email address

info@hkftradeco.ir

Support 24 hours

44001200(021)

در کجا ها الزام به استفاده از باتری سیلد اسید ضد اشتعال است؟

Necessity-of-using-flameproof-UPS-battery-1

کاربردهای باتری سیلد اسید ضد اشتعال، در عمل تفاوت خاصی با سایر انواع باتری یو پی اس ندارد. اما در این بین باید بررسی کرد که باتری در چه محیطی قرار است فعالیت کند؟ باتری‌های سیلد اسید ضد اشتعال و باتری‌های سیلد اسید عادی هر دو می‌توانند برای سیستم‌های یو پی اس انرژی ذخیره کنند و این شرایط محیطی است که تفاوت اصلی را ایجاد می‌کند. این موضوع باعث شده تا افراد زیادی همواره این پرسش را مطرح کنند که در کجا ها الزام به استفاده از باتری سیلد اسید ضد اشتعال است ؟ از این رو در ادامه این نوشته از مجموعه بازرگانی مهندسی هانیکا قصد داریم یک بار برای همیشه پاسخ این سوال را بدهیم؛ تا انتها همراه ما باشید.

تفاوت‌های اصلی باتری سیلد اسید ضد اشتعال و عادی

پیش از بررسی کاربرد‌های باتری سیلد اسید ضد اشغال، بهتر است بررسی کنیم که اصلا این باتری‌ها با نمونه‌های عادی چه تفاوت ساختاری‌ای دارند و چه چیزی باعث می‌شود که این باتری‌ها در برابر اشتعال و یا انفجار مقاوم‌تر باشند؟

دلایل مختلفی می‌توانند باعث آتش گرفتن باتری‌های یو پی اس شوند که در بین مدل‌های مختلف این باتری‌ها، باتری سیلد اسید (یو پی اس) بیشتر از همه نسبت به اشتغال حساس است. از این رو تحقیقات برای ساخت باتری‌هایی با خاصیت ضد اشتعال و حتی ضد انفجار در بازار صنعت و حتی دانشگاه‌ها شروع شد و تا به امروز نیز ادامه دارد.

ساختار باتری‌های سیلد اسید عادی با باتری‌های سیلد اسید ضد اشتعال تفاوت خیلی زیادی ندارند و عملکرد آنها نیز یکسان است. اما در این بین فناوری‌هایی وجود دارند که بدون دخالت مستقیم در ساختار باتری می‌توانند از آتش گرفتن باتری جلوگیری کند. این فناوری‌ها معمولا با نام‌های بازدارنده شعله و یا مکانیسم بازدارنده شعله شناخته می‌شوند و روش‌های مختلفی هم برای اجرای آنها وجود دارد.

  تفاوت دستگاه NVR و DVR

به عنوان مثال، یکی از رایج‌ترین و کاربردی‌ترین فناوری‌های بازدارنده شعله، یک لایه محافظتی است از مواد تشکیل دهنده خاصی تشکیل شده و دور ساختار اصلی باتری را کاملا در بر می‌گیرد. این لایه به شدت در برابر آتش‌سوزی مقاوم است و از طرفی گرمای زیادی را به ساختار القا نمی‌کند و امکان دفع حرارت از آن وجود دارد و در این شرایط، حتی اگر ساختار اصلی باتری هم آتش بگیرد این لایه اجازه شعله‌ور شدن آتش را به آن نمی‌دهد! البته لازم به ذکر است که برخی از انواع مواد شیمیایی ضد اشتعال برای باتری‌ها سمی هستند و در صورتی‌که با این باتری‌ها سروکار دارید باید مراقب سلامتی خود باشید.

در کجا باید از باتری سیلد اسید ضد اشتعال استفاده کرد؟ 

حال که متوجه شدیم باتری‌های ضد اشتعال و عادی تفاوتی از نظر عملکرد فنی با یکدیگر دارند، بنابراین می‌توانیم کاربرد باتری‌های ضد اشتعال را به محیط محدود کنیم. به صورت کلی، عامل مهمی که باید برای استفاده از باتری‌ سولار خورشیدی در نظر بگیرید این است که محیط مد نظر تا چه حدی گرم است؟ البته که عوامل دیگری نیز می‌توانند باعث آتش‌سوزی باتری‌ها شوند اما گرما مهم‌ترین عامل این مشکل است. هر چه که محیط گرم‌تر و به اصطلاح صنعتی‌تر باشد، نیاز به استفاده از باتری سیلد اسید ضد اشتعال بیشتر می‌شود.

در ادامه برخی از مهم‌ترین کاربری‌هایی که باید از باتری ضد اشتعال سیلد اسید استفاده کنند بررسی شده‌ است:

نیروگاه‌های خورشیدی

اگر در نیروگاه‌های خورشیدی به هر دلیلی نیاز به استفاده از باتری‌های سیلد اسید دارید، توصیه می‌شود که از باتری‌های ضد اشتعال استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که برای نیروگاه‌های خورشیدی باتری‌های خاصی تحت عنوان باتری سولار ساخته شده‌اند که برای این شرایط کاملا مناسب و بهینه هستند اما همچنان باتری‌های سیلد اسید در این مکان‌ها به کار گرفته می‌شوند.

  نکات کلیدی در نگهداری باتری یو پی اس

نیروگاه‌های خورشیدی معمولا در مکان‌های گرم بنا می‌شوند و از این رو پتانسیل آتش‌سوزی برای باتری‌ها بالا‌تر می‌رود و از این رو باید تا حد امکان از باتری‌های ضد اشتعال، حال با هر نوع و ساختار استفاده کنید.

مراکز صنعتی شیمیایی

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که کارخانه‌جات مواد شیمیایی را تهدید می‌کند، مشکل آتش‌سوزی است! مواد شیمیایی پتانسیل احتراق بسیار بالایی دارند و از این رو، در این مراکز باید شانس بروز آتش‌سوزی را تا حد امکان پایین آورد. بنابراین یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های باتری سیلد اسید ضد احتراق در کارخانه جات مواد شیمیایی است.

برخی از انبارها

علاوه بر مواد شیمیایی، مواد دیگری مانند انواع نخ، پنبه، فرش، کاغذ و مقوا و بسیاری موارد دیگر وجود دارند که قابل اشتعال بوده و از این رو در این انبار‌ها باید احتمال آتش‌سوزی را تا حد امکان کاهش داد. 

کاربری‌هایی با تعداد زیاد باتری

شرکت‌ها، دیتا سنتر‌ها و کارخانه‌جات صنعتی‌ای معمولا برای برق پشتیبانی سیستم‌های خود به تعداد زیادی از باتری‌های یو پی اس نیاز دارند. فضایی را تصور کنید که در آن صد‌ها و یا بعضا هزاران باتری یو پی اس سیلد‌ اسید وجود دارد؛ حال اگر تنها یکی از این باتر‌ها دچار احتراق شده و شعله‌های آن به باتری‌های دیگر سرایت کند، تصور کنید که چه فاجعه‌ای به بار خواهد آمد! تفاوتی ندارد که در این شرایط فضا گرم باشد یا نه چرا که همانطور که پیشتر گفته شد عوامل دیگری به جز گرما هم می‌تواندن باعث اتش‌سوزی باتری‌ها شوند.

  نکات طراحی و اجرا چاه جذبی فاضلاب

آیا همیشه باید از باتری‌ یو پی اس ضد اشتعال استفاده کرد؟

همانطور که پیشتر گفته شد، به صورت کلی باتری‌ها خصوصا باتری‌های سیلد اسید مستعد به آتش‌سوزی هستند و در این بین سوالی که پیش می‌آید این است که آیا در همه مواقع و در هر شرایطی باید از باتری یو پی اس ضد اشتعال استفاده کرد و آیا استفاده از باتری‌های عادی می‌تواند مشکل‌ساز باشد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که کار درست‌تر این است که تا حد امکان از باتری‌های ضد اشتعال استفاده کنید اما در صورتی‌که محل استفاده شرایط حساسی مانند مواردی که گفته شدند و سایر موارد مشابه ندارد و همچنین تعداد زیادی باتری در آنجا وجود ندارد، می‌توانید از باتری‌های عادی هم استفاده کنید.

به عنوان مثال برای یو پی اس‌های خانگی، یو پی اس‌های اداری، دیتا سنتر‌های نه‌چندان بزرگ و برخی موارد مشابه استفاده از باتری‌های عادی مشکلی ندارد.

خرید باتری ضد اشتعال با بهترین قیمت و گارانتی معتبر

خوشبختانه باتری‌های یو پی اس، از هر نوعی خصوصا نوع سیلد اسید در کشور ما هم به وفور تولید شده و هم از برند‌های معتبر دنیا واردات وجود دارد. از این رو این محصول با قیمت مناسب در کشور وجود دارند و همچنین در بین برند‌های مختلف، دست شما برای خرید باز است. اما در این بین متاسفانه محصولات فیک و تقلبی با قیمت‌های غیر منطقی نیز وجود دارند و از این رو باید در خرید باتری یو پی اس دقت کافی را داشته و تا حد امکان از مجموعه‌های معتبر خرید کنید.

  راهنمای انتخاب نوع و تکنولوژی دوربین بر اساس فضای نصب

اگر به دنبال نمایندگی برند‌های معتبر باتری یو پی اس در ایران هستید، مجموعه بازرگانی مهندسی هانیکا بهترین گزینه برای شما خواهد بود. هانیکا یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های باتری یو پی اس در کشور است که با بهره‌مندی از تیم پشتیبانی فنی وغیر فنی حرفه‌ای، فرایند خرید را برای شما بسیار راحت‌تر می‌کند. در هانیکا تلاش ما این است که با حذف واسطه‌ها و ارسال مستقیم محصولات از انبار وارد‌کننده یا تولید‌کننده، محصولات با کیفیت را با کم‌ترین قیمت ممکن در اختیار مشتریان قرار دهیم.

برای خرید باتری یو پی اس در تهران یا کرج به صورت حضوری، می‌توانید به یکی از دفاتر ما در این دو استان مراجعه کنید. همچنین برای خرید آنلاین باتری یو پی اس و دریافت سفارش در سراسر کشور، تنها کافی است که با کارشناسان ما تماس گرفته و بعد از دریافت مشاوره رایگان، خرید خود را انجام دهید.

کلام آخر

یکی از بزرگ‌ترین معایب باتری‌های سیلد اسید، استعداد بالا برای شعله ور شدن و آتش گرفتن است! از طرفی با توجه به عملکرد مناسب این باتری، همچنان تقاضای استفاده از آن بالا است. با توجه به این شرایط، باتری‌های سیلد اسید ضد اشتعال معرفی شده‌اند که در شرایط حساس می‌توان از آنها استفاده کرد.

در این بین سوالی که در هنگام خرید این محصول پیش می‌آید، این است که در کجا‌ها الزام به استفاده از باتری سیلد اسید ضد اشتعال است؟ از این رو ما در این نوشته از هانیکا کوشیدیم تا به این سوال همیشگی پاسخ دهیم و امید است که مطالب مذکور برای شما مفید بوده باشند.

محبوب ترین مقالات

خبرنامه ایمیلی

برای با خبر شدن از مطالب جدید ،ف محصولات تخفیفات و …ایمیل خود را ثبت کنید

مقالات مرتبط
شرکت هانیکا برای شما دوستان عزیز چه خدماتی ارائه میدهند
RELATED POSTS
باتری سولار ژل از مهمترین اجزا یک سیستم سولار است. سیستم‌های خورشیدی در طول روزهای آفتابی انرژی لازم را از خورشید دریافت کرده و در...
باتری ضد اشتعال، باتری خود نسوز و باتری ضد انفجار اگرچه در نگاه اول شبیه به نظر می‌رسند اما تفاوت‌های عمده‌ای با هم دارند.
دانستن تفاوت ها و وجه مشترک استابلایزر و یو پی اس به شما کمک می کند تا در انتخاب و خرید هر چه بهتر تجهیزات...

1 دیدگاه دربارهٔ «در کجا ها الزام به استفاده از باتری سیلد اسید ضد اشتعال است؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا