نقشه فاز ۱ شهرداری
طراحی نقشه فاز ۱ ساختمان برای شهرداری یکی از مراحل اولیه برنامه ریزی برای ساخت و ساز است. طراحی و ساخت خانه یک کار پیچیده خواهد بود و یکی از راههای قابل کنترلتر کردن یک کار پیچیده، تقسیم آن به وظایف کوچکتر است. به همین خاطر معماران استراتژی های مشابهی را برای فرآیند طراحی و ساخت به کار میبرند و خود نقشه شامل چند فاز می شود.
داشتن درک اولیه از آنچه در طول هر یک از این مراحل کاری اتفاق می افتد به شما کمک می کند تا با معمار خود ارتباط برقرار کنید. آشنایی با نقاط عطف و تحول هر فاز نیز مهم است زیرا معماران معمولا قراردادها و برنامه های پروژه را حول آن ها سازماندهی می کنند. اینجا در هانیکا، ما به وضوح می خواهیم تجربه کار با ما تا حد امکان ساده و بدون استرس باشد.
تهیه و ترسیم نقشه فاز ۱ ساختمان
نکته ای که لازم است در مورد طراحی نقشه فاز یک ساختمان بدانید این است که اتود های اولیه در طراحی نقشه فاز ۱ قابل اجرا نیستند؛ زیرا اندازه چنین نقشه هایی دقیق نیست و گزینه مناسبی برای اجرایی شدن به شمار نمی روند. زمانی که طرح های اولیه به مرحله تایید و تصویب رسیدند نوبت به طراحی نقشه های فاز ۲ می رسد که قابل اجرا بوده و بایستی توسط افراد متخصصی که به عنوان نقشه کش فعالیت دارند طراحی گردند.
ویژگی های بارز طراحی نقشه فاز ۱ ساختمان
زمانی که طرح های نقشه به طور دقیقی ایجاد و تکمیل گردیدند، طراحان به ترسیم آن ها با مقیاس ۱:۵۰ یا ۱:۱۰۰ می پردازند که این نقشه ها ویژگی های خاص خود را دارند. به طور مختصر می توان گفت طراحی نقشه ساختمان در این مرحله نحوه استقرار و روابط فضاها را در بر می گیرد.
به عبارتی می توان گفت که این دسته نقشه ها وظیفه دارند تا ساختمان را به کارفرماها و استفاده کنندگان معرفی نمایند. به طور معمول کاربردهای این نقشه ها در طراحی نقشه، ارزیابی اجرای سازه ها و تاسیسات ساختمان ها می باشد تا به این طریق موفق به برآورد هزینه و زمان اجرای پروژه شد.
نکته ای که لازم است در مورد طراحی نقشه شهرداری بدانید این است که طراحان بایستی دقت عمل بسیار زیادی را در طراحی نقشه های فاز یک به کار گیرند؛ چرا که این نقشه ها مبنای قضاوت و ارزیابی استفاده کنندگان از ساختمان، کارفرمایان و سرمایه گذاران می باشند. به همین دلیل نباید در این راستا سهل انگاری نمود.
نقشه فاز ۱ به عنوان نقشه فنی اولیه شناخته می شود و افرادی که در زمینه معماری و نقشه کشی دانش چندانی ندارند قادر به درک آن ها نیستند به همین جهت است که مهندسین و طراحان از ترسیمات سه بعدی و ماکت ها برای قابل درک نمودن این دسته از نقشه ها استفاده می کنند.
تهیه و طراحی نقشه فاز ۱ ساختمان بر اساس دفترچه مطالعات فاز صفر
پیش طراحی، مرحله جمع آوری اطلاعات است که پایه و اساس مراحل طراحی خواهد بود. هدف اصلی در این مرحله یادگیری هر آنچه ممکن است در مورد شخصیت، سبک زندگی و نیازهای مشتریانان می باشد. هم چنین تعیین مقدار فضایی که در حال حاضر نیاز دارید و احتمالاً در آینده به آن نیاز خواهید داشت و اینکه چگونه آن فضا باید استفاده، سازماندهی و طراحی گردد.
در طراحی نقشه فاز ۱ ساختمان، این اطلاعات در سندی به نام برنامه سازماندهی میشوند که تمام اتاقها و فضاهای پروژه، اندازههای تقریبی آنها و هر کیفیت خاص یا ویژگیهای منحصربهفردی را که به دنبال آن هستید، توصیف میکنند. بخش دیگر مرحله پیش طراحی، مشاهده و مستندسازی شرایط موجود در محل پروژه می باشد.
این امر معمولا مستلزم بررسی زمین برای تعیین مکان خطوط ملکی و یا اندازه گیری هر سازه موجود است. ما هم چنین تحقیقات پیشزمینهای انجام میدهیم تا نحوه ارتباط پروژه با منطقه اطراف، آب و هوا، مردم و مقرراتی که بر پروژه تأثیر میگذارند را بهتر درک کنیم.
طراحی نقشه شهرداری ارزان و سریع
در طراحی نقشه فاز ۱ ساختمان، ما فرآیند را با یک طراحی کارآمد آغاز می کنیم. پلان و شکل پروژه شروع به شکل گیری خواهد کرد، اما جزئیات در مورد مواد و مصالح بعداً مشخص می شود. مرحله طراحی شماتیک شامل جلسات متعددی است که در آن ایدههایی را با استفاده از تصاویر پروژههای دیگر، طرحهای دستی و مدلها برای کمک به تجسم اندازه، شکل و رابطه فضاها با یکدیگر به مشتریان خود ارائه میکنیم.
در طراحی نقشه شهرداری ما به نظرات شما گوش میدهیم و سپس ایدهها را با توجه به بازخورد شما اصلاح میکنیم تا زمانی که به یک جهت طراحی توافقشده برای توسعه بیشتر در مراحل بعدی برسیم. مشتریان می توانند انتظار داشته باشند که در طول این مرحله کاملاً درگیر باشند و قبل از ادامه کار، از آنها درخواست تأیید طرح شماتیک شود.
اگر چیزی را متوجه نشدید، به متخصص طراحی خود اطلاع دهید و زمان لازم را برای ارائه بازخورد متفکرانه صرف کنید. میتوان بعداً تغییراتی ایجاد کرد، اما ایجاد تغییرات در این مرحله که طراحی روانتر است، آسانترین کار خواهد بود.
طراحی نقشه فاز ۱ ساختمان جهت اخذ پروانه ساخت
در طول این مرحله از طراحی نقشه فاز ۱ ساختمان، ما اطلاعات اضافی مورد نیاز برای دریافت مجوز ساختمان را به اسناد ساخت و ساز اضافه می کنیم. این اطلاعاتی است که برای نشان دادن مطابقت پروژه با کدهای کاربری زمین، ساختمان و انرژی قابل اجرا و سایر دستورالعمل ها و مقررات مورد نیاز توسط شهر یا حوزه قضایی صادرکننده مجوز لازم است.
ما این نقشهها را همراه با فرمهای مختلف مورد نیاز برای درخواست مجوز به بازبینیکننده طرحهای محلی ارسال میکنیم، پیشرفت را در طول دوره بررسی و نظارت میکنیم و در صورت درخواست، اطلاعات یا توضیحات اضافی را ارائه خواهیم داد. هدف ما این است که پروژه شما را تا حد امکان سریع و بدون دردسر انجام دهیم، اما طول و هزینه این مرحله می تواند بسته به حوزه قضایی، پیچیدگی پروژه بسیار متفاوت باشد.
طراحی نقشه فاز ۱ شهرداری مطابق با ضوابط و مقررات
در این مرحله ما نقشه های طراحی را به مجموعه ای کامل و دقیق از اسناد ساخت و ساز تبدیل می کنیم. این نقشه ها و مشخصات دارای تمام جزئیات، ابعاد و یادداشت های لازم برای انتقال کل هدف طراحی به شهرداری است. ما نشان میدهیم که چگونه اجزای ساختمان باید به هم متصل شوند، تمام مواد، تکمیلها، وسایل، تجهیزات و وسایلی که باید نصب شوند را مشخص میکنیم و نقشههایمان را با نقشههای مهندس سازه و سایر نقشههای مشاور هماهنگ خواهیم کرد.
مستند سازی ساخت و ساز در طراح نقشه فاز ۱ می تواند مشتریان را شگفت زده کند؛ زیرا یک مرحله مهم در روند اجرای موفقیت آمیز و دقیق طراحی است که روی آن سرمایه گذاری کرده اید. در اوایل این مرحله امکان دارد هنوز گزینه هایی روی میز برای تعیین برخی از موارد وجود داشته باشد و مشتریان باید آماده تصمیم گیری در این مرحله باشند. وظیفه ما ارائه توصیهها و آموزش گزینههای مختلف به شماست، اما در نهایت این شما هستید که خانه یا ساختمان را نگهداری میکنید و حرف آخر را میزنید.
تهیه و ارائه فوری نقشه اتوکد فاز یک شهرداری
زمانی که بدانیم در مسیر حرکت هستیم، به طور خاص در مورد مواد داخلی ، خارجی و عملکرد صحبت خواهیم کرد. هم چنین محل قرارگیری پنجره ها و درها را اصلاح می کنیم و تنظیماتی در فرم ساختمان ایجاد می شود. این مرحله معمولا بعد از طراحی نقشه فاز ۱ ساختمان خواهد بود زمانی است که مشتریان ما احساس می کنند پروژه به مرحله اجرا در می آید و امکان دیدن در فضای جدید فراهم می شود.
مهر و تایید مهندسین طراح ابنیه سازمان نظام مهندسی جهت اخذ تاییدیه و پروانه ساخت شهرداری (در کلیه پایه های سطح ۱ و ۲و ۳نظام مهندسی)
مهر و تایید مهندسین طراح ابنیه سازمان نظام مهندسی جهت اخذ تاییدیه و پروانه ساخت نیز در طراحی نقشه فاز۱ انجام می شود. ما خوشحالیم که مشتریان خود را به تعدادی از سازندگان معتبر که با آن ها کار می کنیم و به آن ها اعتماد داریم معرفی می کنیم. ما هم چنین میتوانیم برای شرکت در مصاحبهها و دورههای آموزشی در دسترس باشیم، به شما در ارزیابی صلاحیتهای پیمانکار کمک کنیم و در دریافت و بررسی پیشنهادها کمک خواهیم کرد.
تهیه و طراحی نقشه فاز یک کلیه ابنیه مسکونی و تجاری و ورزشی و فرهنگی توسط مجموعه مهندسی هانیکا
در حالی که بیشتر کارهای معمار قبل از شروع هر ساختمان انجام می شود، حضور مداوم در مرحله ساخت و ساز نیز به همان اندازه مهم است. در طول این مرحله طی فواصل زمانی منظم از محل کار بازدید می کنیم تا به سوالات سازنده پاسخ دهیم و به طور فعال به مسائل احتمالی رسیدگی خواهیم کرد.
تعداد دفعات بازدید بسته به پروژه و نیازهای شما می تواند هفتگی یا ماهانه باشد، اما بسیار مهم است که ما به مواردی توجه داشته باشیم تا مطمئن شویم پروژه تمام شده انتظارات شما را برآورده می کند. به ناچار برخی تصمیمات باید در این زمینه اتخاذ یا اصلاح شوند و مشارکت و توانایی ما برای همکاری سریع با پیمانکار شما برای حل مشکلات ضروری است.
در طول مدیریت ساخت و ساز، نقش معمار به نوعی همانند مشاور مالک خواهد بود و در بازدید از پروژه ما عکس می گیریم و گزارش های میدانی می نویسیم تا پیشرفت را مستند کنیم. هم چنین تأیید خواهیم کرد که مواد و طرز کار، با همان کیفیتی که شما با آن موافقت کرده اید هستند و صورتحساب های پیمانکار شما به طور دقیق میزان کار انجام شده را منعکس می کنند. در پایان پروژه، ما به شما کمک خواهیم کرد تا فهرست نهایی خود را تهیه کنید تا مطمئن شوید که تمام کارها با رضایت شما تکمیل شده است.
ایمنی را فراموش نکنید. در طراحی نقشه شهرداری، سلامت و ایمنی ساکنین را نیز در نظر بگیرید. کارگران حق برخورداری از بالاترین سطح حمایت را دارند و تا جایی که منطقی و عملی باشد، مدیریت ریسک در مرحله طراحی یک محصول، روشی موثر برای ارائه بهترین محافظت است؛ زیرا این کار موثرتر از مقاوم سازی در مراحل بعدی خواهد بود.
خطرات سلامتی و ایمنی از قرار گرفتن افراد در معرض خطرات (هر چیزی که می تواند باعث آسیب شود) ناشی می شود.
مدیریت ریسک شامل شناسایی خطرات و سپس ارزیابی ریسک است تا مشخص شود که ابتدا با کدام ریسکهای کاری باید مقابله کرد و چگونه باید با خطرات برخورد نمود. طراحان باید خطرات بهداشتی و ایمنی ناشی از کار را تا آنجا که به طور منطقی عملی باشد حذف کنند. اگر حذف آن عملی نباشد، باید خطرات را تا آنجا که به طور منطقی عملی است به حداقل برسانند.
کلام آخر طراحی نقشه شهرداری فاز ۱
دانستن اینکه سرمایه گذاری قابل توجهی در زمان و منابع برای تکمیل یک پروژه مورد نیاز است، می تواند آن را به کاری ترسناک تبدیل کند. با این حال، تجربه به ما میگوید که بزرگترین مانع برای شروع یا حرکت به جلو در یک پروژه، اغلب اضطراب در مورد چیزی است که هنوز نمیدانیم.
برای کمک به حذف برخی از ترس های کار با یک معمار، این راهنما را گردآوری کردهایم که هر مرحله از این فرآیند را توضیح میدهد. ما امیدواریم که تصویر واضحی از آنچه که شما نیاز دارید ارائه داده باشیم و شما احساس آمادگی بیشتری برای بحث در مورد پروژه خود با یک معمار در زمان مناسب داشته باشید. اگر اکنون آماده شروع کار هستید، تیم هانیکا مشاوره رایگان ارائه خواهد داد تا با خیالی راحت برای پروژه خود تصمیم بگیرید.