستگاه‌های یو پی اس می‌تواند بر سلامتی و طول عمر دستگاه تاثیر گذار باشد! عملکرد دستگاه‌های آنلاین به نحوی است که دستگاه به شکل مداوم باتری‌ها را درگیر کرده و به عبارتی برق مصرف کننده‌ها را تنها از باتری تامین می‌کند. این در صورتی است ‌که در دستگاه‌های آفلاین تنها در زمان قطع بودن برق، جریان کشی از باتری‌ها صورت می‌گیرد. از این رو می‌توان نتیجه گرفت که عمر باتری‌ها در سیستم‌های آفلاین بیشتر از سیستم‌های آنلاین است!

سایر تفاوت های یو پی اس آنلاین و آفلاین

علاوه بر تفاوت های اساسی، جزئیات ریز تری هم برای تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین وجود دارند که در ادامه لیست شده اند.

یو پی اس آنلاین یو پی اس آفلاین
منبع و بار کاملا از هم ایزوله هستند منبع و بار به صورت مستقیم به یکدگر متصل‌اند
خروجی ثابت است و تحت تاثیر نوسانات برق قرار نمی‌گیرد خروجی کاملا وابسته به کیفیت برق ورودی است (در زمان وصل بودن برق)
دائما فعال بوده و در مدار است. تنها در زمان قطعی برق روشن می‌شود
به واسطه فعالیت مداوم به خنک کننده نیاز دارد از آنجا که اغلب خاموش است در دمای پایین کار می‌کند
برای مصارف خیلی حساس مانند دستگاه‌های حساس بیمارستانی مناسب است دقت خیلی بالایی نداشته و برای مصارف حساس مناسب نیست

خرید انواع یو پی اس با بهترین قیمت

هر دو نوع آنلاین و آفلاین یو پی اس در کشور ما بسیار کاربردی هستند و خوشبختانه این محصول هم در داخل تولید شده و هم حجم واردات بالایی دارند! این موضوع باعث شده تا علاوه بر وجود انواع مختلف یو پی اس آنلاین و آفلاین از برند‌های مختلف، قیمت دستگاه‌ها نیز به شکل رقابتی در بازار پایین بیاید. اما متاسفانه در این بین فعالیت شدید واسطه‌ها قیمت این محصولات را در بازار افزایش داده است.

  باتری پنل خورشیدی چیست؟ همه چیز درباره باطری خورشیدی

اگر بسته به نیاز خود قصد خرید یک نوع دستگاه یو پی اس را دارید، خبر خوش برای شما اینکه مجموعه هانیکا، با اعمال سیاست‌های خاص فروش و ارسال محصولات به صورت مستقیم از انبار تولید‌کننده و یا وارد‌کننده، توانسته واسطه‌ها را کنار زده و محصولات را با قیمتی نزدیک به قیمت خرید به مشتریان ارائه بدهد! برای خرید یو پی اس در تهران و کرج به صورت حضوری، تنها کافی است که به یکی از دفاتر هانیکا در این دو استان (آدرس دفاتر در سایت موجود هستند) مراجعه کنید. همچنین برای خرید غیر حضوری و دریافت محصول در سراسر کشور، می‌توانید با شماره تلفن‌های موجود در سایت تماس گرفته و بعد از دریافت مشاوره خرید رایگان، محصول مد نظر را سفارش دهید.

کلام آخر

تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین، از اولین موضوعاتی است که اگر صد خرید دستگاه یو پی اس را دارید باید در مورد آن اطلاعات کسب کنید! البته که انواع مختلف دیگری نیز از یو پی اس وجود دارند اما این دو نوع، انواع اصلی و رایج ترین‌ها هستند. با توجه به این موضوع، ما در این نوشته تمام تلاش خود را به کار بستیم تا تفاوت‌های بین یو پی اس آنلاین و آفلاین را تشریح کنیم و امید است که مطالب مذکور برای شما مفید بوده باشند.

محبوب ترین مقالات

خبرنامه ایمیلی

برای با خبر شدن از مطالب جدید ،ف محصولات تخفیفات و …ایمیل خود را ثبت کنید

مقالات مرتبط
شرکت هانیکا برای شما دوستان عزیز چه خدماتی ارائه میدهند
RELATED POSTS
باتری سولار ژل از مهمترین اجزا یک سیستم سولار است. سیستم‌های خورشیدی در طول روزهای آفتابی انرژی لازم را از خورشید دریافت کرده و در...
باتری ضد اشتعال، باتری خود نسوز و باتری ضد انفجار اگرچه در نگاه اول شبیه به نظر می‌رسند اما تفاوت‌های عمده‌ای با هم دارند.
دانستن تفاوت ها و وجه مشترک استابلایزر و یو پی اس به شما کمک می کند تا در انتخاب و خرید هر چه بهتر تجهیزات...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا