email address

info@hkftradeco.ir

Support 24 hours

44001200(021)

هر آنچه که قبل از خرید باتری یو پی اس باید بدانید!

tips-before-buying-a-ups-battery-1

خرید باتری یو پی اس (ups) به دلیل کاربردهای فراوان آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به‌صورت کلی باتری یو پی اس یک منبع تغذیه بدون توقف جهت اتصال دستگاه‌های الکتریکی به جریان برق است. در این مقاله قصد داریم هر آنچه که قبل از خرید باتری یو پی اس باید بدانید و ۱۰۰ درصد جزئیات کاربرد آن را به شما توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

اهمیت تاریخ تولید باتری یو پی اس

با توجه به اینکه دستگاه یو پی اس یک منبع مهم برای بسیاری از دستگاه‌ها به شمار می‌رود توجه به تاریخ تولید باتری یو پی اس از اهمیت بالایی برخوردار است. به دلیل اینکه باتری یو پی اس نوعی کالای مصرفی به شمار می‌رود مشتری می‌بایست قبل از خرید به تاریخ تولید آن توجه داشته باشد. به‌صورت کلی خرید این محصول تا یکسال پس از تولید مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند؛ البته باید توجه داشته باشید که باتری هر سه ماه یک بار به‌صورت کامل شارژ شود. البته در این شرایط باید به مدت زمان گارانتی و شرکت گارانتی دهنده توجه فرمایید.

آیا برای گارانتی حتما باید باتری به کارخانه ارسال شود یا امکان دریافت خدمات در شهرهای مختلف وجود دارد؟

جهت دریافت گارانتی محصول شما می‌بایست به فروشگاهی که محصول خود را از آن خریداری کرده‌اید مراجعه نمایید. در این شرایط پس از بررسی‌ باتری و کارت گارانتی آن، فرآیندهای لازم انجام می‌شود. در نظر داشته باشید درصورتی که شما در شهر دیگری حضور دارید می‌توانید با مراجعه به نمایندگی رسمی محصول در شهری که در آن قرار دارید، خدمات گارانتی را دریافت نمایید.

آیا وزن باتری نشان دهنده کیفیت آن است؟

در گذشته دیدگاه عموم افراد اینگونه بود که افزایش وزن باتری نشان‌دهنده کیفیت آن است ولی امروزه کیفیت و خلوص سرب مورداستفاده، از مقدار سرب به کار رفته در آن مهم‌تر است. در نظر داشته باشید که در باتری ماشین به دلیل استفاده از سرب بازیافتی وزن باتری مهم است ولی وزن ملاک تعیین کیفیت باتری‌های یو پی اس نیست.

  انواع دستگاه یو پی اس (ups)

آیا قیمت محصول نشان‌دهنده کیفیت آن است؟

قیمت محصول ملاک مناسبی برای تعیین میزان کیفیت آن نمی‌باشد. چراکه درصورتی‌که محصول به‌صورت وارداتی تأمین شود هزینه‌های جانبی مانند گمرک به آن اضافه می‌گردد. همچنین برخی شرکت‌های داخلی هزینه تبلیغات را به قیمت نهایی محصول اضافه می‌کنند.

باتری یو پی اس دیپ سایکل چیست؟

باتری یو پی اس دیپ سایکل نوعی باتری سیلد می‌باشد که قادر است فرآیند شارژ و دشارژ را بارها انجام دهد. با تخلیه کامل در این محصول به سلول‌های باتری آسیب وارد نشده و طول عمر آن کاهش پیدا نمی‌کند. به‌صورت کلی در زمینه‌های گوناگون مانند تجهیزات برق اضطراری، سیستم برق خورشیدی و نیروگاه‌های بادی فرآیند شارژ و دشارژ در دفعات بالایی رخ می‌دهد، که در این شرایط باتری سولار کاربرد دارد.

در نظر داشته باشید که در ساختار این محصولات از پلیت‌های فعال ضخیم‌تری نسبت به باتری استارتی و سیلد اسید استفاده شده است و به همین دلیل خوردگی باتری دیرتر رخ می‌دهد. ازجمله کاربردهای باتری دیپ سایکل می‌توان به وسایل تفریحی، وسایل نقلیه برقی، جاروبرقی‌های بزرگ، لیفتراک‌های الکتریکی صنعتی، قایق ماهیگیری تفریحی و غیره اشاره کرد.

باتری یو پی اس سیلد اسید

اهمیت تعداد سیکل‌های عمیق باتری یو پی اس

به میزان درصد تخلیه انرژی ذخیره‌شده در باتری‌های یو پی اس، ظرفیت نامی باتری نامیده شده و بر اساس آمپر ساعت سنجیده می‌شود عمق دشارژ می‌گویند. در نظر داشته باشید که با افزایش تعداد شارژ باتری یو پی اس میزان جریان دهی و طول عمر آن کاهش پیدا می‌کند و می‌توان این‌گونه بیان کرد که عمق دشارژ با طول عمر باتری رایطه مستقیم دارد. درواقع تعداد سیکل‌های عمیق باتری یو پی اس فاکتور مهمی است که در کاتالوگ محصولات قید می‌گردد ولی امکان بیان دقیق مقدار آن وجود ندارد.

توجه داشته باشید که دشارژ عمیق باتری منجر به تخلیه ۸۰ تا ۱۰۰ درصد ظرفیت آن می‌گردد که به‌صورت عادی به باتری در این شرایط آسیب وارد می‌شود ولی ساختار باتری دیپ سایکل به‌گونه‌ای است که توانایی شارژ و دشارژ عمیق بدون آسیب را دارند.

  بررسی ارتباط قیمت و کیفیت دوربین مداربسته به همراه معیار قیمت گذاری

آیا همه باتری‌های یو پی اس دیپ سایکل هستند؟

باتری یو پی اس یک منبع انرژی الکترونیکی است که می‌تواند بدون ایجاد وقفه جریان برق را به تجهیزات و دستگاه‌های گوناگون متصل کند. با توجه به اینکه استفاده از برق شهری همیشه امکان‌پذیر نیست و برخی مواقع با نوسان همراه است خرید باتری یو پی اس می‌تواند از بروز سوانح و مشکلات ناگهانی جلوگیری کند. باتری دیپ سایکل نوعی از باتری سیلد اسید است و کاربرد آن مربوط به زمانی است که شما نیاز به تخلیه عمیق باتری دارد.

راهنمای خرید باتری یو پی اس

تغییر ولتاژ، فرکانس و قطع جریان برق می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیر مالی و جانی در مراکز مختلف مانند بیمارستان‌ها، کارخانجات، ادارات و غیره به دنبال داشته باشد و به همین دلیل باتری یو پی اس جهت جلوگیری از این شرایط اختراع شده است. عوامل مختلفی وجود دارد که هنگام خرید باتری یو پی اس مورد توجه قرار می‌گیرد و شما برای خرید یک باتری خوب باید به آنها توجه داشته باشید.

ازجمله مواردی که قبل از خرید باتری یو پی اس حائز اهمیت می‌باشند می‌توان به مدت‌زمان شارژ و دشارژ، دما، محیط قرارگیری باتری، برند سازنده، ظرفیت، حجم و غیره اشاره کرد که در ادامه به جزئیات هر یک پرداخته شده است.

این باتری دارای انواع مختلفی است و نسبت به‌نوعی که دارد دوام و طول عمر آن نیز فرق دارد. هنگام خرید باید در نظر داشته باشید که محصول دارای دوام و طول عمر بالایی بوده و نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری داشته باشد. همچنین حجم و سایز باتری نیز در میزان ظرفیت آن تأثیرگذار است؛ بنابراین اگر ظرفیت موردنیاز شما بالا است باید اقدام به خرید باتری با سایز بزرگتر نمایید.

یکی دیگر از فاکتورهایی که باید قبل از خرید باتری یو پی اس به آن توجه داشته باشید دمای قرارگیری آن است. چنانچه باتری می‌بایست در محیطی با دمای خیلی بالا یا خیلی پایین قرار بگیرد بهتر است از نوع نیکل کادمیوم استفاده نمایید. همچنین میزان رطوبت محیط نیز دارای اهمیت می‌باشد، چراکه رطوبت بالا محیط می‌تواند پوشش باتری و درنهایت اتصالات آن را تخریب کند.

  چرا به موتورخانه قلب ساختمان گفته می‌شود؟

کدام یک از انواع باتری یو پی اس برای خرید مناسب‌تر می‌باشند؟

یکی از مهمترین سوالاتی که در زمینه هر آنچه که قبل از خرید باتری یو پی اس باید بدانید ذهن افراد را درگیر می‌کند شناخت انواع گوناگون این محصول است. به‌صورت کلی این باتری به سه دسته تقسیم می‌شود که هر یک از آنها از مواد مختلفی تشکیل شده‌اند. شما می‌توانید بر اساس میزان استفاده، شرایط محیطی و فضایی که در اختیار دارید اقدام به خرید انواع باتری مناسب خود نمایید.

  • معرفی باتری یو پی اس سرب اسیدی

    باتری‌های سرب اسیدی نوعی باتری قابل شارژ و مقرون‌به‌صرفه است که جهت استفاده از باتری با وزن بالا کاربرد دارد. این باتری به دو دسته سرب اسید تر و سرب اسید خشک تقسیم می‌شود که ساختار هر یک از آنها با هم فرق دارد. به‌صورت کلی هزینه تعمیر و نگهداری باتری‌های سرب اسیدی‌ تر بیشتر از نوع خشک آن می‌باشد. همچنین به دلیل اینکه باتری‌های سرب اسیدی‌ تر از خود نوعی گاز مضر منتشر می‌کنند بهتر است در مکان‌های پوشیده و فاقد تهویه مناسب مورد استفاده قرار نگیرند.

  • معرفی باتری یو پی اس لیتیوم یون

    نوعی باتری که با چگالی و وزن پایین که به‌سرعت در حال تولید است باتری یو پی اس لیتیوم یون نام دارد. با توجه به طول عمر بالا و ظرفیت شارژ مناسب این محصول، بیشترین کاربرد آن در وسایل الکترونیکی مانند لپ‌تاپ، تلفن همراه، آی پاد، دوربین دیجیتال، ساعت و غیره است. این موضوع نشان‌دهنده این می‌باشد که باتری لیتیوم یونی قادر است مقادیر بالایی از انرژی را در یک فضای کوچک ذخیره‌سازی کند. انواع این باتری دارای اندازه کوچک و ضخامت کم بوده و احتمال نشتی الکترولیت در آنها پایین است.

  • باتری یو پی اس نیکل کادمیوم

    یکی از انواع باتری یو پی اس که همان‌طور که از نام آن مشخص است در فرآیند ساخت آن از نیکل و کادمیوم استفاده شده است و با توجه به سمی بودن این مواد بازیافت آن پز هزینه است. ساختار این محصول به‌گونه‌ای است که در دو طرف آن الکترود قرار گرفته که به‌عنوان نقاط ورود و خروج الکتریسیته کاربرد دارند. همچنین درون این محصول محلول الکترولیتی قرار دارد که جنس آن از هیدروکسید پتاسیم می‌باشد. ازجمله ویژگی‌های این محصول می‌توان به افت ولتاژ پایین، امکان شارژ سلول‌های باتری با سرعت مختلف، طول عمر بالا و غیره اشاره کرد.

باتری یو پی اس نیکل کادمیوم

نکات مورد اهمیت قبل از خرید باتری یو پی اس

  • میزان رطوبت و دمای محیط 
  • زمان لازم برای فرآیند شارژ و دشارژ
  • ویژگی‌های فیزیکی باتری مانند وزن و ابعاد
  • منبع شارژ باتری
  • گارانتی و خدمات پس از فروش
  • هزینه خرید محصول

باتری یو پی اس چه ویژگی‌های فنی دارد؟

یکی از مهم‌ترین مشخصات فنی انواع باتری یو پی اس زمان شارژ و دشارژ آن است. البته این اطلاعات زمان ساخت باتری توسط شرکت سازنده تعیین می‌شود. از دیگر موارد قابل توجه در این زمینه می‌توان به نحوه تعمیر و نگهداری آن اشاره کرد؛ از میان انواع مختلف این محصول باتری‌های سیلد اسید نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند. منظور از تعمیر و نگهداری تعویض مایع درون باتری است.

همچنین ظرفیت باتری نیز از دیگر مشخصات فنی قابل توجه در زمان خرید باتری یو پی اس به شمار می‌رود. به‌صورت کلی حداقل ظرفیت باتری یو پی اس ۳ آمپر ساعت است. همچنین حداقل دمای قابل‌تحمل در این باتری ۱۰ درجه سانتی‌گراد است.

مجموعه بازرگانی مهندسی هانیکا به عنوان یک مرجع تخصصی فروش و خدمات باتری یو پی اس، آماده ارائه تمامی مشاوره‌ها و خدمات فنی این زمینه به شما مشتریان گرامی است؛ برای بهره‌مندی از خدمات ما، تنها کافی است که با یکی از شماره‌های موجود در سایت تماس حاصل کنید.

۰۲۱-۴۴۰۰۱۲۰۰

۰۹۹۰۰۱۰۰۹۸۷

محبوب ترین مقالات

خبرنامه ایمیلی

برای با خبر شدن از مطالب جدید ،ف محصولات تخفیفات و …ایمیل خود را ثبت کنید

مقالات مرتبط
شرکت هانیکا برای شما دوستان عزیز چه خدماتی ارائه میدهند
RELATED POSTS
باتری سولار ژل از مهمترین اجزا یک سیستم سولار است. سیستم‌های خورشیدی در طول روزهای آفتابی انرژی لازم را از خورشید دریافت کرده و در...
باتری ضد اشتعال، باتری خود نسوز و باتری ضد انفجار اگرچه در نگاه اول شبیه به نظر می‌رسند اما تفاوت‌های عمده‌ای با هم دارند.
دانستن تفاوت ها و وجه مشترک استابلایزر و یو پی اس به شما کمک می کند تا در انتخاب و خرید هر چه بهتر تجهیزات...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا