email address

info@hkftradeco.ir

Support 24 hours

44001200(021)

عوامل موثر بر کیفیت تصویر خروجی دوربین مدار بسته

عوامل موثر بر کیفیت تصویر خروجی دوربین مدار بسته

عوامل موثر بر کیفیت تصویر خروجی دوربین مداربسته شامل فاکتورهای مختلفی همچون رزولوشن، لنز، برند سازنده و غیره می‌باشد. در این مقاله قصد داریم جزئیات این عوامل را بررسی کنیم تا بتوانید محصول متناسب با نیاز خود را خریداری نمایید، با ما همراه باشید.

در نظر داشته باشید که حضور دوربین مداربسته در یک مکان کافی نیست و جهت افزایش تاثیرگذاری آن فاکتورهای مختلف مانند میزان وضوح تصویر از اهمیت بالایی برخوردار است. درواقع افراد جهت اثبات جرم و رویت واضح فضا نیاز به دوربین مداربسته با کیفیت تصویر خروجی بالا می‌باشند. 

نحوه سنجش کیفیت دوربین مداربسته

عوامل متعددی جهت سنجش کیفیت دوربین مداربسته مورد بررسی قرار می‌گیرند که برخی از مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر است:

کیفیت و وضوح تصویر

جهت سنجش کیفیت دوربین و بررسی عوامل موثر بر کیفیت تصویر خروجی دوربین مدار بسته ابتدا باید وضوح تصاویر ضبط شده مورد توجه قرار گیرد. درواقع یکی از مهم‌ترین معیارهای سنجش کیفیت دوربین مداربسته وضوح تصاویر ضبط شده توسط آن است. منظور از وضوح تصویر میزان پرداختن به جزئیات و نمایش آنها است؛ هرچه تصاویر با وضوح بالاتری نمایش داده شوند به‌تبع کیفیت تصویر خروجی نیز بهتر است.

این نکته را در نظر داشته باشید که هرچه سایز و حجم تصاویر ذخیره شده توسط دوربین بیشتر باشد در نتیجه کیفیت آنها نیز بالاتر می‌باشد. منظور از رزولوشن یا وضوح، تعداد پیکسل‌های تشکیل‌دهنده یک تصویر است و از رایج‌ترین رزولوشن‌های موجود می‌توان به ۱، ۲، ۴، …، ۱۲ اشاره کرد. 

  انواع اتصالات باتری یو پی اس

نحوه سنجش کیفیت دوربین مداربسته

نوع تکنولوژی تصویر

انواع تکنولوژی دوربین مداربسته شامل AHD، HDCVI، HDTVI و غیره می‌باشد که از عوامل موثر بر کیفیت تصویر خروجی دوربین مدار بسته به‌شمار می‌روند. انواع تکنولوژی دوربین مداربسته امکانات مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهند و در میزان بازدهی دوربین تاثیر زیادی دارند. 

فریم ریت دوربین مداربسته

تعداد فریم ثبت شده توسط دوربین مداربسته در هر ثانیه فریم ریت نام دارد و هرچه تعداد فریم ریت دوربین بالاتر باشد تصاویر روان‌تر اجرا می‌شوند و درصورتی‌که فریم ریت کم باشد تصاویر به صورت پرشی نمایش داده می‌شود. 

همچنین کاهش فریم ریت سبب می‌شود در صورت آهسته کردن فیلم، تار به نظر برسد که این موضوع در مکان‌های حساس مانند طلافروشی از اهمیت بالایی برخوردار است. در نظر داشته باشید که فریم ریت دوربین مداربسته با کلمه FPS در کاتالوگ آن ذکر می‌شود و قابل تنظیم است. 

نوع لنز دوربین مداربسته

از دیگر  عوامل موثر بر کیفیت تصویر خروجی دوربین مدار بسته می‌توان به نوع لنز اشاره کرد. درواقع کیفیت دوربین مداربسته تا حد زیادی به کیفیت عدسی، اندازه سنسورها و فاصله قرار گرفتن آنها در لنز وابسته است. انواع لنز دوربین مداربسته در کیفیت گوناگونی به بازار عرضه می‌شود که کیفیت آنها تابع عدد دیافراگم و فاصله کانونی است. 

فاصله کانونی لنز دوربین زاویه دید آن را شامل می‌شود و در برخی دوربین‌ها ثابت و در بعضی دیگر به صورت متغیر قرار می‌گیرد. هرچه این فاصله کمتر باشد زاویه دید دوربین نیز بیشتر می‌شود و تصاویر به صورت واید نمایش داده می‌شوند؛ اما با افزایش فاصله کانونی زاویه دید دوربین نیز کمتر می‌گردد. 

  نحوه کمک دوربین مدار بسته به کاهش جرایم اجتماعی

درصورتی‌که دوربین، لنز با فاصله کانونی متغیر داشته باشد شما می‌توانید محیط مورد نظر در کادر خود را بهتر تنظیم کنید ولی در مقابل لنز با فاصله کانونی ثابت کیفیت بهتری دارد. 

منظور از دیافراگم صفحات فلزی کدر است که مقدار نور عبوری را تعیین می‌کنند. درواقع درصورتی‌که نور محیط زیاد باشد امکان کاهش آن با صفحات دیافراگم وجود دارد و در صورت کمبود نور، با افزایش دهانه دیافراگم نور لازم برای ضبط تصاویر وارد می‌شود.

همچنین انواع لنز دوربین مداربسته شامل موارد زیر است:

  • لنز ثابت
    ابتدایی‌ترین شکل لنز دوربین مداربسته که امکان تغییر فاصله کانونی در آن وجود ندارد لنز ثابت است که قیمت پایین‌تری نسبت به دیگر انواع لنز دوربین مداربسته دارد.
  • لنز Varifocal
    فاصله کانونی در لنز Varifocal قابل تنظیم می‌باشد و Focus آن نیز باید به صورت دستی تنظیم گردد. چراکه در صورت خارج شدن از حالت Focus تصاویر کیفیت خود را از دست خواهند داد.
  • لنز Motorized
    این نوع لنز امکان تغییر زوم از طریق منو OSD را در اختیار شما قرار می‌دهد و به همین دلیل قیمت دوربین‌های مداربسته‌ای که از این لنز استفاده می‌کنند بالاتر از انواع دیگر است.

نوع سنسور یا حسگر دوربین مداربسته

عامل دیگری که جهت بررسی عوامل موثر بر کیفیت تصویر خروجی دوربین مدار بسته مورد توجه قرار می‌گیرد نوع سنسور است. حسگر یا سنسور دوربین مداربسته سخت افزاری است که نور دریافتی را به سیگنال الکتریکی تبدیل کرده و با کمک لنزی که روی آن قرار دارد می‌تواند تصاویری با ابعاد مختلف بر اساس اینچ تولید کند. انواع حسگر دوربین مداربسته در دو نوع CMOS و CCD به بازار عرضه می‌شوند که نوع CCD گران تر بوده و وضوح بیشتری دارد.

  استاندارد ها و مراحل طراحی نقشه ساختمان توسط شرکت مهندسین مشاور

قابلیت دید در شب دوربین مداربسته

یکی از مهم‌ترین مواردی که جهت بررسی عوامل موثر بر کیفیت تصویر خروجی دوربین مدار بسته مورد توجه قرار می‌گیرد ویژگی دید در شب می‌باشد که امکان نظارت دائمی در شبانه روز را برای افراد فراهم می‌کند. درصورتی‌که دوربین از این ویژگی برخوردار باشد امکان دریافت تصاویر سیاه و سفید در شب‌ها وجود دارد.

دید در شب دوربین مداربسته

ویژگی WDR دوربین مداربسته

جهت جبران اختلاف نور و به دست آوردن تصاویر واضح در نقاطی که دارای کنتراست بالایی می‌باشند از قابلیت WDR استفاده می‌شود. 

قابلیت Super Low Illustration

یکی از بهترین قابلیت‌هایی که به شما کمک می‌کند در محیط‌هایی با نور کم تصاویر باکیفیتی دریافت کنید. درواقع اگر امکان استفاده از قابلیت دید در شب وجود نداشته باشد این ویژگی کارآمد است.

فیلتر IR-CUT دوربین مداربسته 

دوربین‌هایی که از قابلیت دید در شب پشتیبانی می‌کنند قادر به جذب امواج مادون قرمز می‌باشند. با توجه به اینکه این امواج در روز به میزان بیشتری در فضا وجود دارند ممکن است رنگ‌بندی تصاویر را تغییر دهند که در این حالت از فیلتر IR-CUT کمک گرفته می‌شود.

فرمت فشرده‌سازی تصاویر

در پایان جهت بررسی عوامل موثر بر کیفیت تصویر خروجی دوربین مدار بسته می‌بایست به نوع فرمت فشرده‌سازی توجه شود. با توجه به اینکه حجم اطلاعات ذخیره شده توسط دوربین مداربسته بسیار زیاد است نوع فرمت فشرده‌سازی بر روی کیفیت تصویر خروجی تاثیرگذار است. جهت فشرده‌سازی تصاویر در دوربین مداربسته از روش‌های گوناگونی استفاده می‌شود که شامل فریم و استریم است. فشرده‌سازی فریم شامل JPEG ،Wavelet و JPEG 2000 و استریم شامل MPEG-2 ،MPEG-4 ،H.264 می‌باشد.

  بررسی انواع تکنولوژی دید در شب دوربین مداربسته

نتیجه‌گیری

در این مقاله در ارتباط با عوامل موثر بر کیفیت تصویر خروجی دوربین مدار بسته توضیح داده شد. انواع دوربین مداربسته هایک ویژن، ویزیترون، یونی آرک و غیره از برندهای معروف موجود در بازارهای داخلی محسوب می‌شوند. خرید این محصولات به‌صورت اورجینال از مراکز اصلی با قیمت مناسب و گارانتی معتبر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شرکت بازرگانی هانیکا یکی از مراکز اصلی فروش انواع دوربین مداربسته در ایران می‌باشد که این محصولات را با قیمت مناسب و گارانتی معتبر عرضه می‌کند. شما می‌توانید از طریق وبسایت رسمی این شرکت با کارشناسان آن ارتباط برقرار کرده و پس از دریافت مشاوره رایگان نسبت به خرید دوربین مداربسته با لنز مناسب کاربری خود بدون دخالت واسطه اقدام نمایید.

محبوب ترین مقالات

خبرنامه ایمیلی

برای با خبر شدن از مطالب جدید ،ف محصولات تخفیفات و …ایمیل خود را ثبت کنید

مقالات مرتبط
شرکت هانیکا برای شما دوستان عزیز چه خدماتی ارائه میدهند
RELATED POSTS
باتری سولار ژل از مهمترین اجزا یک سیستم سولار است. سیستم‌های خورشیدی در طول روزهای آفتابی انرژی لازم را از خورشید دریافت کرده و در...
باتری ضد اشتعال، باتری خود نسوز و باتری ضد انفجار اگرچه در نگاه اول شبیه به نظر می‌رسند اما تفاوت‌های عمده‌ای با هم دارند.
دانستن تفاوت ها و وجه مشترک استابلایزر و یو پی اس به شما کمک می کند تا در انتخاب و خرید هر چه بهتر تجهیزات...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا